Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-03-29, 22:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
.Kalles Kaviar står under hot..
Ðetta har jag missat. Kan du berätta mer?
Citera
2023-03-29, 22:58
  #26
Medlem
Oroväckande när man börja tänka på samma sätt som fienden. Då har de vunnit. Jag har aldrig funderat över vad tändstickspojken har för hudfärg. Ironiskt nog var det antirasister som lärde mig att hudfärg är viktigt eftersom de tjatar så jävla mycket om det. Ungefär som att feminister är totalt fixerade vid vad människor har för kön. Man var ganska avspänd och brydde sig inte så mycket tills idioterna började gaffla om det.
Citera
2023-03-29, 23:34
  #27
Medlem
Helt enkelt konstnärlig frihet. Den helvita figuren står fint mot den blå bakgrunden.
Blir löjligt när man ser rasism i allting. Då kan man fråga sig t.ex.:
Är de flesta svenska hem rasisistiska. Vitt är ofta den mest genomgående färgen i svenska hem?
Är Finlands flagga rasistisk? Den är ju till större delen vit?
Är svenska bilägare rasister? Vitt är den vanligaste bilfärden enl. Transportstyrelsen.
Citera
2023-03-29, 23:52
  #28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
I tider av kulturell appropriering där inga Indaner får finnas som logotyper Fazernegern är borta.Kalles Kaviar står under hot.
De glada kineserna på kinapuffar har tagits bort. Osv,
Men en halvnaken småkille framstår som helvit på Solstickan.
Är det inte konstigt?
Borde det inte finnas olika Solstickanrepresentatörer, regnbågsfärger med krulligt hår. Samedräkt, burka you name it.

ge inte hipsterdesign kollektivet på Konstfack dumma ideer…
Citera
2023-03-30, 11:01
  #29
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Solstickan e Sveriges EGEN produkt och svenskar e vita, så därmed lite skillnad
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback