• 1
  • 2
2023-04-08, 19:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Tack! Men måste man använda fläskfärs? Äter helst inte gris.

Flintastek är 100% gris.
Citera
2023-04-08, 19:45
Medlem
Kajahs avatar
Flintastek är ju bara en gris som skivats i bandsågen. Förmodligen den sämsta köttbiten du kan hitta. Men den borde väl gå att mala och göra färs utav.
Citera
2023-04-08, 20:01
Medlem
auruns avatar
Haha TS har ätit gris hela livet utan att veta om det. Trodde du flintastek var nöt? Hur kan du ha trott det? Är ju inte ens nära samma konsistens, smak eller utseende.
Citera
2023-04-08, 20:22
Medlem
svampdamps avatar
Jag fick kväljningar av tråden. Föreställer mig ett butiksmarinerat brunnslock, med äcklig röd grillkrydda.
Citera
2023-04-08, 20:31
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ja, är nyfiken på att äta en burgare med flintastekssmak älskar flistastek och hamburgare så det borde bli en bra kombo.

Gör ett jättebröd istället och grilla en flintastek och ha emellan med olika tillbehör.
Citera
2023-04-08, 20:38
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Haha TS har ätit gris hela livet utan att veta om det. Trodde du flintastek var nöt? Hur kan du ha trott det? Är ju inte ens nära samma konsistens, smak eller utseende.

Tycker nog flintastekar är mer som oxfilé än julskinka i alla fall. Men visst, du verkar ha rätt.
Citera
2023-04-08, 20:50
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag fick kväljningar av tråden. Föreställer mig ett butiksmarinerat brunnslock, med äcklig röd grillkrydda.

Tyvärr är det inte så vanligt att det säljs flintastek som inte är marinerad, men det finns. Då kan man marinera den med något eget gott.
Citera
2023-04-09, 00:03
Medlem
megacoolmans avatar
Flintastek är ju skivad skinka egentligen. Gillar inte det alls för det brukar bli torrt som fan.
Dessutom brukar de säljas färdigkryddade under grillsäsong och är då så salta så man tro de har saltat ihjäl grisen.

Den tyska varianten som nämns här i tråden är en "burgare" med grillad karré eller benfri kotlett.
Citera
2023-04-09, 08:13
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Tycker nog flintastekar är mer som oxfilé än julskinka i alla fall. Men visst, du verkar ha rätt.
Är fascinerad av dina matpreferenser.

Och flintastek är INTE gjord av julskinka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in