2023-04-08, 19:06
Medlem
Wallenberg-kopplad (?) spansk kvinna tände eld på villa sedan hon vräkts, Sumpan-2022

Min tolkning av händelseförlopp (kan vara fel):
Silvana och Oscar hyr villa i Sundbyberg av B
Silvana och Oscar betalar inte hyran
B initierar vräkning via Kronofogden
Kronofogden vräker Silvana och Oscar
Silvana blir kränkt och försöker tända eld på villan
Silvana hävdar därefter att de köpt villan för 8 mkr kontant, men kan inte styrka detta

Solna TR B 10733-22

Tilltalad:
Silvana Alves Nunes (19810517-0529)
Födelseort utland Vitoria
Medborgarskap Sverige
Kan tyckas något ovanligt att kvinnan är född i Spanien, men endast svenskt medborgarskap anges. Dock har kravet på att ange samtliga medborgarskap tagits bort av aktivisterna på Domstolsverket (gäller formellt bara domen, som ännu inte fallit, men åklagaren kan troligen luta sig mot samma slappa regler): (FB) Kravet på domstolar att ange brottslingars samtliga medborgarskap har tagits bort

Ur stämningsansökan:
FÖRSÖK TILL MORDBRAND

Silvana Alves Nunes har försökt anlägga en brand i ett bostadshus på Olovsvägen, Sundbyberg, Sundbybergs stad genom att hälla in brandfarlig vätska, tända tändstickor och kasta in dessa. Det hände den 29 november 2022. En brand skulle inneburit fara för omfattande förstörelse av andras egendom.

Det var endast på grund av tillfälliga omständigheter som det inte fanns någon fara för att brottet skulle fullbordas eftersom Silvana Alves Nunes upptäcktes av förbipasserande och som en konsekvens av detta avbröt sitt agerande.

Ur fup:
HÄNDELSEFÖRLOPP

Förhör med målsägande (husägaren):

Förhör med tilltalad:

Stämningsansökan: https://gofile.io/d/mlHWmF
Fup: https://gofile.io/d/VJa24t

Vet någon mer?

Verkar det troligt att kvinnan fått 8 miljoner kronor av Wallenberg, utbetalt kontant i dollar?

Kvarglömd maschall i fickan på sin tajta overall - hon har ju onekligen humor.
Senast redigerad av fredag2010 2023-04-08 kl. 19:28.
Citera
2023-04-08, 19:40
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Wallenberg-kopplad (?) spansk kvinna tände eld på villa sedan hon vräkts, Sumpan-2022

/ Moderator
Citera
2023-04-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Min tolkning av händelseförlopp (kan vara fel):
Silvana och Oscar hyr villa i Sundbyberg av B
Silvana och Oscar betalar inte hyran
B initierar vräkning via Kronofogden
Kronofogden vräker Silvana och Oscar
Silvana blir kränkt och försöker tända eld på villan
Silvana hävdar därefter att de köpt villan för 8 mkr kontant, men kan inte styrka detta

Solna TR B 10733-22

Tilltalad:
Silvana Alves Nunes (19810517-0529)
Födelseort utland Vitoria
Medborgarskap Sverige
Kan tyckas något ovanligt att kvinnan är född i Spanien, men endast svenskt medborgarskap anges. Dock har kravet på att ange samtliga medborgarskap tagits bort av aktivisterna på Domstolsverket (gäller formellt bara domen, som ännu inte fallit, men åklagaren kan troligen luta sig mot samma slappa regler): (FB) Kravet på domstolar att ange brottslingars samtliga medborgarskap har tagits bort

Ur stämningsansökan:
FÖRSÖK TILL MORDBRAND

Silvana Alves Nunes har försökt anlägga en brand i ett bostadshus på Olovsvägen, Sundbyberg, Sundbybergs stad genom att hälla in brandfarlig vätska, tända tändstickor och kasta in dessa. Det hände den 29 november 2022. En brand skulle inneburit fara för omfattande förstörelse av andras egendom.

Det var endast på grund av tillfälliga omständigheter som det inte fanns någon fara för att brottet skulle fullbordas eftersom Silvana Alves Nunes upptäcktes av förbipasserande och som en konsekvens av detta avbröt sitt agerande.

Ur fup:
HÄNDELSEFÖRLOPP

Förhör med målsägande (husägaren):

Förhör med tilltalad:

Stämningsansökan: https://gofile.io/d/mlHWmF
Fup: https://gofile.io/d/VJa24t

Vet någon mer?

Verkar det troligt att kvinnan fått 8 miljoner kronor av Wallenberg, utbetalt kontant i dollar?

Kvarglömd maschall i fickan på sin tajta overall - hon har ju onekligen humor.

Galen historia, antagligen handlar det om ett galet fruntimmer med en vansinnig historik!

Vore väl vara rätt lätt att se att man har struntat i att betala hyran, tror det blir svårt att få hjälp med vräkning annars.

Synd att hon har svenskt medborgarskap, känns ju som nån som borde utvisas snabbare än kvickt!
Citera
2023-04-08, 21:08
Medlem
Europes avatar
Nu är det inte ett ovanligt namn, men samma ålder i Sumpan pekar väl mot samma person? Angående plan på att införa visitationszoner i Sumpan:

Citat:
– Det är kränkande, man kommer att ge sig på fel klick människor. Om det infördes här skulle jag nog reagera och motsätta mig det. I och med att jag har barn vill jag inte att de ska bli utpekade för att de bor där de bor.
https://www.mitti.se/nyheter/plan-pa...712.9d74375d56

Om samma person: finns det barn med i bilden?
Citera
2023-04-08, 22:36
Medlem
Peder Wallenberg är 87 år och den gifta käringen påstår att hon "var tillsammans med" Peder.... alltså jag fattar inget. Hon var ju gift med Oscar? Dessutom sägs hon och Oscar bo i ett hus som ligger nästan intill huset på Olofsvägen, adressen dit skulle vara Lötsjövägen. Olofsvägen ligger i Duvbo i Sundbyberg, ett område klassat som riksintresse. Lötsjövägen däremot ligger i Hallonbergen, en no-go-zoon, som inte alls ligger särskilt nära och definitivt inte har några "hus" i meningen villa utan ståtar med miljonprogramsklossar i betong. Vem har skrivit protokollet? kan man undra? Eller är det en urdålig översättare som varit i farten? Något är väldigt konstigt med hela saken. Och är det så... tja, då kan hon väl ha varit ohäktad om vi säger så i väntan på rättegången den 12 april och haft all tid i världen att tända på en lägenhet i Ör - som faktiskt ligger väldigt nära just Lötsjövägen.

EDIT: ser nu att käringen är skriven på Långlötsvägen... å den ligger nära Olofsvägen och ligger i Duvbo.... så skiten måste ha suttit i tangenterna på den som skrivit protokollen.... DS.
Senast redigerad av dapravda 2023-04-08 kl. 22:43. Anledning: Ny info
Citera
2023-04-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Peder Wallenberg är 87 år och den gifta käringen påstår att hon "var tillsammans med" Peder.... alltså jag fattar inget. Hon var ju gift med Oscar? Dessutom sägs hon och Oscar bo i ett hus som ligger nästan intill huset på Olofsvägen, adressen dit skulle vara Lötsjövägen. Olofsvägen ligger i Duvbo i Sundbyberg, ett område klassat som riksintresse. Lötsjövägen däremot ligger i Hallonbergen, en no-go-zoon, som inte alls ligger särskilt nära och definitivt inte har några "hus" i meningen villa utan ståtar med miljonprogramsklossar i betong. Vem har skrivit protokollet? kan man undra? Eller är det en urdålig översättare som varit i farten? Något är väldigt konstigt med hela saken. Och är det så... tja, då kan hon väl ha varit ohäktad om vi säger så i väntan på rättegången den 12 april och haft all tid i världen att tända på en lägenhet i Ör - som faktiskt ligger väldigt nära just Lötsjövägen.

EDIT: ser nu att käringen är skriven på Långlötsvägen... å den ligger nära Olofsvägen och ligger i Duvbo.... så skiten måste ha suttit i tangenterna på den som skrivit protokollen.... DS.

Jag tror hon fortfarande sitter häktad (hon var det i vart fall i förrgår 6 april).
Citera
2023-04-12, 09:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag tror hon fortfarande sitter häktad (hon var det i vart fall i förrgår 6 april).
Har du möjligtvis fup backup ?
den försvann fort
Citera
2025-02-10, 21:10
Medlem
Saraohs avatar
Jag har hyrt det huset före Oskar och Silvana. Jag stod inte ens ut ett år pga hyresvärden Birgit Niva. Hon var horribel att ha att göra med.

Jag hörde av grannen att det varit 5-6 olika hyresgäster där på de två åren han hade bott i grannhuset. Jag lyckades få tag i en tack vare att han hade stämt henne på depositionen som hon vägrade ge tillbaka (hon gick med på att ge tillbaka den när han inledde stämningen) och han berättade också om hur horribel hon var att ha att göra med.

Själv gick jag till hyresnämnden för oskälig hyra och fick rätt.

Min poäng är att jag förstår denna Silvana till fullo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in