Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-02, 01:20
  #1
Medlem
Hej! Gjorde efter konstens alla regler, glömde dock att släppa på stassen vilket jag gjorde när allt var klart.. blev lite blodstänk men slutade blöda rätt snabbt. Kollade så jag hade svar, körde in långsamt men osäker på om nålen gled ”ut” jo närmare slutet jag kom.

Fick direkt ömhet och 30 min senare 2cm blodrand under hunden bredvid venen.. så inte alls på eller vid venen utan precis bredvid.

Vad kan de vara? Sipprade det ut de sista utanför venen? Nått jag bör tänka på förutom dom vanliga hålla koll symptomen som feber frossa etc
Citera
2023-04-02, 02:18
  #2
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingudwetrust
Hej! Gjorde efter konstens alla regler, glömde dock att släppa på stassen vilket jag gjorde när allt var klart.. blev lite blodstänk men slutade blöda rätt snabbt. Kollade så jag hade svar, körde in långsamt men osäker på om nålen gled ”ut” jo närmare slutet jag kom.

Fick direkt ömhet och 30 min senare 2cm blodrand under hunden bredvid venen.. så inte alls på eller vid venen utan precis bredvid.

Vad kan de vara? Sipprade det ut de sista utanför venen? Nått jag bör tänka på förutom dom vanliga hålla koll symptomen som feber frossa etc

Det är nog lugnt och inget du behöver oroa dig för. Svårt att säga om det sista gick bredvid venen, ömhet kan man få av många preparat, även när det ges i venen utan spill bredvid.
Att det är en blodrand under huden är inget att oroa sig för, det är vanligt att det blir så när man injicerar i en ven.

Håll koll på rodnad och värmeökning runt insticket, om det uppstår någon sån och om den isåfall skulle öka.

Simma lugnt.
Citera
2023-04-02, 02:22
  #3
Medlem
Tack för svar 🙏🏼
Citera
2023-04-02, 04:11
  #4
Medlem
piptazs avatar
Vad är blodrand?
Va uppmärksam om det blir rodnad, värmeökning eller förhårdnad.
Citera
2023-04-09, 17:17
  #5
Medlem
Välkommen till tjack IV världen https://imgur.com/a/dL1AX8O
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback