2023-03-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusgratang
Som rubriken lyder behöver jag ett akut lån om 6 000 kr. Jag kommer dock kunna betala tillbaka lånet + ränta redan om en vecka.
Pga rent slarv har jag en gammal betalningsanmärkning liggandes så kan ej ta sms-lån.

Var vänder man sig? Finns det privatpersoner man kan kontakta? I så fall, var hittar man dom?

Vänligen
ja du har du hört talas om bekanta?
Citera
2023-03-30, 01:55
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Förstår att det låter knepigt, men du hade förstått om du visste hur min situation ser ut.

Berätta då.
Citera
2023-03-30, 02:01
Medlem
Pantbank eller blocket, sen kanske det är dags att skämmas. Sånt man gör inför dom man bryr sig om.
Citera
2023-03-30, 02:33
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Som rubriken lyder behöver jag ett akut lån om 6 000 kr. Jag kommer dock kunna betala tillbaka lånet + ränta redan om en vecka.
Pga rent slarv har jag en gammal betalningsanmärkning liggandes så kan ej ta sms-lån.

Var vänder man sig? Finns det privatpersoner man kan kontakta? I så fall, var hittar man dom?

Vänligen

Kan du inte ringa banken eller vem det nu är och förklara. De är oftast inte omöjliga.
Citera
2023-03-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Kan du inte ringa banken eller vem det nu är och förklara. De är oftast inte omöjliga.

Inte om du har betalningsanmärkning. Nästan uteslutet om det inte är en lång plan och då med hög ränta. De får helt enkelt inte.
Citera
2023-03-30, 02:46
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Inte om du har betalningsanmärkning. Nästan uteslutet om det inte är en lång plan och då med hög ränta. De får helt enkelt inte.

Kanske får säja något då. Din dator eller nått. Fast just datorn är typ det man behöver mest.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-03-30 kl. 03:00.
Citera
2023-03-30, 04:44
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Om det är någon tröst så är det lugnt hur illa du än tror att det är. Livet kommer gå vidare.
En polare blev blåst av sin kompanjon som stack utomlands och plötsligt var min polare skyldig 2 mille.
Där kan man snacka ångest, men även det ordnade upp sig.
Andas och fundera
Citera
2023-03-30, 05:10
Medlem
Citat:

Vänligen
Prova att inte låna och se om det blev sådana hemska konsekvenser egentligen, på en vecka. Om du är skyldig hyra, kontakta hyresvärden och be snällt om ett uppskov och berätta om din situation, kanske löser sig. Sluta akutlåna.
Citera
2023-03-30, 05:19
Medlem
När jag jag var i rejäl knipa sålde jag av massa grejer på köp/sälj på fb. Allt möjligt! Ett alternativ att börjaj deala om du har kontakterna..
Citera
2023-03-30, 06:14
Ta sms lån. Betala direkt så kostar lånet typ 1000.

www.lumify.se
Citera
2023-03-30, 06:17
Medlem
Awkwardmans avatar
För länge sedan handlade jag kläder på nätet med klarna. Gick till butik och lämnade tillbaks och fick pengar (kläderna hade klarna ju betalt). Vet inte hur ofta klarna gör kreditkontroll, inte vid varje köp iaf vad jag vet.

Idag skulle jag antingen sålt något eller gjort upp med fordringsägaren om en plan. Det borde du också göra.
Citera
2023-03-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
De enda privatpersoner som skulle vilja låna ut till dig är sådana som skulle krossa dina knän om du inte betalar i tid.

Citat:
Den risken är jag beredd att ta då jag vet att jag kommer kunna betala tillbaka.

Och vad gör du när du ska betala tillbaka och du inte får tag i dem? Två dagar senare kommer de och säger, eyy du har inte pröjsar, skulden är 12k nu, betala imorgon resten. Och du får återigen inte tag i dem... givetvis för att de håller sig borta. Igen. Och igen.

Låter inget vidare va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in