2024-05-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nej, och det var ju precis det jag skrev.
Jag minns inte vad det stod i läkarutlåtandet, och tänkte att iom att jag skriver det så kan ju någon som minns vad det stod isf få svara på det istället.

Att hon köpte tramadol från utlandet framkom i äldre sms mellan J och pappan, om jag minns rätt.
Jag tänker också så. Att det är alltid någon trådanvändare som kanske minns bättre.
Ursäkta att jag missförstod dig.
Tramadol är ju smärtstillande läkemedel med en bieffekt av att man känner sig uppiggad först
och avslappnad o dåsig sedan. Det är nog en attraktiv medicin för JIs krämpor.

Talande för hennes medicin trixande är väl att hon kryat på sig väldigt mycket under tiden i häktet.
Där har hon ju bara fått sin receptbelagda medicin i föreskriven dos. Och simsalabim försvann ryggvärken, kan tom gå i trappor. Ingen rullstol eller rullator alls. Hon har nog fått sjukgymnastik och rehab i häktet också.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-13 kl. 22:02.
Citera
2024-05-13, 22:00
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Föräldrarna i ättiksfallet visar upp familjealbumet
https://www.expressen.se/kultur/victor-malm/sd-ger-blanka-fan-i-demokratiska-regler/
Citat:
Föräldrarna i ättiksfallet har överklagat domen till hovrätten.
Nu visar de upp foton av ett lyckligt familjeliv: Jul, halloween och bad i poolen.
Både mamman och pappan vill frias helt.
– Vi dömer på fakta, vi dömer inte på spekulation, säger advokaten Anders Elvingsson.
Här är rätt länk: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/foraldrarna-i-attiksfallet-visar-upp-familjealbumet/
Citera
2024-05-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Här är rätt länk: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/foraldrarna-i-attiksfallet-visar-upp-familjealbumet/
Tack för rättelse. Ber om ursäkt att det blev fel länk.
Citera
2024-05-14, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Enkelt uttryckt: drog-/överdosering med medicinutlösa kramper.

Minns hennes desperata sms till DI när hon låg på sjukhus och inte fick det hon var van att ta. Hon bönade och bad och till slut kom han till sjukhuset med hennes mediciner.
Nej så enkelt är det inte. Att JI och DI diskuterat tramoldolköp i äldre sms betyder inte att det är bevisat att JI missbrukar tramadol regelbundet. Det måste bevisas. Tror nog att de provtagit JI ordentligt när hon kom in med ett misstänkt ep anfall. Och undersökt om hon haft otillåtna substanser i blodet. De har ju tillgång till hennes journaler. Det står i journal antecknat från prematur, åtminstone en gång, att hon hade amfetamin i blodet.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-14 kl. 02:26.
Citera
2024-05-14, 07:21
Medlem
Vet inte om detta är postat- Jigin påvisar film från tidigare bostaden där det framgår att Z varit inspärrad och luckan för fönstret ska snarare hindrat henne från att ta sig ut/kallat på hjälp än agerat som barnspärr.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/nya-bevisen-i-attiksfallet-filmer-inifran-bostaden/
Citera
2024-05-14, 07:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jag tänker också så. Att det är alltid någon trådanvändare som kanske minns bättre.
Ursäkta att jag missförstod dig.
Tramadol är ju smärtstillande läkemedel med en bieffekt av att man känner sig uppiggad först
och avslappnad o dåsig sedan. Det är nog en attraktiv medicin för JIs krämpor.

Talande för hennes medicin trixande är väl att hon kryat på sig väldigt mycket under tiden i häktet.
Där har hon ju bara fått sin receptbelagda medicin i föreskriven dos. Och simsalabim försvann ryggvärken, kan tom gå i trappor. Ingen rullstol eller rullator alls. Hon har nog fått sjukgymnastik och rehab i häktet också.

Tänkte mer att hon tagit tramadol för att inte få abstinens, om plåstren tar slut i förväg osv (tex om hon käkat/rökt sitt plåster ist för att ha det på sig).
Tram är ute ur kroppen på nån dag.

Men, mycket riktigt hade hon testats, i samband med häktning iaf, och var hon ren.
Enligt SkD rapportering igår.

https://www.skd.se/2024-05-13/vi-rapporterar-fran-hovratten-fallet-med-attiksforgiftade-flickan-fortsatter/

Men om hon testades för olagliga substanser i samband med sina anfall minns jag ff inte om det fanns i fup.
Citera
2024-05-14, 09:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Nej så enkelt är det inte. Att JI och DI diskuterat tramoldolköp i äldre sms betyder inte att det är bevisat att JI missbrukar tramadol regelbundet. Det måste bevisas. Tror nog att de provtagit JI ordentligt när hon kom in med ett misstänkt ep anfall. Och undersökt om hon haft otillåtna substanser i blodet. De har ju tillgång till hennes journaler. Det står i journal antecknat från prematur, åtminstone en gång, att hon hade amfetamin i blodet.
Uteslutet med mera än att sjukvårdens resurser visavi en manipulerande ättikshäxa är outömliga och gränsöverskridits från vårdande till dektektiva.
Citera
2024-05-14, 16:08
Medlem
Citat:
Tänkte mer att hon tagit tramadol för att inte få abstinens, om plåstren tar slut i förväg osv (tex om hon käkat/rökt sitt plåster ist för att ha det på sig).
Tram är ute ur kroppen på nån dag.

Men, mycket riktigt hade hon testats, i samband med häktning iaf, och var hon ren.
Enligt SkD rapportering igår.

https://www.skd.se/2024-05-13/vi-rapporterar-fran-hovratten-fallet-med-attiksforgiftade-flickan-fortsatter/
Men om hon testades för olagliga substanser i samband med sina anfall minns jag ff inte o
m det fanns i fup.
Nej, det där är bara ett högst troligt scenario från mig. När någon kommer in till sjukvården skadad och med ambulans så börjar det alltid med provtagning. I det här fallet måste de utreda om det är ett påstått ep-anfall eller om det beror på annan orsak. Läst hennes journaler, övrig sjukdomshistoria.
Om de inte tog prov på JI vad skulle de annars ha gjort med henne menar du?

EDIT: Vilka plåster talar du om? Det har jag helt missat.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-14 kl. 16:10.
Citera
2024-05-14, 18:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Nej, det där är bara ett högst troligt scenario från mig. När någon kommer in till sjukvården skadad och med ambulans så börjar det alltid med provtagning. I det här fallet måste de utreda om det är ett påstått ep-anfall eller om det beror på annan orsak. Läst hennes journaler, övrig sjukdomshistoria.
Om de inte tog prov på JI vad skulle de annars ha gjort med henne menar du?

EDIT: Vilka plåster talar du om? Det har jag helt missat.
Fentanyl plåster som hon använde, på recept tom tror jag?
Har inte läkarkunskaper, men undrar om hon nu använde dessa på recept kanske hennes prover visat på det och därav inte sägs innehålla illegala droger?
Citera
2024-05-14, 19:15
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har inte läkarkunskaper, men undrar om hon nu använde dessa på recept kanske hennes prover visat på det och därav inte sägs innehålla illegala droger?

Har för mig att fentanylplåstrens var överblivna från hennes avlidna mammas cancerbehandling.
Citera
2024-05-14, 21:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Har för mig att fentanylplåstrens var överblivna från hennes avlidna mammas cancerbehandling.

Det var buprenorfinplåster, eller Norspan heter dom väl.
Och det var väl just dessa hon så tvunget skulle ha ut från sitt recept så hon skickade ut mannen för att köra runt och hitta ett apotek som hade dom inne (enligt sms-konversation i fup).

Edit; äter man sub/bup kan man samtidigt inte äta andra läkemedel (opioider) ex oxycontin, dolcontin osv för då kommer man i akut abstinens.
Sub är det man får om man har ett läkemedelsberoende och går på LARO tex.
Det enda läkemedel man kan äta samtidigt som man käkar sub/bup utan att hamna i akut abstinens är just tramadol.
Vilket hon som missbrukare givetvis har koll på.
Senast redigerad av MissDecibella 2024-05-14 kl. 21:35.
Citera
2024-05-14, 22:41
Medlem
Citat:
Det var buprenorfinplåster, eller Norspan heter dom väl.
Och det var väl just dessa hon så tvunget skulle ha ut från sitt recept så hon skickade ut mannen för att köra runt och hitta ett apotek som hade dom inne (enligt sms-konversation i fup).

Edit; äter man sub/bup
kan man samtidigt inte äta andra läkemedel (opioider) ex oxycontin, dolcontin osv för då kommer man i akut abstinens.
Sub är det man får om man har ett läkemedelsberoende och går på LARO tex.
Det enda läkemedel man kan äta samtidigt som man käkar sub/bup utan att hamna i akut abstinens är just tramadol.
Vilket hon som missbrukare givetvis har koll på.
JI käkar väl inte plåster? Vad får hon dessa buprenorfinplåster emot. Om JI hade haft ett konstaterat läkemedelsberoende med receptbelagd medicin så hade polis o åklagare känt till det.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-14 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in