2023-04-02, 08:44
Medlem
Kollade nyss på Facebook och kikade på en tjejs sida, hon var jättesöt, riktigt snygg, tom ett KAP förmodligen både i sängen och för att vara ihop med, 100% en sån jag gillar och tänder på - MEN - såg att hon gått upp i vikt nu tydligen på senaste år - tjocka fula armar, fet ful röv, mer klumpig och mer orörlig (=kasst sex så klart). Samtidigt hade hon samma vackra ansikte sprudlande av glädje och säkert samma fina personlighet, men vad gör det när hon ser ut så där?

Dessutom tyckte jag hon var intelligent, men varför valde hon då att gå upp i vikt?
Hon kanske inte var så smart ändå?

Synd på ett sånt fint ansikte och en sån bra personlighet.

Varför gör kvinnor så här mot sig själva?

Självhat?

(Nu kommer ni (de kvinnor som är som hon jag beskrev ovan) bara locka till er tjockisar, men det kanske var det ni ville?)
Senast redigerad av Adventurer6 2023-04-02 kl. 08:57.
Citera
2023-04-02, 08:54
Medlem
Det gäller såklart både män och kvinnor. Vi blir latare och bekvämare, vi äter mer och rör allt mindre på oss. Den långsiktiga vinsten i att hålla vikten får stå åt sidan för mer kortsiktig njutning av mat och godis.

Däremot tror jag att män som letar partner tänker mer på detta eftersom vi inte är programmerade att välja dessa överviktiga unga kvinnor. För oss signalerar det inte hälsa och då är det heller inget vi attraheras av.
Citera
2023-04-02, 08:59
Medlem
Det behöver inte vara något självhat inblandat alls. Jag tror inte ens hon blir ledsen över att du inte vill ligga med henne faktiskt.
Citera
2023-04-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangout91
Det gäller såklart både män och kvinnor. Vi blir latare och bekvämare, vi äter mer och rör allt mindre på oss. Den långsiktiga vinsten i att hålla vikten får stå åt sidan för mer kortsiktig njutning av mat och godis.

Däremot tror jag att män som letar partner tänker mer på detta eftersom vi inte är programmerade att välja dessa överviktiga unga kvinnor. För oss signalerar det inte hälsa och då är det heller inget vi attraheras av.
Exakt. Hälsa är en atletisk, rörlig, snabb kropp inte nån heffaklump.
Citera
2023-04-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
- MEN - såg att hon gått upp i vikt nu tydligen på senaste år - tjocka fula armar, fet ful röv, mer klumpig och mer orörlig (=kasst sex så klart).

Varför är det så klart att sexet blir kasst?

Ett stort saftigt arsle behöver väl inte vara fel bakifrån?
Citera
2023-04-02, 09:30
Medlem
Wretch32s avatar
Det är precis som för mannen.

Man blir äldre, hormonnivåerna sjunker, förbränningen försämras osv.

TS kommer en vacker dag också bli en fet gammal gubbe med en gigantisk glaskula till mage.
Citera
2023-04-02, 09:32
Medlem
Carrocks avatar
Det är exakt samma sak för män, fettet lägger sig på olika ställen bara.

Vilken trött trådstart.
Citera
2023-04-02, 09:34
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ett stort saftigt arsle behöver väl inte vara fel bakifrån?

Jo, inte vill man dunka mot en blaffig och skvalpande röv. Grisigt. (För mycket hiphop?)
Citera
2023-04-02, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Kollade nyss på Facebook och kikade på en tjejs sida, hon var jättesöt, riktigt snygg, tom ett KAP förmodligen både i sängen och för att vara ihop med, 100% en sån jag gillar och tänder på - MEN - såg att hon gått upp i vikt nu tydligen på senaste år - tjocka fula armar, fet ful röv, mer klumpig och mer orörlig (=kasst sex så klart). Samtidigt hade hon samma vackra ansikte sprudlande av glädje och säkert samma fina personlighet, men vad gör det när hon ser ut så där?

Dessutom tyckte jag hon var intelligent, men varför valde hon då att gå upp i vikt?
Hon kanske inte var så smart ändå?

Synd på ett sånt fint ansikte och en sån bra personlighet.

Varför gör kvinnor så här mot sig själva?

Självhat?

(Nu kommer ni (de kvinnor som är som hon jag beskrev ovan) bara locka till er tjockisar, men det kanske var det ni ville?)
Östrogenbrist. Den kan minska redan i 40-årsåldern. Det kan behandlas med tillskott av östrogen. I och för sig ökar risken blodpropp och bröstcancerpatienter. Men det är väl betydelselöst jämfört med att få vara sexuellt attraktiv.
Citera
2023-04-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangout91

Till skillnad från kvinnor som är programmerade att attraheras av överviktiga män?
För kvinnor signalerar övervikt hälsa och därför attraheras kvinnor av överviktiga män?

Kvinnor attraheras av överviktiga män? det är därför Chippendales och pojkband och kända manliga skådisar etc som är populära bland kvinnor är överviktiga?

Eller nej, det är dom ju inte!
Citera
2023-04-02, 09:54
Medlem
MillivaBillis avatar
Det är en mental grej för dem. Helt plötsligt en dag slutar de kämpa för att hålla energibalansen och dammluckorna öppnas för allehanda skräp. Har sett detta hända och kan nästan på dagen säga när det hände.

Vilken är den utlösande faktorn? Ingen aning.
Citera
2023-04-02, 10:16
Medlem
Butikerna är fyllda med billigt godis vid kassan och influerare gör Mukbang videos eller vad det heter.
Det är för lätt att frestas och impulsköpa godis.

Om man i princip helt avstår från godis och den fetaste snabbmaten så är det enkelt att hålla vikten.

Om man däremot ska ta av fikat på jobbet, köper pizza, snabbmatsburgare och godis på helgerna och käkar desserter etc så måste man väga sig regelbundet och direkt vid mer än 2kg viktuppgång köra några veckors hård diet, annars kommer man svälla som en ballong i det här samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in