Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Jag vet inte säkert hur hon fick tag på dem, glömt, skrev det i första inlägget ang plåster. Men hon har sådana plåster som hon brukat, det framgår i FUP.
Förmodar att missbrukare vill få ut max effekt och därför röker, äter eller dricker dessa.
Tack för info.
Men om JI missbrukar smärtstillande plåster så måste man ha säkra belägg för det.
Annars sprider vi kanske osanna rykten här.
Nån tillfällig postare kallade JI "knarkarmorsan". En annan påstod att hon sköt heroin. Högst osant.
Det är som är sant är att JI har varit amfetaminmissbrukare i ungdomen. Men det slutade hon med när hon träffade DI.
Hon är alltså fd missbrukare. Men eftersom det är ganska vanligt att ett missbruk byts mot ett annat vanligtvis alkohol eller cannabis men även tablettmissbruk, så kan man misstänka det.
Man kan säga att man misstänker det eller att man tror men inte påstå det utan starka belägg.
Jag misstänker det tex men jag vet ju inte något säkert. Jag har inga bevis för det.
När socialen kom på oanmält besök i jan 23 och drogtestade båda föräldrarna så var de båda rena.
Likaså när de häktades.
Vi får höra i hovrättsförhandlingen vad Åklagaren eventuellt grävt fram om JIs tablettmissbruk.