• 1
  • 2
2023-04-08, 02:39
Medlem
Jahapp vad säger man? Bröd & Salt som tagit över varenda bättre hörnläge i Stockholm City verkar inte ha så bra koll på hygienen! Vad vet vi om denna kedja? Vem ligger bakom den och hur finansieras kalaset?

https://www.expressen.se/nyheter/eft...t-huvudbageri/
Citera
2023-04-08, 02:41
Bannlyst
Dom har överpriser på allt.
Citera
2023-04-08, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mahzaara
Jahapp vad säger man? Bröd & Salt som tagit över varenda bättre hörnläge i Stockholm City verkar inte ha så bra koll på hygienen! Vad vet vi om denna kedja? Vem ligger bakom den och hur finansieras kalaset?
Jag har ingen aning, har aldrig varit in och kommer inte gå in antar jag, men har undrat lite. Gissar på norrmän eller maffia. Eller både och.
Citera
2023-04-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Dom har överpriser på allt.
Det är väl billigt med 59 kr för yoghurt eller 69 för havregrynsgröt.
Jag var där och fikade en gång men passade inte in bland dem övriga gästerna. Det är mest ett ställe för unga, trendiga innerstadsmänniskor.
Citera
2023-04-08, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Det är väl billigt med 59 kr för yoghurt eller 69 för havregrynsgröt.
Jag var där och fikade en gång men passade inte in bland dem övriga gästerna. Det är mest ett ställe för unga, trendiga innerstadsmänniskor.
54kr för en semla och 39kr för en bulle är inte billigt.
Citera
2023-04-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
54kr för en semla och 39kr för en bulle är inte billigt.
Det är svindyrt allting. Bullen var verkligen inget speciellt. Jag hade varit lika nöjd med en bulle från mataffären.
Citera
2023-04-08, 09:13
Medlem
grungewhores avatar
Jobbade på ett ställe som hade dem som leverantör i början av deras karriär. De hade en stackars afrikan som körde bilen och ibland fick baka, för 50:-/h. Då var minimilönerna runt 125:-/h.

Skvaller inom branschen är också att VD'n helt enkelt ljugit om tillgångar etc. för platser som t ex Mood (där de känts helt malplacerade med sina IKEA-utemöbler), en chansning från hans sida som lyckats.

Liksom alla invandrarentreprenörer så drivs han av businessen, utan minsta passion för produkten. I hans fall har det lyckats, och det är bara att gratulera.
Citera
2023-04-08, 09:34
Medlem
Längtar till bröd och salt går i kånken. Hatar alla kedjor. Och speciellt kedjor med en grafisk profil som ser ut som nåt Feministiskt Initiativs designer skulle klämt ur sig under en LSD-tripp.
Citera
2023-04-08, 09:48
Medlem
Bröd o Salts mandelbullar är väldigt goda - verkar hålla samma priser som
Fabrique som blivit dyra som fan.

Bröd o Salt ägs väl av syrianer
Citera
2023-04-08, 11:38
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har blivit dåligt i magen varenda gång jag ätit av deras bullar!
Något är fel med deras hantering av livsmedel, löser det genom att inte gå dit...
Citera
2023-04-08, 12:22
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Bröd o Salt ägs väl av syrianer
Syrianernas klaner är väl väldigt aktiva med sina maffiametoder i Södertälje? De hittas bland stadens styrande och har ju även haft ålderdomshem vilka var ett sätt att stjäla skattebetalarnas pengar och deras klaner är säkert aktiva inom andra områden i staden.

Kan denna kedja vara deras försök att få en fot inne i Stockholm?
Citera
2023-04-09, 14:18
Medlem
Så gjorde man lite efterforskningar genom lite Södertälje folk man känner….

Ägare: Michel Mo*rad

Hör och häpna, Bror till den ökända Kiriakos ”Kirre” Mo*rad.

* = U

Kirre var bla med på hotellet där Södertälje Nabil misshandlades av Elias Elias som senare som vi alla vet blev mördad. Ett tag senare så hämnades Södertälje genom att peppra Nabil genom att hyra in DP. Kirre är även känd för att på 2000 talet köpte promen Gerdas som senare stormades av insatsstyrkan och stängdes så allt finansierades av Kirres Laddpengar! Det sägs att han la ut över 80 milj Cash på båten 🤒

Rykten gör gällande att även Kirre han en andel i Bröd & Salt så denna kedja är infiltrerad av Södertäljenätverket.

Världen är liten 😎
Senast redigerad av Mahzaara 2023-04-09 kl. 14:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in