• 5
  • 6
2023-06-16, 22:42
Medlem
Säpo kommer inte existera så mycket längre förutom ett gäng som sitter i en källare och låtsas lösa palmernamordet.
Citera
2023-06-16, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Säpo kommer inte existera så mycket längre förutom ett gäng som sitter i en källare och låtsas lösa palmernamordet.
Dom har fullt upp med att sponsra juden som åker runt och bränner koranen, i deras försök att skapa raskrig
Citera
2023-07-29, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
SÄPO visste att sanningen aldrig skulle komma fram, utom möjligen i en tråd på FlashBack, men att den isåfall skulle bli papperskorgad eftersom trådstarten var så usel. Så givet detta var det grönt ljus för operationen.
usel, och sanningsenlig.
Citera
2023-11-04, 00:31
Medlem
Nä som säpo-anställd sedan decennier kan jag garantera att Löfving inte blev mördad av Säpo. Mats Löfving, som jag träffat några gånger, var en hängiven polis som verkligen kämpade för oss medborgare.

Om det är nån som är skyldig till Mats död så.är det Anders Thornberg, Ari Stenman och Runar Viksten. Vi tar det i en kort kronologisk ordning:

1. Staaf kontaktar chefen för interna utredningar inom polisen, Ari Stenman. Hon vill ha råd om relationen till Mats och upplever sig förföljd. Hon betonar att hon INTE vill polisanmäla.

2. Ari Stenman som är nära vän till rikspolischef Anders Thornberg hör av sig till honom för att rådfråga om han (Ari) ska polisanmäla Löfving.

3. Anders Thornberg säger till Stenman att anmäla. Det dolda skälet är att Mats ifrågasatt Thornbergs ledarskap flera gånger..När Thornberg tillsattes kom den nitiska och duktiga polisen Lövfing på köpet.

4. Anmälningen som blir publik renderar i det mediadrev vi minns.

5. Här kommer blodet på Stenmans, Thornbergs och Vikstens händer: Runar Vinsten tillsattes som "oberoende" utredare. Han och Thornberg är vänner sedan länge. Runar har varit domare för specialdomstolen (den som hanterar Säpo:s fall) väldigt länge och via det är de nära.

Runar anlitades även som "oberoende" granskare av Säpos hantering av terrorattentatet på Drottninggatan 2017. Han kom då fram till att Säpo hade skött allt korrekt. Det han inte visste var att Säpo (däribland jag) inte redovisade två dokument från annan undtjänst. Dokument som tydligt indikerade att Akilov i närtid skulle göra något.

På grund av usla rutiner på Säpo missades dessa meddelande och fem människor dog i onödan pgs Säpo.

6. När medierna började granska fallet var Thornberg snabb som tusan att ,säga att han har en "oberoende" utredare som ska granska allt obehindrat: Runar Viksten.

7. Runar Viksten är vid tidpunkten 77 år gammal och har inte jobbat på många år. Mot en rejäl ersättning från Polisen ska han nu granska fallet. Enligt uppgifter till mig (dock obekräftade) ska han ha fått över 400.000 kr för att ta sig an detta. "Oberoende"? Nja knappast eller hur?

8. Resten är en sorglig historia. Viksten hänger ut Lövfing som åker hem och hänger sig. Lövfings liv, förutom hans barn, var att kämpa som polis för Sverige.

Thornberg, Stenman och Viksten drev denna otroliga polis till självmord av patetiska egoistiska skäl.
Citera
2023-11-04, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Nä som säpo-anställd sedan decennier kan jag garantera att Löfving inte blev mördad av Säpo. Mats Löfving, som jag träffat några gånger, var en hängiven polis som verkligen kämpade för oss medborgare.

Om det är nån som är skyldig till Mats död så.är det Anders Thornberg, Ari Stenman och Runar Viksten. Vi tar det i en kort kronologisk ordning:

1. Staaf kontaktar chefen för interna utredningar inom polisen, Ari Stenman. Hon vill ha råd om relationen till Mats och upplever sig förföljd. Hon betonar att hon INTE vill polisanmäla.

2. Ari Stenman som är nära vän till rikspolischef Anders Thornberg hör av sig till honom för att rådfråga om han (Ari) ska polisanmäla Löfving.

3. Anders Thornberg säger till Stenman att anmäla. Det dolda skälet är att Mats ifrågasatt Thornbergs ledarskap flera gånger..När Thornberg tillsattes kom den nitiska och duktiga polisen Lövfing på köpet.

4. Anmälningen som blir publik renderar i det mediadrev vi minns.

5. Här kommer blodet på Stenmans, Thornbergs och Vikstens händer: Runar Vinsten tillsattes som "oberoende" utredare. Han och Thornberg är vänner sedan länge. Runar har varit domare för specialdomstolen (den som hanterar Säpo:s fall) väldigt länge och via det är de nära.

Runar anlitades även som "oberoende" granskare av Säpos hantering av terrorattentatet på Drottninggatan 2017. Han kom då fram till att Säpo hade skött allt korrekt. Det han inte visste var att Säpo (däribland jag) inte redovisade två dokument från annan undtjänst. Dokument som tydligt indikerade att Akilov i närtid skulle göra något.

På grund av usla rutiner på Säpo missades dessa meddelande och fem människor dog i onödan pgs Säpo.

6. När medierna började granska fallet var Thornberg snabb som tusan att ,säga att han har en "oberoende" utredare som ska granska allt obehindrat: Runar Viksten.

7. Runar Viksten är vid tidpunkten 77 år gammal och har inte jobbat på många år. Mot en rejäl ersättning från Polisen ska han nu granska fallet. Enligt uppgifter till mig (dock obekräftade) ska han ha fått över 400.000 kr för att ta sig an detta. "Oberoende"? Nja knappast eller hur?

8. Resten är en sorglig historia. Viksten hänger ut Lövfing som åker hem och hänger sig. Lövfings liv, förutom hans barn, var att kämpa som polis för Sverige.

Thornberg, Stenman och Viksten drev denna otroliga polis till självmord av patetiska egoistiska skäl.
Det är förfärligt hur korrupt det är.
Jag tror på dig, då det stämmer med vad jag hört.
Anser du att Linda inte bär någon skuld?
Citera
2023-11-04, 01:16
Medlem
Linda är helt oskyldig i detta. Hon bad försiktigt om Ari Stenmans råd och betonade att hon inte ville göra nån stor grej av det och absolut inte polisanmäla. Jag har träffat henne ett flertal gånger och hon är väldigt väl kvalificerad för det jobb hon hade och därtill väldigt bra och inriktad på att göra allt hon kan för att bekämpa gängkriminaliteten. Förutom förlusten av Lövfing förlorade Polisen en av de mest hängivna poliserna i Linda Staaf.
Citera
2023-11-04, 01:23
Medlem
För mig är det oförklarligt att media inte undersöker varken Lövfings död och vilka som bör ansvar eller terrorattentatet på Drottninggatan som Säpo enkelt hade förhindrat om inte rutinerna på myndigheten varit katastrof. Var är alla grävande journalister?
Citera
2023-11-04, 03:00
Citat:
Linda är helt oskyldig i detta. Hon bad försiktigt om Ari Stenmans råd och betonade att hon inte ville göra nån stor grej av det och absolut inte polisanmäla. Jag har träffat henne ett flertal gånger och hon är väldigt väl kvalificerad för det jobb hon hade och därtill väldigt bra och inriktad på att göra allt hon kan för att bekämpa gängkriminaliteten. Förutom förlusten av Lövfing förlorade Polisen en av de mest hängivna poliserna i Linda Staaf.
Jahaja, eftersom Linda Hansson St@af inte är färdigutbildad polis, utan har använt sig av "en kvinnas list, för att klättra inom polisen, hon ville fylla luckor i sitt CV.
Hon var paranoid över att hennes meritlista sulle granskas, hon trodde att det var Mats som tänkte avslöja hennes bluff, samtidigt så var hon kränkt över att ha blivit nobbad
.Usch
Citera
2023-11-07, 03:46
Medlem
ingodwetrusts avatar
Citat:

Tack för att du visselblåser i denna fråga! Intressant läsning.
Citera
2023-11-12, 04:32
Medlem
Citat:
Han hängde sig inte..
Citera
2023-11-12, 04:34
Citat:
Ursprungligen postat av HughJazzburn
Han hängde sig inte..
Har du insyn i vad som hände?
Citera
2024-04-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaccineradToDeath
Vad tror ni?

Mats var en lycklig småbarns förälder som hade hela livet framför sig, men desinfo bottar försöker få det att låta som att hela mats liv ska ha blivit krossat pga en löjlig fling mellan en kollega. Att en avtrubbad chef som jobbat med mord i 30 år ska på något konstigt sätt blivit så hjärtkrossad av skam att han tog livet av sig. dummaste jag hört

Glöm inte varför poliser blir chefer, för dom är härdade

Mats skulle inte vika sig för att media fick nys om en fling. utredningen visade även i efterhand att mats hade rent mjöl i påsen och att linda var kvalificerad för att gå upp i rang.

Utredningen på mordet däremot, den stängdes ner snabbare än snabbast. Trots att det tog flera veckor innan att man gick ut med att det var "självmord", något som dom hade vetat första dagen. Så vad dog han av? dom väntade 2 veckor sen slängde dom på självmordslappen och stängde ner fallet.

Precis som dom gjorde med den mördade soldaten dennis, som ska ha "sprängt" sin egna skalle.

Stinker SÄPO/militär om dessa fall.

Vad tror ni, vad visste mats som xxxx inte ville skulle komma ut? Dennis fall är iallafall kopplat till USAS valfusk. Då sverige samt frankrike hjälpte biden att vinna, därav inbrott på regementet i samma veva som dennis "försvann", kan ha varit dennis som gjorde inbrottet.

Han utövade för mycket makt. Så en hjärnopererad agent fick honom att ta livet av sig. Detta kan de göra över telefonen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in