Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-31, 05:39
  #1
Avstängd
Det är många svenskar som frågar vartifrån man kommer, dom är inte intresserade av ens kultur. Sanningen är ju att dom flesta svenskar är rasister, hycklare som låtsas vara antirasister. Var kommer du ifrån? Ja inte fan bryr sig den svensken om min kultur utan vill sätta mig i ett fack, högt, medel eller lågt. När Armenien bombades sönder och samman var det knappt en svensk som brydde sig, men Ukraina oj vilken sjuk hysteri, ryssar förtjänade att dödas, skit samma vilka grova krigsförbrytelser ukrainarna gjort. Patetiskt att komma med undersökningar om hur svenskar skulle vara antirasistiska, när dom flesta svenskar är det. Smygrasister som låtsas vara antirasister. Många invandrare är rasister men svenskar är inte bättre. Kan ni ha era araber och liknande som ni inte blir av med.
__________________
Senast redigerad av Sltoft 2023-03-31 kl. 05:42.
Citera
2023-03-31, 05:44
  #2
Avstängd
F.Hansens avatar
Frågan varifrån nån kommer är på samma nivå som, vad jobbar du med?
Ett enkelt sätt för folk att kategorisera andra människor i sin egen tankevärld.
Citera
2023-03-31, 05:49
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Frågan varifrån nån kommer är på samma nivå som, vad jobbar du med?
Ett enkelt sätt för folk att kategorisera andra människor i sin egen tankevärld.
Skitsnack, jag är född i Sverige och svarar man jag är född i Sverige får man genast frågan om ens föräldrar. Svenskar sätter invandrare i olika fack, högt, medel, eller lågt, beroende på ens ursprung.
Citera
2023-03-31, 05:53
  #4
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sltoft
Skitsnack, jag är född i Sverige och svarar man jag är född i Sverige får man genast frågan om ens föräldrar. Svenskar sätter invandrare i olika fack, högt, medel, eller lågt, beroende på ens ursprung.

Det kallas kallprat och är en artighetsgrej.
Du kan tagga ner... eller kasta sten på poliser. Du väljer fritt i demokratiska sverige
Citera
2023-03-31, 05:59
  #5
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag bor på ett ställe där man talar med en rätt så speciell dialekt, men jag är född och uppvuxen på ett annat ställe där dialekten är annorlunda.

Jag reser mycket i jobbet och då brukar folk fråga: "Var kommer du ifrån" vilket jag brukar tolka som: "Var har du kört från nu i morse"

När jag då svarar det stället där jag bor brukar jag se hur ögonen smalnar och så tänker de: "Du kommer inte därifrån"

Sen när vi har pratat en stund till och jag berättar att jag flyttat dit i vuxen ålder men att jag är uppvuxen där jag är uppvuxen, då återtar deras ögon sin ursprungliga form och då ser jag hur de tycker att det blev rätt när de förstår hur det ligger till.

Det är nog nåt ursprungligt i oss, vi vill förstå vem en människa är, var vederbörande kommer ifrån, även inom landet helt enkelt.
Citera
2023-03-31, 06:01
  #6
Medlem
Wretch32s avatar
Såhär är det i alla länder, Sverige är verkligen inte unikt😂😂
Citera
2023-03-31, 06:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sltoft
Det är många svenskar som frågar vartifrån man kommer, dom är inte intresserade av ens kultur. Sanningen är ju att dom flesta svenskar är rasister, hycklare som låtsas vara antirasister. Var kommer du ifrån? Ja inte fan bryr sig den svensken om min kultur utan vill sätta mig i ett fack, högt, medel eller lågt. När Armenien bombades sönder och samman var det knappt en svensk som brydde sig, men Ukraina oj vilken sjuk hysteri, ryssar förtjänade att dödas, skit samma vilka grova krigsförbrytelser ukrainarna gjort. Patetiskt att komma med undersökningar om hur svenskar skulle vara antirasistiska, när dom flesta svenskar är det. Smygrasister som låtsas vara antirasister. Många invandrare är rasister men svenskar är inte bättre. Kan ni ha era araber och liknande som ni inte blir av med.
Alla i hela världen är rasister. Så, nästa fråga tack.

Du ser ner på alla svenskar för att du bestämt dig för att de är på ett visst sätt, de är annorlunda jämfört med dig, och du inte förstår dem.

Så funkar människor. Man är misstänksam mot stammen från andra dalen för de klär sig inte, pratar inte och beter sig inte som vi.

Det finns inga samhällen som framgångsrikt lyckats blanda olika folkslag, kulturer och religioner. Det leder alltid till spänningar och våld där en sida till slut dominerar över den andra.

Den som säger att invandring och multikulti behövs för annars stannar Sverige, pratar bara skit. Man kan dra runt ett land på 100 pers. Det behövs inga parasiter utifrån.
Citera
2023-03-31, 06:06
  #8
Medlem
Sladdarens avatar
Bra att ni kommit till insikt att svenskar är rasister. Nästa steg i processen är att åka hem självmant

Oftast tror jag iaf att man frågar vem som helst som inte pratar likadant i dialekt eller brytning inkl skillnad i utseende, att man frågar var denna kommer ifrån. Det är en en instinkt att fråga det och det lustiga är att vissa blir kränkt av att tala om vars man kommer ifrån. Det är ännu mer tragikomiskt

Det betyder ju att man inte alls har nån respekt för sitt ursprung, dvs vilken etnistet man har, vilken kultur man har om man inte kan berätta det. Bara det är ju sjukt. Kanske svartingar vill på nåt sätt se ut som en nordbo eller svensk, det gör ni inte..

Tom små barn som nyss har lärt sig gå vet till vilka etnisteter att gå till om de fick välja på 4 svenskar som står i en grupp och sen 4 araber som står i en grupp. Rasism är medfött :-) tack å lov

Om spädbarn och småbarn kan upptäcka ras, varför undviker så många föräldrar att prata om det?
https://www.bu.edu/articles/2020/if-...king-about-it/
Citera
2023-03-31, 06:07
  #9
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sltoft
Skitsnack, jag är född i Sverige och svarar man jag är född i Sverige får man genast frågan om ens föräldrar. Svenskar sätter invandrare i olika fack, högt, medel, eller lågt, beroende på ens ursprung.

Frågan om vart någon kommer ifrån är ju en artighetsfras där frågeställaren visar sig intresserad av att vilja veta mer & knyta an en liten relation med den utfrågade.

När jag är på semester i Dubai, Frankrike, Spanien, London osv, då blir jag ALLTID utfrågad om ”Vart jag kommer ifrån?”.
Det är verkligen inget konstigt med det.

TS måste bryta sig fri från sitt mentala fängelse & ta sig ur från offerrollen om TS vill nå sin fulla potential här i livet.
Citera
2023-03-31, 06:10
  #10
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Det kallas kallprat och är en artighetsgrej.
Du kan tagga ner... eller kasta sten på poliser. Du väljer fritt i demokratiska sverige
Rätt så jobbigt med folk som anser att detta är ett problem bra skrivet av dig 🤠
Citera
2023-03-31, 06:11
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sltoft
Det är många svenskar som frågar vartifrån man kommer, dom är inte intresserade av ens kultur. Sanningen är ju att dom flesta svenskar är rasister, hycklare som låtsas vara antirasister. Var kommer du ifrån? Ja inte fan bryr sig den svensken om min kultur utan vill sätta mig i ett fack, högt, medel eller lågt. När Armenien bombades sönder och samman var det knappt en svensk som brydde sig, men Ukraina oj vilken sjuk hysteri, ryssar förtjänade att dödas, skit samma vilka grova krigsförbrytelser ukrainarna gjort. Patetiskt att komma med undersökningar om hur svenskar skulle vara antirasistiska, när dom flesta svenskar är det. Smygrasister som låtsas vara antirasister. Många invandrare är rasister men svenskar är inte bättre. Kan ni ha era araber och liknande som ni inte blir av med.

Alla människor på jorden är rasister. Att vara rasist är att vara mänsklig.
Om du träffar på en person som har blivit adopterad någon gång; ställ denna fråga till han/henne.

- Har du med aktivt ställningstagande till dina adoptivföräldrars hudfärg någongång i ditt liv hatat/ogillat dessa med anledning av deras specifika hudfärg?

Svaret du kommer få av den adopterade är 100% JA!


Rasism är naturligt för människan, även adopterade.
__________________
Senast redigerad av Sskrruvdrucken 2023-03-31 kl. 06:13.
Citera
2023-03-31, 06:13
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sltoft
Det är många svenskar som frågar vartifrån man kommer, dom är inte intresserade av ens kultur. Sanningen är ju att dom flesta svenskar är rasister, hycklare som låtsas vara antirasister. Var kommer du ifrån? Ja inte fan bryr sig den svensken om min kultur utan vill sätta mig i ett fack, högt, medel eller lågt. När Armenien bombades sönder och samman var det knappt en svensk som brydde sig, men Ukraina oj vilken sjuk hysteri, ryssar förtjänade att dödas, skit samma vilka grova krigsförbrytelser ukrainarna gjort. Patetiskt att komma med undersökningar om hur svenskar skulle vara antirasistiska, när dom flesta svenskar är det. Smygrasister som låtsas vara antirasister. Många invandrare är rasister men svenskar är inte bättre. Kan ni ha era araber och liknande som ni inte blir av med.

Att fråga en annan person vartifrån den kommer är att visa respekt, att visa att man är nyfiken på personen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback