• 1
  • 2
2023-04-04, 15:45
Medlem
sebastian_s avatar
Det spottas ut tv serier nu för tiden. Det har blivit ett kulturellt fenomen. Trots det kan jag inte hitta en enda podcast som snackar om tv serier. Gamla som nya. Det borde vara det perfekta ämnet att nörda ner sig i. På tal om det så hittar jag inte heller någon som diskuterar film . Det finns hundratals populär youtube kanaler om serier och filmer. Men inte en enda podcast. Eller är jag snett ute? Någon som har något tips?
Citera
2023-04-04, 15:48
Medlem
Flus avatar
Everdahl & Karlssons Film TV lyssnar jag på.
Det är alltså Göran Everdahl & CG Karlsson samt serietecknaren Johan Andreasson som gör den.
Citera
2023-04-04, 16:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Det är alltså Göran Everdahl & CG Karlsson samt serietecknaren Johan Andreasson som gör den.
Den verkar bra efter några minuters genomlyssning. Tack för tipset!
Citera
2023-04-04, 16:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Kanske lite hög medelålder dock. Någon under 50 år hade varit trevlig att ha med. Göran Everdahl är dock riktigt bra och den solklara stjärnan.
Citera
2023-04-04, 16:51
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Kanske lite hög medelålder dock. Någon under 50 år hade varit trevlig att ha med. Göran Everdahl är dock riktigt bra och den solklara stjärnan.

Ja, det kan jag hålla med om. Ett annat problem är att de medverkande har andra jobb och podden kommer ut ganska oregelbundet. I början kom den ut varje vecka, nu någon gång per månad. Dock tycker jag den alltid är trevlig och värd att lyssna på.
Poddtoppen har en kategori TV & Film som kan vara värd att utforska:
https://poddtoppen.se/kategori/tv-och-film
Jag har inte lyssnat på mycket där, men kan varmt rekommendera You Must Remember This, som är en pod om Hollywoods guldålder.
Citera
2023-04-05, 06:34
Medlem
massuppfittarens avatar
AMK Morgon har kört ett par avsnitt om Last of Us och Succession.
https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000597567811
https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000606280049
Citera
2025-06-21, 10:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Bumpar denna. Sedan THR:s TvTop5 la ner har jag ingen renodlad tv-seriepodd att lyssna på. Borde finnas?
Citera
2025-07-13, 21:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bumpar denna. Sedan THR:s TvTop5 la ner har jag ingen renodlad tv-seriepodd att lyssna på. Borde finnas?
Prova podden Made in Sverige. Det är den enda bra som jag har hittat. Jag skulle säga att den är väldigt bra.

De snackar bara om svensk film och serier. Ofta äldre grejer, från 1970-2010 talet ungefär. Någon enstaka grej som är nutid.

Jag önskar att de hade snackat mer om nya grejer som kommit de senaste åren, men man kan inte få allt i en podd. Så därför bumpar jag tråden. Någon som har någon podd om mer aktuella produktioner?
Citera
2025-07-13, 23:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Prova podden Made in Sverige. Det är den enda bra som jag har hittat. Jag skulle säga att den är väldigt bra.

De snackar bara om svensk film och serier. Ofta äldre grejer, från 1970-2010 talet ungefär. Någon enstaka grej som är nutid.

Jag önskar att de hade snackat mer om nya grejer som kommit de senaste åren, men man kan inte få allt i en podd. Så därför bumpar jag tråden. Någon som har någon podd om mer aktuella produktioner?
Ska prova. Finns ju en del poddar om film men väldigt få som explicit handlar om serier - synd!
Citera
2025-07-14, 01:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ska prova. Finns ju en del poddar om film men väldigt få som explicit handlar om serier - synd!
Oförklarligt enligt mig, än mer så här två år efter trådstarten. Jag är inte särskilt intresserad av svts och de vanliga kanalernas/kändisarnas snack heller, utan vill ha något med lite mer bett i, lite mer Flashback-anda. Men då verkar det uteslutande handla om nostalgipoddar , och främst film.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-07-14 kl. 01:22.
Citera
2025-07-18, 10:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Oförklarligt enligt mig, än mer så här två år efter trådstarten. Jag är inte särskilt intresserad av svts och de vanliga kanalernas/kändisarnas snack heller, utan vill ha något med lite mer bett i, lite mer Flashback-anda. Men då verkar det uteslutande handla om nostalgipoddar , och främst film.
Grym podd, Made in Sverige. Suttit på en parkbänk i Split med en öl (för att fånga vad Hoffa gjort) när jag varit ute och handlat till familjen och lyssnat på avsnittet om Tusenbröder. Fantastiska avsnitt imo. Fattade verkligen tycke för de två som har podden direkt.
Citera
2025-07-18, 19:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Grym podd, Made in Sverige. Suttit på en parkbänk i Split med en öl (för att fånga vad Hoffa gjort) när jag varit ute och handlat till familjen och lyssnat på avsnittet om Tusenbröder. Fantastiska avsnitt imo. Fattade verkligen tycke för de två som har podden direkt.
Först tyckte jag att Patrick (den energiska) var hyperaktiv och Robin ( den lugna) var det bra med podden. Men det var nog mest just C/O Segemyhr-avsnittet som Patrick var övertaggad för. Det första avsnittet jag lyssnade på.

Efter att ha lyssnat på alla avsnitt så har jag bara bra saker att säga om båda. Samspelet, humorn, analyserna, ärligheten. Allting är toppklass.

Patrick kan vara extremt rolig med en smittsam energi när han kommer in i ett flow. Och Robin kan säga de mest oväntade lustiga sakerna, levererat i sin lugna ton.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-07-18 kl. 19:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in