• 1
  • 2
2023-04-08, 12:01
Medlem
Mohaves avatar
Influencern Paow har berättat att hon varit i Turkiet för att skaffa sig en Barbiefitta. Detta verkar innebära att de inte blygdläpparna skärs bort och att fett tillförs de yttre.

Hur ska man se på detta från medicinsk synvinkel? Är det ett harmlöst ingrepp? Fyller de inre blygdläpparna ingen funktion eller är det något kvinnor lika gärna kan vara utan?

https://www.tv4.se/klipp/va/20500248...n-barbie-fitta
Citera
2023-04-08, 12:07
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Influencern Paow har berättat att hon varit i Turkiet för att skaffa sig en Barbiefitta. Detta verkar innebära att de inte blygdläpparna skärs bort och att fett tillförs de yttre.

Hur ska man se på detta från medicinsk synvinkel? Är det ett harmlöst ingrepp? Fyller de inre blygdläpparna ingen funktion eller är det något kvinnor lika gärna kan vara utan?

Jag tänker ju att det kan bli problem med känsel när du skär bort saker.

Sen vet jag inte varför man har inte och yttre blygdläppar. Men ja det låter inte smart.
Citera
2023-04-08, 15:10
Avstängd
hillsongswedens avatar
Exakt vad är denna 'barbiefitta' för ingrepp, kan ingen lägga upp exempelbilder på före - efter?
Citera
2023-04-08, 15:23
Medlem
sommarlovs avatar
Antar att hon är en av de kvinnor som har extremt långa läppar hängde mellan benen.
Vem vill inte ansa sig lite och göra snyggt om man har råd?
Man jag kan jämföra det som att en man har hängpung till knäna, inget vidare!
Citera
2023-04-08, 15:51
Medlem
Citat:

Om vi bortser från att vaginor är nasty så "Oregelbundna blygdläppar kan för vissa orsaka problem och den vanligaste avvikelsen är alltför stora inre blygdläppar. Med hjälp av blygdläppskirurgi kan vi korrigera storlek och symmetri – skapa ett bekvämt resultat för dig. Blygdläppsplastiken utförs i narkos eller i lokalbedövning tillsammans med avslappnande medel."

första googlingen jag kommer inte googla mer kring snusk...
Citera
2023-04-08, 16:02
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Min första fundering var vem hon ska visa fiffin för. Min andra, varför det var viktigt att berätta att hon gjort det?

Helt klar ett ingrepp för utseende, hade hon haft besvär hade hon kunnat göra operationen under säkra förhållanden i Sverige, dessutom nästan gratis.

Ett jävla oskick att som "influencer" lura unga osäkra tjejer till att dom inte duger som dom är, och därmed göda en massa grisar som lever gott på att operera flickor med dålig självkänsla och i många fall ge dom men för resten av livet.

Usch, smuts!!!
Citera
2023-04-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Jag tänker ju att det kan bli problem med känsel när du skär bort saker.

Sen vet jag inte varför man har inte och yttre blygdläppar. Men ja det låter inte smart.

Nu är ju de inre blygdläpparna bara hudflikar. De har visserligen känsel, men det är bara ytliga nerver där.
Hos mannen är det exakt samma typ av vävnad som pungskinnet, men pungen verkar ha många flera känselreceptorer.

De yttre och inre blygdläpparna är egentligen ett resultat av evolutionen kring kvinnornas kön.

Injektioner av fett runt och på venusberget kan försvinna efter en tid, och att de behöver
fyllas på.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sist jag kollade så hade Barbie ingen fitta överhuvudtaget.

Jag kollade också i min samling av Baarbie-dockor, att du har rätt, de har ingen fitta nej.
Så uttrycket Barbiefitta är alltså fel, en oxymoron, ett motsägelsefullt påstående.

Däremot har jag ett fint porträttfoto av SS Nazisten Klaus Barbie (= Klaus Altmann) i min bokhylla,
men om han hade någon fitta eller inte det vet jag inte ?
Någon som vet ?

Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Är läpparna tillräckligt stora kan de med fördel doneras till plastikkliniker. De blir utmärkta öron till svårt brännskadade. Något slokörade kanske, men ändå öron.

Ja, precis ingen dum idé faktiskt
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-04-08 kl. 16:16.
Citera
2023-04-08, 16:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Min första fundering var vem hon ska visa fiffin för. Min andra, varför det var viktigt att berätta att hon gjort det?

Hon skall väl visa upp den mot betalning på onlyfans.

https://www.expressen.se/noje/paulin...-pa-only-fans/

https://onlyfans.com/kattpaow

Någon hade efterfrågat före/efter bild.

https://i0.wp.com/www.femcarehealtha...fore-after.jpg

F.ö har väl barbie ingen fitta alls.
Citera
2023-04-08, 16:51
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Är läpparna tillräckligt stora kan de med fördel doneras till plastikkliniker. De blir utmärkta öron till svårt brännskadade. Något slokörade kanske, men ändå öron.
Där fick du till det.

Herrejävlar vad dum man får bli. Turkiet av alla ställen. För det första riskerar hon en oönskad graviditet som kommer på köpet, och för det andra är anestesivården inte direkt på topp där. Stor risk att vakna upp som ett hjärnskadat kolli. Men vad gör man inte för den perfekta fittan.
Citera
2023-04-08, 17:22
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Exakt vad är denna 'barbiefitta' för ingrepp, kan ingen lägga upp exempelbilder på före - efter?

Du kan googla labia plastik, labia surgery och labiaplasty.
Citera
2023-04-08, 18:53
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Dessa kändisar är extremt osäkra och har uppenbarligen väldigt låg självkänsla samtidigt som hundratusentals småtjejer ser dem som gudinnor som tror att dom vet bäst om allt. Influencers, bloggare och kändisar i allmänhet är trasiga människor precis som dom flesta andra av oss
Citera
2023-04-08, 19:05
Medlem
-Andreas-s avatar
Vad ska det vara bra för, var det fel på den innan operationen eller? Dumheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in