• 1
  • 2
2023-04-09, 20:37
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hej!
Köpte en ny kostym förra sommaren som jag hittills har använt på två bröllop. Nu ska jag på ett dop och funderar om det verkligen anses vara ok att klä på sig samma kostym ännu en gång?
Nog för att gästerna inte kommer ihåg, men kameran lär ju vara framme och då blir de allt för tydligt. Sedan kanske det inte är så kul för en själv att bläddra i gamla fotoalbum i framtiden där man bär samma kläder hela tiden?

Vad tycker ni, är det ok att bära samma kostym varje gång?
Bör man trixa till det lite med en ny skjorta och slips?
Citera
2023-04-09, 20:42
Medlem
NyaHenriksss avatar
Nä det är inte sunkigt.
Citera
2023-04-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Hej!
Köpte en ny kostym förra sommaren som jag hittills har använt på två bröllop. Nu ska jag på ett dop och funderar om det verkligen anses vara ok att klä på sig samma kostym ännu en gång?
Nog för att gästerna inte kommer ihåg, men kameran lär ju vara framme och då blir de allt för tydligt. Sedan kanske det inte är så kul för en själv att bläddra i gamla fotoalbum i framtiden där man bär samma kläder hela tiden?

I och med att du kan använda olika skjortor och slips är det väl inga problem.
Citera
2023-04-09, 20:45
Medlem
Kennethkvartings avatar
Ny skjorta, eller åtminstone en ny slips förhöjer fräschören avsevärt.
Citera
2023-04-09, 20:46
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Nä det är inte sunkigt.

Bara om det är från Dressmann.

Men, byt slips till något fräckt så löser det sig.
Citera
2023-04-09, 20:56
Medlem
Så länge du inte bär en kostym i en pastellfärg så kommer ingen minnas vad du bar för kostym på förra tillställningen.
Citera
2023-04-09, 20:58
Medlem
Inte en enda person minns vad du hade för kostym förra gången.
Citera
2023-04-09, 21:03
Medlem
Amazon-mannens avatar
På håll sr alla kostymer likadana ut, förutsatt att de är svarta. Så använd du samma.

Jag skaffade en ny 2022 och då hade jag haft samma sedan 15 år, bröllop, begravning,dop e.t.c.
Citera
2023-04-09, 21:22
Medlem
quts avatar
Nej för tusan,,, ny slips eller fluga kanske skjortan så är du på banan.
Citera
2023-04-09, 21:30
Medlem
En välsittande kostym funkar självklart vid många tillfällen. Du behöver inte trixa till något. Ingen bryr sig om du använder samma kostym för tredje gången. Om man inte har ett yrke som kräver kostym räcker det oftast med en kostym. Jag hade valt mörkblå (inte svart som någon föreslog) som första kostym, därefter en grå och sedan en brun.
Citera
2023-04-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Hej!

Det är sunkigt, det finns fina kostymer som inte kostar 8000 kr
Citera
2023-04-09, 22:45
Medlem
Vem fan bör slips numera? Trodde jag vart gubben här
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto