Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
Sexualiteten är ju en drivkraft som ämnar resultera i avkomma och är ju i normala fall orienterad kring attraktion av det motsatta könet.
Om jag utgår ifrån mig själv så upplever jag rent fysiskt skönare stimulans vid sex med en kvinnas kropp, och en viktig aspekt är den mentala delen. Tänder man på att utöva dominans och får uppleva hur en undergiven kvinna låter sig bli dominerad av en så är det så klart oerhört upphetsande och något man bara kan uppleva till hundra procent vid sex med en annan människa.
Solo så kan man i bästa fall komma nära den fysiska stimulansen med diverse sexleksaker och med virtuell verklighet kan man väl simulera dynamiken och samspelet med en partner ganska bra.
Min tes är att man dock aldrig kan överträffa den äkta varan. Om man tycker att onani överträffar sex så är min enda tänkbara förklaring att personen ifråga aldrig kan ha haft särskilt bra sex.
Osäkerhet och låg självkänsla, rädsla att underprestera eller andra hämmande problem kan nog göra att många för enkelhetens skull skiter i sex och gör det enkelt för sig och nöjer sig med onani.
Det får man så klart göra men om man påstår att det skulle vara bättre än sex så låter det lite som att man försöker övertyga sig själv att man minsann inte går miste om något. Vilket jag alltså menar att man visst gör, om man inte är hämmad eller har väldigt begränsade/dåliga erfarenheter.
Fast nu är ju du inte kvinna, så då kanske det blir en orättvis jämförelse? Många kvinnor upplever inte alls att de blir tillräckligt stimulerande i könsorganet för att kunna komma vid sex.
Många män är dåliga på sex, det stämmer bra. Men det verkar som att du inte pratar om det rent sexuella här, alltså vad man känner i könsorganet, utan annat närhet, beröring, kyssar osv. Tja, även det är många män dåliga på!
finns det män som är bra i sängen? Ja visst. Har jag haft bra sex? Jepp, med några st. Betyder det att det överträffar onani för mig? Nej fortfarande inte.
Kommer jag varje gång vid sex? Absolut inte! Kommer jag varje gång när jag fixar det själv? Jag uppnår orgasm alla gånger.