Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-01, 13:48
  #13
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Köpte min härifrån
https://www.bedrenaetter.se/

Dessutom 100 dagars "sovgaranti" och fri hemleverans

Knarrar dom när man har älskog?
Citera
2023-04-01, 13:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Knarrar dom när man har älskog?

Dansk kvalité knarrar inte , men de klart allt inom vissa gränser såklart
Citera
2023-04-01, 13:55
  #15
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Dansk kvalité knarrar inte , men de klart allt inom vissa gränser såklart

Ok min Ikea dunvik knarrar galet mycket så den hamnar på återvinningen!
Citera
2023-04-01, 17:10
  #16
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Chilli, Furniturebox och Trademax har samma ägare, i princip samma möbellager och är generellt sagt skit och dålig kvalitet. Noppriga tyger, bristfälliga träytor och instruktioner för sammansättning som är omöjliga att förstå. Möblerna skeppas i stor omfattning i containrar från Kina.

IKEA har 25 års garanti på sina sängramar, och för 3000 upp får du riktigt bra kvalitet. En bäddmadrass hör såklart också till för att underlätta belastningen, och den går på en tusenlapp drygt.
Det bekräftar mina farhågor. Känns som att man bör undvika Chilli.

Hah, det är exakt vad jag har från Ikea. Resårmadrass och bäddmadrass, rena skiten.
Citera
2023-04-01, 17:11
  #17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Köpte min härifrån
https://www.bedrenaetter.se/

Dessutom 100 dagars "sovgaranti" och fri hemleverans
Nice! Gratis retur låter nice. Bra priser. Jag gillar vad jag ser. Blir sugen.
Citera
2023-06-18, 18:14
  #18
Medlem
min syrra köpte en 140 säng för 15k på mio (alltså nersatt till 15k), den höll typ 2 månader tills jag satte mig lite hastigt på den så den sprack i trät (väger 75kg...) förvisso fick hon den utbytt, men även den lär väl paja inom snar framtid.

jag själv har en 140 säng från jysk, nämligen denna: https://jysk.se/sovrum/kontinentalsa...60-pu-svart-08
har haft den i 3 år och den håller än, inga som helst problem men den är ganska hård, räkna med att byta ut övre madrassen till en sån där skön i skum. annars skulle jag nog köpt IKEA, ända märket jag faktiskt litar på. betala förfan inte 50k för en sängjävel bara, det är samma skit ändå.
__________________
Senast redigerad av DrillBitTTT 2023-06-18 kl. 18:17.
Citera
2023-11-19, 19:47
  #19
Medlem
Mitt tips är att du testar sängar på egen hand, och när du hittat säng ber en sängförsäljare hjälpa dig att förklara vad det är du är på väg att köpa.. annars kommer dem bara försöka kränga på dig svindyra sängar .. finns ju också en del hemsidor som har bäst I test av sängar, typ kopsang.se som man kan ta hjälp av, sedan naturligtvis testa sängen .. då slipper du bli polerad annat än du vill ha av sängförsäljare.
Citera
2023-11-19, 19:56
  #20
Medlem
godboys avatar
Vi köpte säng på Mio för tre år sen, gav inte mer än ca 15K, den är fortfarande som ny. Vi är riktigt nöjda. Kommer inte ihåg vad den hette.
Citera
2023-12-02, 13:22
  #21
Medlem
Köp en viking bed från Mio, prisvärda.
Betalade 25k ordinare 50k
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback