Hej!
Köpte en ny kostym förra sommaren som jag hittills har använt på två bröllop. Nu ska jag på ett dop och funderar om det verkligen anses vara ok att klä på sig samma kostym ännu en gång?
Nog för att gästerna inte kommer ihåg, men kameran lär ju vara framme och då blir de allt för tydligt. Sedan kanske det inte är så kul för en själv att bläddra i gamla fotoalbum i framtiden där man bär samma kläder hela tiden?
Vad tycker ni, är det ok att bära samma kostym varje gång?
Bör man trixa till det lite med en ny skjorta och slips?
Hej!
Köpte en ny kostym förra sommaren som jag hittills har använt på två bröllop. Nu ska jag på ett dop och funderar om det verkligen anses vara ok att klä på sig samma kostym ännu en gång?
Nog för att gästerna inte kommer ihåg, men kameran lär ju vara framme och då blir de allt för tydligt. Sedan kanske det inte är så kul för en själv att bläddra i gamla fotoalbum i framtiden där man bär samma kläder hela tiden?
I och med att du kan använda olika skjortor och slips är det väl inga problem.
En välsittande kostym funkar självklart vid många tillfällen. Du behöver inte trixa till något. Ingen bryr sig om du använder samma kostym för tredje gången. Om man inte har ett yrke som kräver kostym räcker det oftast med en kostym. Jag hade valt mörkblå (inte svart som någon föreslog) som första kostym, därefter en grå och sedan en brun.
Hej!
Det är sunkigt, det finns fina kostymer som inte kostar 8000 kr
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!