2023-03-30, 12:40
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusgratang
Skulle skämmas för mycket
Så klart du skulle skämmas, men varför kan man ju undra? Knarkskuld? Spelskuld?

Nåja skit samma, det vanliga fb svaret är givetvis att du ställer dig på alla 4 och särar skinkorna och 5-6 män senare så har du pengarna och en röv fylld med sperma!
Eller sälj det du äger, samla 6000 burkar snabbt, sätt dig vid Ica och hejhej och hoppas på tur.

Har du knarkat på kredit och inte fixar kr så räkna med en rejäl misshandel och sen större skuld som ska betalas på par dagar.
Citera
2023-03-30, 12:42
Medlem
Liberationfronts avatar
Du har bajsat på dig. Bara gilla läget och lära sig av sina misstag.

Jag badar i pengar.
Citera
2023-03-30, 13:50
Medlem
MrBabyBoys avatar
Köp en mobil, laptop, märkeskläder eller dylikt med Klarna och sälj sedan på någon auktionssajt.
Läste att du hade en vecka på dig och det kan dock ta en tid innan du hittar en köpare
Citera
2023-03-30, 14:10
Medlem
Adelaides avatar
Jag tror ditt enda sätt är att låna av någon släkting eller vän.
Citera
2023-03-30, 14:13
Medlem
Drugglarns avatar
Om du har pengar om en vecka, kan jag inte föreställa mig något som är så pass akut. Även om du skulle ta lån eller sälja någon pryl på blocket kan det ta några dagar.

Har du kritat knark och kranen står och knackar på dörren?
Citera
2023-03-30, 14:29
Medlem
Citat:
Förstår att det låter knepigt, men du hade förstått om du visste hur min situation ser ut.

Skulle du resonera på samma sätt om det var en god vän som behövde pengarna och bad dig?
Citera
2023-03-30, 17:46
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Som rubriken lyder behöver jag ett akut lån om 6 000 kr. Jag kommer dock kunna betala tillbaka lånet + ränta redan om en vecka.
Pga rent slarv har jag en gammal betalningsanmärkning liggandes så kan ej ta sms-lån.

Var vänder man sig? Finns det privatpersoner man kan kontakta? I så fall, var hittar man dom?

Vänligen

Inga problem, man vänder sig till släkt och vänner. Om ingen av dom vill låna dig pengar så är det för att dom inte känner sig säkra på att du betalar tillbaka, och då bör ingen random person låna ut pengar till dig.
Citera
2023-03-30, 18:52
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Som rubriken lyder behöver jag ett akut lån om 6 000 kr. Jag kommer dock kunna betala tillbaka lånet + ränta redan om en vecka.
Pga rent slarv har jag en gammal betalningsanmärkning liggandes så kan ej ta sms-lån.

Var vänder man sig? Finns det privatpersoner man kan kontakta? I så fall, var hittar man dom?

Vänligen

Jag kan låna ut 6000. Men jag vill ha 8000 tillbaka om en vecka. Misslyckas du så knivas du. Fixar du det?

Citera
2023-03-30, 19:08
Medlem
Citat:

Vänligen
Om du redan har en betalningsanmärkning då är det väl inte en katastrof om det går till fogden och att du kan betala tillbaka det nästa vecka. Så sitt lugnt i båten och låna inga pengar
Citera
2023-03-30, 19:41
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Skulle skämmas för mycket

Citat:
Förstår att det låter knepigt, men du hade förstått om du visste hur min situation ser ut.

Hur lyckas man ens hamna i en sådan sits? Är du lågbegåvad på riktigt? Du får gå till närmsta äldreboende och jobba några nätter och be om att få pengarna i förskott.
Citera
2023-03-30, 19:53
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
För länge sedan handlade jag kläder på nätet med klarna. Gick till butik och lämnade tillbaks och fick pengar (kläderna hade klarna ju betalt). Vet inte hur ofta klarna gör kreditkontroll, inte vid varje köp iaf vad jag vet.

Idag skulle jag antingen sålt något eller gjort upp med fordringsägaren om en plan. Det borde du också göra.
Idag brukar butikerna vara väldigt noga med att betala tillbaka på samma sätt som kunden betalade när han köpte. Så har du betalt med Klarna får du bara en kredit hos Klarna.
Citera
2023-03-30, 19:54
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Vänligen
Prata med löneavdelningen på ditt arbete och be att få lite av lönen i förskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in