Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Handlar egentligen inte om antal. Se på stalins folkförflyttningar eller hur tito sparkade ut miljoner italienare som bott där i hundratals år.. handlar om vilja, inte numerär. Kanske t.o.m. numerärt underlägsna klarar, vet inte om det finns exempel i historien? Men finns såklart ingen vilja. En förlust för alla, även de som tror sig vara i kamp mot ondskan..
Vet inte vad du menar med alla, en del vinner snarare en hel del på det svenska folkets feghet och dumhet. Men för att svara på TS så finns det inget hopp om Sverige. Jag har många i min (egentligen min hustrus) bekantskapskrets som inte fattat någonting, och det är högutbildade människor (en av dem har även en dotter som tror att hon är kille, apropå moderna trender).
Arbetarklass har generellt förstått betydligt mer än medelklass. Kombination av bondförnuft och att medelklassen har mer att förlora, samt har kommit dit de kommit genom att vara lydiga och prestera väl inom systemets satta ramar. Medelklass röstar fortfarande borgerligt i hög utsträckning samtidigt som de hoppas på förändring (be mig inte förklara, de är idioter).
Men någon undergång kommer det inte att bli tal om. Allt kommer att bli successivt sämre, otryggare, smutsigare, etc, men någon samhällelig kollaps blir det inte. Sverige (och en del andra europeiska länder) kommer att bli ett varnande exempel.
Själv flyttar jag utomlands vid pension = inom 5-10 år.