2023-04-03, 09:06
Medlem
Jag är inte fet men definitivt mindre smal än när jag var yngre. Jag äter lika mycket som jag alltid gjort men innan 30-årsåldern gick jag ändå inte upp vikt.

Jag kan bara tala för mig själv, men viktuppgång skedde efter graviditet och insättning av hormonspiral. Vad som är den avgörande faktorn vet jag inte med säkerhet, men förbränningen har blivit sämre.

Har alltid älskat mat, men har inga svårigheter att hålla mig ifrån sötsaker och godis. Tränar gör jag tre gånger i veckan. Träning blir man inte smal av, men det ger en bättre hållning och snyggare kropp.
Citera
2023-04-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
En attraktiv man skulle aldrig kunna bli attraherad av en ful och fet kvinna hur mycket hon än försökte. Samtidigt så kan en snygg och attraktiv kvinna bli attraherad av en ful och fet man, förutsatt att han har andra "sexiga" egenskaper.

Vet att det är otroooligt kontroversiellt där hemma i Sverige att säga detta så håll i hatten nu men... Kvinnor och män är och förblir olika.
Fast nä det är betydligt fler män som tänder på feta kvinnor än tvärtom.
Finns ju rent av en fetisch för detta.

Sen ja det finns ju kvinnor som väljer män med ölmage mm.
Detta för att de då vet att de får behålla mannen som inte kommer springa vidare till andra kvinnor då hans fysik inte är attraktiv.
Även att kvinnor väljer en man utefter inkomst och tillgångar, men då är att de ju fortfarande inte attraherade av hans kropp.

Jag menar hur kul är det egentligen att vara tillsammans med en vacker kvinna som inte tänder på din kropp?

Nu försvarar jag absolut inte feta kvinnor men faktum är att i Sverige så har vi fler överviktiga män och feta kvinnor klarar sig bättre än feta män när det kommer till att träffa partners.

Jag skämms för svenska män som kastar skit på överviktiga kvinnor när de själva är detta.
Det är pinsamt och tragiskt.
Ett symptom på förfall som är så illa att man pekar på problem som man själv i allra högsta grad är en del av.

Det är som att gnälla över folk som kör för fort om man åker i 140 på en 90 väg och så är det någon som kör om i 145
Citera
2023-04-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Tjejer har lägre metabolism och blir feta då de äter mycket skit som godis , chips m.m

Det är mer regel än undantag för tjejer att bli feta.
Tränar de inte regelbundet så är det oftast kört och de blir feta

Tror det är så att metabolismen på tjejer blir jävligt mycket sämre vid 20 års åldern,har själv reflekterat över det då många tjejer jag känner blev feta efter 20, detta är tjejer som inte tränade och var pinnsmala innan 20, kunde äta vad de ville utan att gå upp och vid 20 så ändrades det.
Även tjejer som tränade och slutade träna blev feta inom några månader.

Det är inte alls mer regel än undantag för tjejer att bli feta. I Sverige så är 56 procent av männen och 41 procent av kvinnorna i åldern 16–84 år överviktiga eller har fetma. Så är det några som i regel blir tjocka så är det männen. Både 56% och 41% är på tok för högt, men kvinnorna gör fortfarande ett bättre jobb på att hålla sig smala trots de biologiska faktorerna som jobbar emot dem.
Citera
2023-04-03, 11:32
Medlem
Det gäller att äta rätt, betydligt minskad mängd snabba kolhydrater (inget chips (potatis), pommes, sockerläske, godis, choklad) vilket minskar mängden insulin som bukspottskörteln ger ifrån sig.

Det ger signaler till kroppen som får en att vilja äta mer. En gammal nedärvd mekanism från tiden när vi levde på stenåldern att hetsäta i oss stora energimängder för de tider när det blir värre.

Problemet är att idag finns allt tillgängligt varvid det gäller att veta vad som är lämpligt att äta, HUR mycket av det vi ska äta och se till att hålla oss aktiva och hålla igång ben- och armmuskulaturen så att muskulaturen tar till sig den näring vi öser oss i, istället för att lägga det som fett runt mage, ben och röv.

Mycket fibrer, rågbröd (om man nu ska äta bröd), hellre proteiner än stora mängder kolhydrater, lågfettsalternativ samt träning och/eller fysiskt arbete varje dag. Då håller du dig i god vigör.

Av de kvinnor jag har sett som är kraftiga, så arbetar många fysiskt t.ex. omvårdnad och liknande samt de äter som pinnar vid lunch på arbetet vilket betyder att de fläskar på och hetsäter rejält hemmavid, godis och choklad, dag efter dag. Dylikt beteende med fysiskt arbete och svältkost till arbetet, leder ofta till att man överkompenserar och tycker att man förtjänar en "belöning" efter arbetet när ingen ser på.
Citera
2023-04-03, 11:53
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Kollade nyss på Facebook och kikade på en tjejs sida, hon var jättesöt, riktigt snygg, tom ett KAP förmodligen både i sängen och för att vara ihop med, 100% en sån jag gillar och tänder på - MEN - såg att hon gått upp i vikt nu tydligen på senaste år - tjocka fula armar, fet ful röv, mer klumpig och mer orörlig (=kasst sex så klart). Samtidigt hade hon samma vackra ansikte sprudlande av glädje och säkert samma fina personlighet, men vad gör det när hon ser ut så där?

Dessutom tyckte jag hon var intelligent, men varför valde hon då att gå upp i vikt?
Hon kanske inte var så smart ändå?

Synd på ett sånt fint ansikte och en sån bra personlighet.

Varför gör kvinnor så här mot sig själva?

Självhat?

(Nu kommer ni (de kvinnor som är som hon jag beskrev ovan) bara locka till er tjockisar, men det kanske var det ni ville?)

Svaret är: kladdkaka

Ytterst få kvinnor klarar att freda sig mot detta bakverk. Det finns alltid en anledning till att äta kladdkaka. Finns ingen anledning skapas en.
Citera
2023-04-03, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Det är precis som för mannen.

Man blir äldre, hormonnivåerna sjunker, förbränningen försämras osv.

TS kommer en vacker dag också bli en fet gammal gubbe med en gigantisk glaskula till mage.

Då anpassar man intaget, träning, promenader mm efter det?
Citera
2023-04-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför är det så klart att sexet blir kasst?

Ett stort saftigt arsle behöver väl inte vara fel bakifrån?

Helt rätt, Conny. Dom som vill ha "en liten tight rumpa" bör söka sig till herrarnas omklädningsrum.
Citera
2023-04-03, 12:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När den fertila åldern är över så saknar utseendet betydelse.
Citera
2023-04-03, 12:23
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Det är inte alls mer regel än undantag för tjejer att bli feta. I Sverige så är 56 procent av männen och 41 procent av kvinnorna i åldern 16–84 år överviktiga eller har fetma. Så är det några som i regel blir tjocka så är det männen. Både 56% och 41% är på tok för högt, men kvinnorna gör fortfarande ett bättre jobb på att hålla sig smala trots de biologiska faktorerna som jobbar emot dem.

Där kom den män acceptera eller gör något åt det. Kvinnor sitter och tycker i sig massa godis mm utan att någonsin träna eller röra sig och skyler på ”biologiska faktorer”

En biologisk faktor är rör dig mer ät mindre skräp så löser det sig. Efter 50-60 år är något annat om man ökar lite.

Var va dessa biologiska faktorer år ca 1960-2000.
Citera
2023-04-03, 12:48
Medlem
dialektikers avatar
Fler män än kvinnor har ju de där superläskiga ölmagarna på ålderns höst. Många män ser ju gravida ut.

Dessa kan ju ge extremt farliga sjukdomstillstånd. Detta bukfett alltså.
Jag vet män som har ett riktigt aktivt liv med dessa fula bukfettsmagar. Men smäller det, så smäller det rejält. Med allvarliga stroke osv.

Men många kvinnor lägger ju också på sig vid ålderns höst. Det fettet blir ju dock ofta mer utspritt på kroppen.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-03 kl. 12:50.
Citera
2023-04-03, 12:59
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giraffistarn
Blir de inte fyllda med kuk så får de fylla sig med mat, bakelser och rödvin istället.

En äldre kvinna som får regelbundna kukmackor och kan frossa i sig väldiga spermabuffeer har ingen anledning att vräka i sig massa annan skit.

Husmusen är en oresonlig diktator som kräfva kukmackor!

Om det vore så enkelt, fan att dem slukar även kuk och att värre blir dem med åren.

Dem ska ha hela buffen och det utan ett knot! Då mår dom.

Det finns dock sätt. En kvinna som är osäker på sin älskade man hon börjar snabbt till att bränna fläsket, bäst så eller att man kan komma till att mista både nam-nam och karl.
Citera
2023-04-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fler män än kvinnor har ju de där superläskiga ölmagarna på ålderns höst. Många män ser ju gravida ut.

Dessa kan ju ge extremt farliga sjukdomstillstånd. Detta bukfett alltså.
Jag vet män som har ett riktigt aktivt liv med dessa fula bukfettsmagar. Men smäller det, så smäller det rejält. Med allvarliga stroke osv.

Men många kvinnor lägger ju också på sig vid ålderns höst. Det fettet blir ju dock ofta mer utspritt på kroppen.
Typ Plura, då eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in