2006-07-24, 13:35
Medlem
Hej!
Jag har tänkt leta reda på lite spännande växter i den svenska naturen och fastnade för bolmört. Den ska inte vara allt för ovanlig och det finns en del här där jag bor. Någon på FB som rökt bolmört någon gång? Jag skulle vilja veta mera om effekterna, samt hur farligt det är. Jag läste någonstans att man kan få hjärnskador och bli sinnesjuk av det, men på en mer pålitlig sajt stod det att man kan få problem med magen och svalget på sin höjd.
Citera
2006-07-24, 16:47
Medlem
Dark_Apprentices avatar
Här kan du ju läsa lite mer om den:
http://www.erowid.org/plants/henbane/henbane.shtml
Förmodligen kan du jämföra dess påverkan med den av Datura. Datura och änglatrumpet finns det ju ett gäng trådar och rapporter om här på forumet.
Kort och gott, ge fan i att trippa på denna...
Citera
2006-07-24, 19:17
Medlem
Shrapnels avatar
Innehåller samma ämnen som datura. Lämna bolmört ifred.
Citera
2006-07-24, 20:07
Medlem
semafors avatar
"Ge fan i den" är väl lite att ta i.. Om du nu vill prova så var otrooooligt restriktiv med doseringen. Prova med en pyttedos nångång och se hur du känner dig. Om du inte gillar det så ska du inte prova högre doser (ska du förmodligen inte göra iallafall). Det finns ämnen i bolmört som är direkt farliga för din kropp om du tar för mycket, atropin och skolopamin ( och hur fasen stavas det??) bland annat..

Sen vet jag inte hur det är med att röka bolmört.. Vanligen så gör man väl te av ett blad eller en blomma.

Fyll absolut inte på med mer om du inte känner något, du kommer inte veta att du hallucinerar. Dina hallucinationer kommer kännas verkliga och du kommer inte tycka att det är något konstigt med att det sitter ett lik mitt emot dig vid middagsbordet..
Citera
2006-07-24, 22:49
Medlem
Trollishs avatar
skolopamin är inte ett gift väl?
Bara atropinet.
skolopamin är den aktiva ingrediensen i många åksjukeplåster.
Så om man sätter på sig flera plåster och överdoserar så borde man kunna trippa.
Citera
2006-07-24, 22:51
Medlem
Kundalinis avatar
Skopolamin skall det väl vara?

Är väl samma sak som det klassiska sanningsserumet?
Citera
2006-07-25, 13:49
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Skopolamin skall det väl vara?

Är väl samma sak som det klassiska sanningsserumet?

Skopolamin ska det förstås vara.

Mer står att läsa här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scopolamine

Citat:
The drug is highly toxic and has to be used in minute doses. An overdose can cause delirium, delusions, paralysis, stupor and death.

Så skopolamin är visst giftigt i högre doser. De där åksjukeplåstrerna är väl receptbelagda?
Citera
2006-07-25, 23:14
Medlem
Okej bäst att ge fan i den då... så länge i varje fall tack för svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här