2023-04-07, 23:40
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Som infödd skulle jag välja Gröndal. Blatteberg är precis som det låter.
Citera
2023-04-07, 23:40
Medlem
Rätt många verklighetsfrånvända vönstermänniskor i Gröndal. Men hellre det än kriminalitet och stök förstås. Gröndal är helt klart en trevligare förort än Blackeberg som inte tillhör de sämre men som har en nedåtgående trend. Och nej, tar inga 40 minuter till stan från Gröndal med kommunala färdmedel. Max 25 minuter, beroende på vart du ska. Men visst, Liljeholmen är ingen supersexig knutpunkt att pendla till dagligen. Rätt deppigt ställe.
Citera
2023-04-07, 23:42
Medlem
Är Gröndalslägenheten på gångavstånd från tvärbanan? I så fall är kommunikationerna suveräna, till Alvik (grön linje), Liljeholmen (röd linje) och Årstaberg (pendeln). Går också direkt över centrala Sundbyberg och Solna. Kommer du att jobba i city? Isf tar tvärbanan 3 min till Liljeholmen och t-banan därifrån är turtät och tar ca 10 min till centrala stan. Liljeholmsgallerian är också ett plus, finns ett jättestort Ica kvantum där och diverse annat.
Senast redigerad av fiesp 2023-04-07 kl. 23:45.
Citera
2023-04-08, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Men visst, Liljeholmen är ingen supersexig knutpunkt att pendla till dagligen. Rätt deppigt ställe.
"rätt deppigt" är kanske lite av en underdrift till och med, men det ljusnar ju när man kommer mot Gröndal.
Citera
2023-04-08, 00:58
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Välj Gröndal. Blackeberg är helt meningslöst.
Citera
2023-04-08, 01:05
Medlem
Europes avatar
Blackeberg är för mig en tråkig, småful förort med vissa sociala problem och ligger en bit från innerstan om man ska åka kollektivt. Gröndal är ett mer välmående område med en del okej arkitektur. Innerstan (Södermalm) ligger så nära att jag otaliga gånger har gått snabbt från Gröndal till Hornstull (på Södermalm) till fots.
Senast redigerad av Europe 2023-04-08 kl. 01:10.
Citera
2023-04-08, 01:13
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Som vanligt överdriver folk. Blackeberg är varken "off" eller ett särskilt dåligt område. Jag hade inte haft något emot att bo där.

Gröndal har jag aldrig tyckt om, det ligger alldeles för nära Liljeholmen (röda tunnelbanelinjen) för min smak. Stelt, tråkigt och själlöst.

Gröndal är i mina ögon som en sämre version av Hammarby sjöstad, därav hade jag valt Blackeberg.

Varför tar du upp hammarby sjöstad i detta som är ett av Sthlms absolut mest trevliga område?
Citera
2023-04-08, 01:24
Medlem
Eastwings avatar
Välj Blackeberg. Har fått nog av lantisar som vallfärdat till Gröndal och springer på Hammarbys fotbollsmatcher och på vintern går de och hejar på sina hockeylag när det möter AIK och Dif på Johanneshov.
Citera
2023-04-08, 01:52
Medlem
SwedenIsSafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Välj Blackeberg. Har fått nog av lantisar som vallfärdat till Gröndal och springer på Hammarbys fotbollsmatcher och på vintern går de och hejar på sina hockeylag när det möter AIK och Dif på Johanneshov.

Ja. Välj att bo med negrer och våldsbenägna blattar i Blatteberg istället.
Citera
2023-04-08, 02:11
Medlem
I Blackeberg har du Ajvides vampyrer. Deppig förort med en lång sur t-baneresa till stan. Vissa lägen i Gröndal har klockren utsikt, men sån tur har du nog inte. Liljeholmen är alltså en station med tricken till söder. Bor du nere utan utsikt så har du ändå nära till småkrogar och matbutik.
Citera
2023-04-08, 05:32
Avslutad
Har du bil och vart ska du jobba?

Gröndal är absolut bättre om du vill leva hipsterliv. Blackan är i utkanten av Bromma brevid de dyra villorna så det är mer av sovstad. Du har Grimstafältet och Judarnskogen rätt nära om du har hund och stall och skjutbana rätt nära.

Men jag lovar dig att jobbar du på norra sidan av stan och kör bil vill du också bo på norra sidan.

Välkommen till Gulag btw. Hoppas du blir kortvarig och får mucka från arbetslägret innan det är dags att lämna in.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-08 kl. 05:37.
Citera
2023-04-08, 05:40
Medlem
Gröndal, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här