• 1
  • 2
2023-04-06, 15:45
Medlem
gato12s avatar
Har ownit för tillfället och tycker väl det är sådär ärligt talat. Fast när jag flyttade in fick jag tre fria månader (open infra nät) och då gick det snabbare och stabilare och har för mig att det var InternetBolaget som stod för trafiken då.

Nån annan som har erfarenhet av dom?
Citera
2023-04-06, 18:11
Bannlyst
Okänd fågel.. Man märker hur bra dom är först när det bli strul och om det kundtjänst är något att ha. Annars är deras tjänst väldig likt allt annat.
Citera
2023-04-07, 04:58
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Okänd fågel.. Man märker hur bra dom är först när det bli strul och om det kundtjänst är något att ha. Annars är deras tjänst väldig likt allt annat.
mjo, man hör inte direkt mycket om dom, vilket ju kan vara...positivt
Citera
2023-04-07, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
mjo, man hör inte direkt mycket om dom, vilket ju kan vara...positivt

Dom är väldig små, omsätter bara 15 miljoner. Men det sitter Svenskar i styrelsen, det är viktigt.
Citera
2023-04-07, 22:31
Medlem
Mysquos avatar
Internetbolaget verkar höra ihop med openInfra, fd stadsnätsbolaget, som är de bland de största skojarna vi har i landet när det gäller fiber till hushåll. Det finns separata trådar om alla problemen som foilk haft med dem. Jag har svårt att tro att det blir annat än problem med de här.
Citera
2023-04-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har ownit för tillfället och tycker väl det är sådär ärligt talat. Fast när jag flyttade in fick jag tre fria månader (open infra nät) och då gick det snabbare och stabilare och har för mig att det var InternetBolaget som stod för trafiken då.

Nån annan som har erfarenhet av dom?

Litet bolag med få kunder. Få recencensioner och negativ kritik kan tyda på stabilt nät som sällan strular eller bra support. Det kan också vara pga. att de är så små så att kritiken inte når ut på nätet.
Citera
2023-11-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Dom är väldig små, omsätter bara 15 miljoner. Men det sitter Svenskar i styrelsen, det är viktigt.
Ärliga svenskar eller kriminella svenskar? Jag tycker att hela deras upplägg osar skumrask!
Citera
2023-11-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Internetbolaget verkar höra ihop med openInfra, fd stadsnätsbolaget, som är de bland de största skojarna vi har i landet när det gäller fiber till hushåll. Det finns separata trådar om alla problemen som foilk haft med dem. Jag har svårt att tro att det blir annat än problem med de här.
OpenInfra har dragit fiber till min by och jag har ett Comviq-abonnemang men lik förbannat så krävs jag på en extra avgift av OpenInfra, för att kunna använda fibernätet. Undrar om detta verkligen är okey.
Citera
2023-11-10, 19:27
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
OpenInfra har dragit fiber till min by och jag har ett Comviq-abonnemang men lik förbannat så krävs jag på en extra avgift av OpenInfra, för att kunna använda fibernätet. Undrar om detta verkligen är okey.
Det verkar väl rimligt att Open Infra kan få betalt för sina tjänster på ett eller annat sätt.
Vad står det i avtalet du skrev på?
Citera
2023-11-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det verkar väl rimligt att Open Infra kan få betalt för sina tjänster på ett eller annat sätt.
Vad står det i avtalet du skrev på?
Det finns inget skriftligt avtal.
Citera
2023-11-11, 12:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarenRannOver
Litet bolag med få kunder. Få recencensioner och negativ kritik kan tyda på stabilt nät som sällan strular eller bra support. Det kan också vara pga. att de är så små så att kritiken inte når ut på nätet.

Hur har du konstaterat att Ownit är små?

Är nog de som har flest anslutna bostadsrättsföreningar.

Bredbandskollen just nu:

NEDLADDNING: 916,00 Mbit/s
UPPLADDNING: 952,86 Mbit/s
SVARSTID: 1,54 ms

Pris >100:-/månad.
Citera
2023-11-11, 22:48
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det finns inget skriftligt avtal.
Då så, inget avtal och dom kan ta betalt hur mycket dom vill.

Själv har jag skriftligt avtal med min fiberleverantör, och dom tar inte ut några direktavgifter.
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2023-11-11 kl. 23:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in