2023-03-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Ah, TK, du försöker komma med en absurd uppochnervändavärlden-beskrivning av verkligheten, en slags svidande sarkasm. Även jag försöker göra det ibland, med blandat resultat, då jag inte är lika intelligent som du. Jag har svårt att förstå hur barn kommer ur anus. Att man kan bli med barn på det sättet köper jag ....

Tja, jag var tvungen till detta för att få skribenten att inse sin egen dumhet att påstå att kvinnor är "värdelösa". Både män och kvinnor behövs. Ingen av könen är "värdelös". Ville få den där skribenten att tänka till lite. Frågan är om han fattar vart jag vill komma (inte i hans anus dock).

Ja, självklart kan det bli bebisar om en man kommer nära en kvinnas vagina och hon tex. har sex med honom straxt efteråt, då kan levande små spermier på hans dolme komma in till äggen...

Ge dig Tomtekukar, du är visst det intelligent nog.
Citera
2023-03-30, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Den typen av initiativ är väl helt meningslösa i dagens samhälle, där män ändå kan anse sig vara kvinnor lite som de känner för?

Eller var tanken att de skulle neka transpersoner och liknande?
I mansdominerade yrken dominerar män.

I kvinnodominerade yrken dominerar bögar (och nu även transor)
Citera
2023-03-30, 12:25
Medlem
systems avatar
HON = marknadsföring.

Vi vet ju vad folk (män och kvinnor) tycker, eller tror sig tycka, om marknadsföring. Det är skit och bluff. Typ.

HON = Jag har inte hör talats om detta projekt. Kanske för att jag inte rör mig i den sfären som innehåller personer (kvinnor och män) som gärna lyfter sig själva. Hursomhelst.

Jag fick en liten flashback då jag läste trådstarten. Direkt drog mina tankar till Kvinnor kan, som var ett spektakel innan internet och LinkedIn.

På den tiden gjorde jag reklammaterial till allt som betalade mitt leverne.

Det roliga var att kvinnorna verkligen kunde mycket. Förutom:
starta bildspelen
få igång filmmaterialet
bygga montrarna
öppna bakluckan på bilen för att lasta materialet

Men oj, vad de kunde.

Jag tror spektaklet lades ner för tjugo år sedan.
Citera
2023-03-30, 12:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Självklart klarar kvinnor detta.
Uppenbarligen inte.
Citera
2023-03-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Uppenbarligen inte.

Du tog bort resten av mitt inlägg.

Skulle du själv klara av att vara VD i Familjebolaget AB och vara entreprenör 80 timmar/vecka? Svara ärligt.
Citera
2023-03-30, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Lite intressant att skriva att "behovet var enormt men vi fick inte in affärsdelen".

Det är ju en fullständig motsägelse. Om det inte finns betalningsvilja för en tjänst är inte behovet enormt.
Nu pratar vi om det subjektivt upplevda behovet. Det behov man "känner".
Citera
2023-03-30, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du tog bort resten av mitt inlägg.

Skulle du själv klara av att vara VD i Familjebolaget AB och vara entreprenör 80 timmar/vecka? Svara ärligt.
Jag har Au Pair.
Citera
2023-03-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har Au Pair.

Och när träffar du dina barn, när du jobbar 80 timmar/vecka? Vet du ens vad som händer i deras liv?
Citera
2023-03-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad ska denna tråd handla om egentligen?

Ytterligare en tråd med tematiken: Kvinnor är värdelösa?

En jävligt stor andel affärsidéer/ projekt ledda av enkom män, (förmodligen betydligt större andel än dito kvinnor) har lagts ner, misslyckats etc etc....
men startas det därför x antal trådar i ämnet: Män är värdelösa?
Nej, då är man mer nyanserad och riktar in sig på det verkliga problemen som kan vara allt möjligt.

Men, tydligen finns det ett enormt kliande behov i världen, som visar sitt fula tryne ofta på flashback, att klanka ner på just gruppen kvinnor.

Märkligt det där.

Kan du nämna något exempel där ledningen varit män, med en produkt som enbart riktar sig till "könsidentitet" och där ledningen varit såpass verklighetsfrånvänd? Vi klankar ned på verklighetsfrånvända människor, har inget med deras kön att göra.
Citera
2023-03-30, 12:36
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Feminismen är i grunden inget annat än den evolutionära driften hos kvinnor att skapa ett samhälle för sig själva och sina utvalda män. Resten kan kamma sig. Feminister talar aldrig om hemlösa män eftersom det inte ens är män i deras ögon. Om en kvinna gör karriär måste hon hitta en man högre upp på karriärstegen eftersom kvinnor aldrig söker neråt.
Visst är det så. Inget konstigt i att kvinnor beter sig så. Feminister å andra sidan borde värna om de svaga, vilket inkluderar svaga män som blivit sjuka eller på annat sätt hamnar mellan stolarna. Men icke sa Nicke.
Citera
2023-03-30, 12:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmutskii
Tror nog inte det handlar om att klanka ner på kvinnor. Vi män får ofta höra hur värdelösa vi är och hur allting är mannens fel.

Go woke, go broke.

Jag som man har aldrig fått höra att jag skulle vara värdelös för att jag är man. När fick du höra det senast?
Citera
2023-03-30, 12:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Och när träffar du dina barn, när du jobbar 80 timmar/vecka? Vet du ens vad som händer i deras liv?
Jag får in dom efter middagen, vid kaffet, cigarren och Cognacen, så att jag kan klappa dom på huvudet & ge dom en liten peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in