Nu kokar känslorna över för minst en muslimsk profil i Malmö som på sin Facebook rasar mot att Malmö stad har mage att arrangera matfestival SAMTIDIGT som muslimer har sin fastemånad ramadan. ”Tondövt”, tycker profilen, som jobbar för ett skattefinansierat projekt som ska minska ”islamofobi”
Orkar inte fördjupa mig i skiten, men om man vill minska risken för "islamofobi" kanske man inte ska lägga sig i när och var vanligt folk väljer att äta. Det blir liksom - självmål.
Dessutom får ju många muslimer äta trots ramadan av medicinska skäl, p.ga. menstruation eller åtminstone när mörkret har falliit...
De får inte äta när solen är uppe, dvs vi som normalt kör tex keto/lejondiet, med en kötträtt varje dag, har en mer extrem diet/fasta, varje dag, utan att klaga.
Ingen tvingar dessa professionella offer att gå på festival.
Jag som muslim fastande kan inte bry mig mer, folk får äta buffé framför mig 24/7 jag bryr mig mindre än en atom, han som reagerar på det här festivalen är kanske inte riktigt insatt i vad ramadan går up på.
Senast redigerad av Tigerstripes11 2023-04-06 kl. 12:09.
De får inte äta när solen är uppe, dvs vi som normalt kör tex keto/lejondiet, med en kötträtt varje dag, har en mer extrem diet/fasta, varje dag, utan att klaga.
Ingen tvingar dessa professionella offer att gå på festival.
Fin eufemism där!
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Så man ska ta hänsyn till muslimer om man vill anordna arrangemang?
Kanske bäst att alltid fråga dem innan man gör något för att höra om det är okej?
Det är bara att fråga lokala imamen vad som gäller!
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
Jag som muslim fastande kan inte bry mig mer, folk får äta buffé framför mig 24/7 jag bryr mig mindre än en atom, han som reagerar på det här festivalen är kanske riktigt insatt i vad ramadan går up på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!