Citat:
Ursprungligen postat av
tangerinescience
Varför inte? Har kört det några gånger och det har funkat. Hur gör du när du säljer varor på distans?
Att bli utsatt för bedrägeri är inget som jag önskar mig, därav mitt motstånd mot Blocketpaket. Alla fördelar med ett sådant upplägg tillfaller köparen. Har man otur och råkar ut för en bedräglig köpare så kan man få hur mycket problem som helst med detta.
Självklart begär jag betalning i förskott, hela summan. Om det inte är ok för köparen så får den handla av andra, okunniga, säljare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Datornkrabbar
Tyvärr så har ju Blocket utnyttjat de stigande bedrägerierna (och säkert medvetet inte gjort ett jävla skit gentemot dem) genom att göra köpare beroende av Blocketpaketet, och därmed också höjt priset för tjänsten till ett otroligt ohyggligt jävla ockerpris. Men, köpare fortsätter begära genomföra affären med tjänsten, och därmed får säljaren böja sig ner.
Sådana köpare får handla av andra säljare än mig. Säljer man en attraktiv vara till ett bra pris så får köparen acceptera att handla på ett vettigt sätt, utan Blocketpaket eller slikt. Eller gå vidare till någon annan säljare som böjer sig för orimliga krav.