2023-11-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är vad vetenskapen är kapabel till idag, men vetenskapen gör ständiga framsteg och det är troligt att Z kommer att kunna få en ny magsäck någon gång i tiden. Låt oss hoppas så snart som möjligt.
Ny magsäck kommer högst sannolikt aldrig bli aktuellt , vid de operationer när personer fått ny magsäck har de fått hela magpaketet med tarmar , lever osv , komplicerad operation med oviss utgång som bara är en sista utväg
Citera
2023-11-25, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ny magsäck kommer högst sannolikt aldrig bli aktuellt , vid de operationer när personer fått ny magsäck har de fått hela magpaketet med tarmar , lever osv , komplicerad operation med oviss utgång som bara är en sista utväg

Det kommer att vara en enkel match för AI i framtiden. Z har framtiden för sig om hon kan läka sina mentala sår.

https://twitter.com/jblefevre60/status/1721606760086024559
Citera
2023-11-25, 14:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Det tror jag inte på förrän jag sett källa. Allting jag googlat säger att hon ALDRIG kan äta fast föda igen.

Du får väl läsa fup:en som vi andra har gjort?
Om det är en nog trovärdig källa för dig??
Citera
2023-11-25, 14:04
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Förslår inte på långa vägar.
Enligt Konsumentverket har en familj på 6 personer drygt 20.000 kr/mån i kostnader exklusive boende, bil och mat. (Jag räknar 6 personer då de försummade Z.)
Minns inte om det står någonstans vad hyran var men säkert minst 10.000 kr/mån för en såpass stor lägenhet. Antagligen mer.
Bensin och trafikförsäkring för den gamla bilen minst 2.000 kr/mån.
Om vi räknar med att Skånes änglar och barnbidragen täcker matkostnaderna (inklusive hämtpizza) så krävs ändå minst 32.000 kr/mån.
Medellönen för en personlig assistent är ca 30.000 kr/mån vilket ger ca 23.000 kr/mån efter skatt på en heltid utan sjukskrivning.
Det saknas 9.000 kr/mån och då har man inte råd att finansiera ett amfetamin- och tablettmissbruk.
Det måste ha kommit in pengar från annat håll.
Vi vet dessutom att mamman hade konto på en kryptosajt.

Fast nja det är inte vad som behövs för att överleva. Men ok tänk så här:
* barnbidraget get 11.600 kr för 6 barn
* hade de två äldsta en annan pappa? Adopterade Daniel dem? Annars tillkommer underhållsbidrag för dem vilket är minst 3000
* bostadsbidrag. Detta beror på vilka övriga inkomster de har samt hyran. De bör få ca 3.000-4.000 kr per månad
*sjukersättning. Är detta något mamman har? Isf är det 12 163 om hon aldrig jobbat....
Så detta är det som kommer in varje månad. Oavsett om han jobbar eller ej.
Så om mamman får Sjukersättning är vi uppe i ca 26k i runda slängar, annars 8k mindre. Överlever man på 26k? Tja inre bra men de fick också 5k i mat, han tjänade en del pengar till och från.

Källor:
Storlek på barnbidrag https://www.forsakringskassan.se/privatperson/foralder/barnbidrag-och-flerbarnstillagg
Sjukersättning
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/sjuk/funktionsnedsattning-eller-langvarig-sjukdom/sjukersattning
Citera
2023-11-25, 14:06
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Det tror jag inte på förrän jag sett källa. Allting jag googlat säger att hon ALDRIG kan äta fast föda igen.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://drf.nu/wp-content/uploads/2018/04/Total-gastrektomi-1.pdf&ved=2ahUKEwjgz6PMm9-CAxU3IBAIHbDTAOUQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw0QGy_paWbJIh 2HfGLuV95D

Duger denna?
Citera
2023-11-25, 14:17
Medlem
g0dspirits avatar
Jag har en sån djup och stark önskan om att oavsett vilken anstalt dessa monster än sätter sina fötter, så sprids ryktet om vilka dom är och vad dom har gjort. Jag hoppas att dom får lida varje sekund i hämndaktioner. Och när dom släppa fria, ska dom outas vart dom är flyttar.

Vad tror ni? Hur blir deras volta?
Senast redigerad av g0dspirit 2023-11-25 kl. 14:20.
Citera
2023-11-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Det sägs ju redan i förhören att hon numera kan äta pytte små bitar. Vi får hoppas att vetenskapen går framåt så det kan ersätta matsäcken senare.

Jag reagerar på att Skånes änglar är så... manipulerade. De är vuxna, de har tillgång till all info som vi har... men även efter att de varot frihetsberövade så stöttar de dem? De låter som helt vidriga människor. Och jag är säker på att gräver vi kommer vi finna en massa skir om dem

Var har du sett att Skånes änglar stöttar dem? För jävligt om det är så
Citera
2023-11-25, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag har en sån djup och stark önskan om att oavsett vilken anstalt dessa monster än sätter sina fötter, så sprids ryktet om vilka dom är och vad dom har gjort. Jag hoppas att dom får lida varje sekund i hämndaktioner. Och när dom släppa fria, ska dom outas vart dom är flyttar.

Vad tror ni? Hur blir deras volta?

Beror på om de placeras bland sexualförbrytare, då kommer de nog relativt lindrigt undan (tyvärr).

Vad tror ni som är kapabla till en kvalificerad bedömning av ev. påföljd? Finns livstid ens med som en tänkbar möjlighet?
Citera
2023-11-25, 14:30
Medlem
Finns det någon fungerande länk till fup? Hade verkligen uppskattas!
Citera
2023-11-25, 14:39
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Var har du sett att Skånes änglar stöttar dem? För jävligt om det är så

I dokumentet förhör med övriga personer
- sidan 29, slutet av intervjun med ellionor
Citat:
Jag har frågat Jasmin om de inte
har rätt att få pengar från SOC, men hon är rädd att de ska säga att hon inte kan ta hand om
sin familj och därför har vi hjälpt dem med mat och kläder. Men att de skulle vara misskötta
eller undernärda det kan jag inte hålla med om.
- sidan 33 med Ronny
Citat:
Har ni läst om detta i tidningarna?
Ja, det har vi men vi hade klart för oss vad som hänt för Daniel pratade med Ellinor om vad
som hade hänt.

Som ex.
Citera
2023-11-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Absolut en möjlig teori
Jag bedömer systern som trovärdig, får se vilken bedömning tingsrätten gör
Sedan känner jag ärligt talat ändå ingen empati för Jasmine, trots hennes barndom, för det hon gjort

Jag upplever också systern Joss*n som väldigt trovärdig efter att ha tagit del av förhöret med henne.
Hon resonerar väldigt mänskligt och verkar ha uppmärksammat små detaljer som andra missat, t.ex. uttryck i Z ansikte och beteende.

Men man har ju blivit lurar förut och det gör mig ont att läsa att även Joss*n som är förälder pundar/langar och sitter inne. Men hon kan iofs tala sanning och resonera sunt trots detta.

Men reagerade verkligen på när Joss*n beskrev deras fruktansvärda uppväxt och att Jasm*n bevittnat när pappan häller ättika i Joss*ns mun/hals…. Känns som att det kommer från uppväxten.

Sen reflekterar jag också över S. Att hon skyddar sin mamma är ju inte konstigt alls egentligen.
Hennes föräldrar är ju del av hennes egen identitet. Att prata illa om föräldrarna är ju att prata illa om S själv. Det är ju därför man inte ska prata dåligt om någons förälder för barnen kommer må dåligt av det.
Och det kan ju hända (som det faktiskt verkar) att Jasm*n skyllt all skit på Z, tex att det var Z som puttade ner mamman från trappan tex (har ju nämnts i förhör). Då är hon roten till det onda och därför ”hatad” av syskonen.
Om föräldrarna hela tiden skyller allt som drabbar syskonen på Z så är det självklart att syskonen utvecklar förakt mot Z och på så vis kan rättfärdiga föräldrarnas särbehandling av Z. Syskonen har säkert inte bevittnat dem värsta misshandeln utan bara hjärntvättats med att Z straffats för något dumt hon gjort.
Syskonen pratar ju om Z med viss motbjudande ton och så funkar ju barn. Sticker man ut och luktar eller beter sig annorlunda så ses man ju som äcklig. (Generaliserar såklart, inte alla barn).

Så vitt jag kan förstå så är alla syskonen BO. Och om deras föräldrar varit någotsånär vanliga föräldrar mot dem så kommer barnen försvara dem. Så funkar ju barn… otroligt sorgligt att utnyttja det som vuxen….
Citera
2023-11-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeinMaster
En jäkligt bra teori minsann! Har inte läst att någon tänkt i de banorna förut.
Det skulle förklara att skadorna på magsäcken var så långt gångna samt att Z ju gång på gång berättar att hon själv druckit från glaset. Det förklarar även att Z kunnat dricka ett halvt glas, en mängd som inte vore möjlig om det vore ättikssyra.

Frågan är bara om de är så smarta att de skulle kunna tänka ut hela denna planen. Mycket mycket intressant teori du lägger fram här.

Jag tror också att det är så det gick till. Behöver inte vara en plan de tänkte ut i förväg. De kan ha haft ett vattenglas till henne i tvättstugan som hon brukade dricka ur. Sedan på sjukhuset övertygar mamman henne om att det fanns ättika i just det glaset hon drack ur och att hon inte borde ha gjort det. Z som är så van vid att hon (enligt föräldrarna) gör fel hela tiden köper det. Personalen på sjukhuset reagerade ju över första samtalet mamman hade med Z efter att hon hade kommit dit, att det lät som att mamman försökte plantera en berättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in