2023-04-07, 22:47
Medlem
Instant-Neccs avatar
Hej! Ska flytta till Stockholm och har noll koll på områden. Har blivit erbjuden en lägenhet i Gröndal och en i Blackeberg.

Vad jag kan se på Google Maps så finns det inte så mycket i Gröndal, inte mycket mat affärer , gym osv. Och för att ta sig till stan Tar det 45 min trots det nära läget pga man måste byta, men med cykel tar det 20 min.

Lutar åt blackeberg, men hur är det i Gröndal?

Tackkk
Citera
2023-04-07, 22:50
Medlem
poirotmoss avatar
Gröndal är närmre stan, blackeberg är sjukt off
Citera
2023-04-07, 22:52
Medlem
Raytheons avatar
Gröndal är som en småstadsidyll. Blackeberg är alkisar och blattar.
Citera
2023-04-07, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Instant-Necc
Vad jag kan se på Google Maps så finns det inte så mycket i Gröndal, inte mycket mat affärer , gym osv. Och för att ta sig till stan Tar det 45 min trots det nära läget pga man måste byta, men med cykel tar det 20 min.

Gröndal är bättre. Ett av dom trevligare områdena i Stockholm faktiskt så länge du inte är nära Essingeleden. Och så slipper du t.ex. bli rånad av ligister som ska till Hässelby på tunnelbanan.
Citera
2023-04-07, 22:56
Medlem
Jag hade också valt Gröndal utan tvekan. Finns det inte gym och mat i Liljeholmen ? Men nån liten mataffär har jag nog sett i Gröndal också.
Citera
2023-04-07, 22:57
Medlem
Styrkelyftares avatar
Som vanligt överdriver folk. Blackeberg är varken "off" eller ett särskilt dåligt område. Jag hade inte haft något emot att bo där.

Gröndal har jag aldrig tyckt om, det ligger alldeles för nära Liljeholmen (röda tunnelbanelinjen) för min smak. Stelt, tråkigt och själlöst.

Gröndal är i mina ögon som en sämre version av Hammarby sjöstad, därav hade jag valt Blackeberg.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-04-07 kl. 23:21.
Citera
2023-04-07, 22:57
Medlem
Citat:
Hej! Ska flytta till Stockholm och har noll koll på områden. Har blivit erbjuden en lägenhet i Gröndal och en i Blackeberg.

Tackkk

Det tar inga 45 min till stan från Gröndal med kollektivtrafiken.
Just nu kanske det gör det då det pågår ett banarbete under påskhelgen.
Annars tar det ca 20 minuter.

Jag hade valt Gröndal alla dagar i veckan. Gröndal är trevligt.
Citera
2023-04-07, 22:59
Medlem
Glostrups avatar
Jag hade valt Gröndal 100 gånger av 100. Ligger bra, finns mataffär och kommunikation.
Citera
2023-04-07, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Som vanligt överdriver folk. Blackeberg är varken "off" eller särskilt dåligt område. Jag hade inte haft något emot att bo där.
Jag vet inte jag, jag pratade om tunnelbanan nu. Jag känner en ganska stor, allmänt våldsam och farlig person från gröna linjen som åkte på ett rånförsök mot Hässelby för inte alltför länge sen. Han hotade tillbaka med våld och klarade sig undan. Det är inte alltid så behagligt att åka däromkring själv på natten. Jag har gjort det en del.
Citera
2023-04-07, 23:07
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Tackkk

Gröndal!
Mycket trevligt område.
Blackeberg är stökigare och är mer förort än vad Grönal är.
Citera
2023-04-07, 23:34
Medlem
Citat:

Tackkk

Du kan inte gå efter vad folk skrivit hittills i tråden.

Allt handlar om i vilken del och gata i respektive område du fått lägenhet.

Finns så väl ganska sunkiga som trevliga områden på båda ställen.

Dvs tristaste delen av gröndal och bättre ställe i Blackeberg så vinner den sistnmämnda solklart.

Och tvärtom tråkigaste och stökigaste delen av Blackeberg och trevlig del av Gröndal så är Gröndal solklar vinnare.

Är det lika skulle jag gå efter kommunikationerna till dom ställen du kommer besöka. Fördel Blackeberg om du ska åka mycket kommunalt och fördel Gröndal om du tänker cykla större delen av året.

Finns ett litet mini centrum på båda ställena som är ungefär lika stora med några små butiker, krogar och fik.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-04-07 kl. 23:38.
Citera
2023-04-07, 23:36
Medlem
Gröndal! Lugnt och rätt mysigt område. Blackeberg befinner sig sedan flera år i en nedåtgående spiral där gängen från Hässelby gradvis expanderat in i området.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in