Gåslever-inte minst om man tänker på djurplågeriet att få fram det)
Oliver-smakat åtskilliga varianter.Alla är lika illa.
Bresola-vidrigt
Sushi-det ÄR rå fisk & ris,face facts!
Gåslever-inte minst om man tänker på djurplågeriet att få fram det)
Kanske lite OT och oallmänbildat, men på vilket sätt är gåslever mer plågsamt för djuren än t.ex. skinka eller godtycklig annan köttprodukt. Slaktar man inte bara djuren och tar tillvara på levern, eller är det något slags ond optimeringsprocess med i det hela också, typ att föda upp gässen på alkohol för att få så stora levrar som möjligt?
Kanske lite OT och oallmänbildat, men på vilket sätt är gåslever mer plågsamt för djuren än t.ex. skinka eller godtycklig annan köttprodukt. Slaktar man inte bara djuren och tar tillvara på levern, eller är det något slags ond optimeringsprocess med i det hela också, typ att föda upp gässen på alkohol för att få så stora levrar som möjligt?
Något sådant:
Citat:
Fåglarna tvångsmatas tre gånger per dag genom att en pump som körs ner i halsen trycker ner ett halvt kilo foder på bara några sekunder. Vid slakten har fågelns lever svällt till en storlek sex till tio gånger större än normalt Många djur dör i förtid av kvävning eller skador, oftast på de inre organen. Dödligheten är så mycket som tjugo gånger högre än på vanliga ankfarmer.
Oliver - I mitt tycke ej människoföda.
Getost - Luktar och smakar som mina strumpor luktar efter en dags hårt arbete.
Champagne - De jag smakat har inte fallit mig i smaken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!