2006-07-25, 18:45
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onion
Jag tycker oxfile är överskattat. Billigt kött är lika gott.

Många fisksorter är också överskattade. Typ gös och såna tycker jag är överskattade. En billig smörstekt lax, strömming med potatismos och lite citron bräcker det mesta.

Lax är väl endå inte billigt? :P

Jag tycker att ostron var ganska gott, friskt och så. Men det är liksom inget att tugga i känns inte som något jag skulle beställa in om det fanns annat på menyn, men var kul att prova!
Citera
2006-07-25, 18:46
Medlem
Corazons avatar
Löjrom!
Citera
2006-07-25, 18:50
Medlem
Halloumi (eller hur f*n det stavas),
det ser ut som suddgummi, det smakar som suddgummi, nästa gång jag blir bjuden skall jag även försöka sudda med det
Citera
2006-07-25, 19:18
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Jag tycker nog faktiskt att hummer är en väldigt överskattad delikatess. På tok för dyr. Nä, då äter jag hellre de trevliga havskräftorna!
Säger varken bu eller bä om ostron. Tycker inte det smakar så mycket egentligen, kanske lite saltvatten. Konsistensen är väl kanske lite slibbig dock.
Sniglar är helt undbart! Vitlökssmör, färsk baguette och ett gott vin... fi fan vad gott!

psssst. Tråd med samma innehåll finnes: http://www.flashback.org/showthread.php?t=199348

EDIT: Länk, det fanns någonstans i mitt bakhuvud att detta diskuterats tidigare

hoppsan. sorry.
Citera
2006-07-25, 21:22
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
hoppsan. sorry.

Tryffel.
Inte alls värt pengarna.
Citera
2006-07-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onion
Jag tycker oxfile är överskattat. Billigt kött är lika gott.

Va? Ok om du baserar det på Pizzeria Berlusconis oxfilépizza för 50:- Men du kan ju inte mena att riktig mör oxfilé är jämförbar med skabbig fläskkarré, burkskinka eller likande? Dessutom är ju inte oxfilé ens särskilt dyrt i jämförelse med andra så kallade "delikatesser".

Mest överskattat enligt mig: Bläckfisk. Kanske inte räknas som en delikatess men det är ju som att försöka äta en kondom så allt över gratis är för dyrt.
Citera
2006-07-26, 11:52
Medlem
Valnirs avatar
Ostron helt klart. En kallsup är varken roligt eller gott.
Sen är väl vitt vin och räkor, om man skall kalla det delikatess, väldigt överskattat.
Citera
2006-07-26, 12:02
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Sen är väl vitt vin och räkor, om man skall kalla det delikatess, väldigt överskattat.

Vitt vin och räkor kanske inte är så fantasifullt, men att kalla det för överskattat är i mina ögon en alltför hård dom. Det är ju kalasgott! Men skippa vinet och kör lite ljus öl och Herrgårds Akvavit istället.
Citera
2006-07-26, 14:44
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Vitt vin och räkor kanske inte är så fantasifullt, men att kalla det för överskattat är i mina ögon en alltför hård dom. Det är ju kalasgott! Men skippa vinet och kör lite ljus öl och Herrgårds Akvavit istället.

Öl till räkorna? Ja varför inte testa. Öl är ju en underskattad delikatess.
Citera
2006-07-26, 15:57
Medlem
Seamus Costellos avatar
Vad ni gnäller på ostron. Själva grejen är ju att dom smakar hav. Äter det en gång per år, ungefär, med nån tjej som är intresserad... Rätt sexigt faktiskt.
Citera
2006-07-26, 16:02
Medlem
Strifes avatar
Räkor och de flesta skaldjur är fantastiskt gott.

Något som inte är någon höjdare däremot är:

Grädde!
Citera
2006-07-26, 16:13
Medlem
Rostade kastanjer från nån av hallarna är helt klart mest överskattat.
Smakar bara torrt och vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in