• 1
  • 2
2023-04-08, 17:36
Medlem
KlasLunds avatar
Eller är det enklast att bara lägga några fiskpinnar och majonnäs mellan två formbröd? Tänker att det kanske är enklare att steka en burgare än 4st fiskpinnar. Kan man ha ost på?
Citera
2023-04-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Eller är det enklast att bara lägga några fiskpinnar och majonnäs mellan två formbröd? Tänker att det kanske är enklare att steka en burgare än 4st fiskpinnar. Kan man ha ost på?

Torsk- och laxpanetter brukar finnas i butiken. Jag kan tycka de är lite för små för ett hamburgerbröd men det funkar. Ett paket brukar ligga på 250 gram och det är fyra i ett paket.

Edit:
Här är en bild på de jag köpte för någon vecka sedan. (inte min bild men samma produkt)
https://images.openfoodfacts.org/ima...t_sv.4.400.jpg
Senast redigerad av PK-Arkitekten 2023-04-08 kl. 18:00.
Citera
2023-04-08, 17:59
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Arkitekten
Torsk- och laxpanetter brukar finnas i butiken. Jag kan tycka de är lite för små för ett hamburgerbröd men det funkar. Ett paket brukar ligga på 250 gram och det är fyra i ett paket.

Såg panerade Alaska Pollackfilléer eller vad det nu hette och det såg ut att kunna fungera. Var dock mycket dyrare än fiskpinnar.
Citera
2023-04-08, 18:01
Medlem
Citat:
Såg panerade Alaska Pollack eller vad det nu hette och det såg ut att kunna fungera. Var dock dyrare än fiskpinnar.

Jag betalade 20kr för ett paket på 250 gram.
Citera
2023-04-08, 18:01
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Edit:
Här är en bild på de jag köpte för någon vecka sedan. (inte min bild men samma produkt)

Har du ingen bild på dom ovanifrån?
Citera
2023-04-08, 18:02
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag har sett färdiga som är gjorda för att vara burgare. Något liknande

https://www.matspar.se/produkt/fiskburgare-220g-ica

Låg inplastad som vanliga burgare. Laxburgare nu när jag tänker efter.
Senast redigerad av CyberIngmar 2023-04-08 kl. 18:05.
Citera
2023-04-08, 18:04
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

1pkt fiskpinnar på 450g får jag för 21.95kr.
Citera
2023-04-08, 18:06
Medlem
Citat:
Har du ingen bild på dom ovanifrån?

Menar du på själva produkten? Det har jag tyvärr inte, åt upp de sista i tisdags. Men förpackningen är 116x185x34mm och jag skulle tro att själva panetten har en diameter på 90 till 95 mm.
Citera
2023-04-08, 18:07
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag har sett färdiga som är gjorda för att vara burgare. Något liknande

https://www.matspar.se/produkt/fiskburgare-220g-ica

Låg inplastad som vanliga burgare. Laxburgare nu när jag tänker efter.

Såg smart ut, men dyrt.
Citera
2023-04-08, 18:12
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

Edit:

Citat:

Mmm grattis... :-) är du säker på att du gjorde ett fynd nu när det är troligen inte ens är torsk i dessa runda fisk- paket och troligen inte ens 10% fisk av torsk som inte har en massa konstiga kemikalier isig och troligen en massa utblandning av mjöl, fibrer å annan fyllning

Har provat såna där paket fast inte det märket du visade .. Smakar ren gift
Citera
2023-04-08, 18:13
Medlem
vadsadusadus avatar
Willys brukar ha kampanj på Torsk eller Lax panetter. Jag äter dem som burgare. Då får man två paket (4 st i varje) för 25 kr! Lätt värt det. De finns inte alltid inne men kommer med jämna mellanrum. De har i sitt normala sortiment också fryst laxburgare som jag inte provat.
Citera
2023-04-08, 18:15
Medlem
Citat:
1pkt fiskpinnar på 450g får jag för 21.95kr.

Jo, fiskpinnar kan man hitta för ett bättre pris / viktenhet. Men man får ta med i beräkningen att fiskpinnarna har en större del panering. Jag såg nu på förpackningen av torskpanetterna att de innehåller 55% torskfärs. Lidl:s fiskpinnar innehåller 53% fisk vad jag kan se. Så fiskpinnar ser ju klart bättre ut ur ett budgetperspektiv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in