2023-03-28, 21:37
Medlem
Hej

Jag söker efter en forex mäklare för att handla valutor, tänkte mest handla EUR/USD och GBP/USD.
Mäklaren måste va en ECN mäklare samt inte ha för stor spread.
Dessutom måste den erbjuda bra leverage.

Jag vet att i europa så erbjuder man max 1:30 eller 1:50 leverage.
Jag vill ha en leverage med 1:100.

Vad gäller min lot size så kommer jag att använda endast 0,1 eller 1. Fast mer 0,1 i början. Alltså mer åt mini lot än standard lot.

Vad gäller insättnings av likvida medel så skulle jag vilja ha en mäklare som har smidiga insättningar där man typ kan använda paypal eller bankkort då wire transfers tar för lång tid. Men det är inget måste.

Sen vill jag att lägsta insättning ska ligga på 1000 kr och att mäklaren ska inte ta några inactive fees.

tack.
Citera
2023-03-28, 23:11
Medlem
Fistpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Hej

Jag söker efter en forex mäklare för att handla valutor, tänkte mest handla EUR/USD och GBP/USD.
Mäklaren måste va en ECN mäklare samt inte ha för stor spread.
Dessutom måste den erbjuda bra leverage.

Jag vet att i europa så erbjuder man max 1:30 eller 1:50 leverage.
Jag vill ha en leverage med 1:100.

Vad gäller min lot size så kommer jag att använda endast 0,1 eller 1. Fast mer 0,1 i början. Alltså mer åt mini lot än standard lot.

Vad gäller insättnings av likvida medel så skulle jag vilja ha en mäklare som har smidiga insättningar där man typ kan använda paypal eller bankkort då wire transfers tar för lång tid. Men det är inget måste.

Sen vill jag att lägsta insättning ska ligga på 1000 kr och att mäklaren ska inte ta några inactive fees.

tack.

Kan tipsa om en superbra hemsida som heter Google! Där kan man t.ex. skriva in "ECN forex broker".

Några riktiga big time FX traders jag känner kör Hankotrade, som jag tror uppfyller dina krav. Du kommer dock få jobba lite med K4-blanketter när du redovisar för skatteverket och du kan inte handla med ISK.
Citera
2023-03-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump
Kan tipsa om en superbra hemsida som heter Google! Där kan man t.ex. skriva in "ECN forex broker".

Några riktiga big time FX traders jag känner kör Hankotrade, som jag tror uppfyller dina krav. Du kommer dock få jobba lite med K4-blanketter när du redovisar för skatteverket och du kan inte handla med ISK.

kan du ge exempel på dessa big time fx traders.
Citera
2023-03-29, 12:09
Medlem
Fistpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
kan du ge exempel på dessa big time fx traders.

Tyvärr inte offentliga personer. En av dem har ett tradingkonto på >100kk. Skulle tro att han har konton hos flera olika mäklare.
Citera
2023-03-30, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump

Har kollat på hankotrade

Men litar inte på offshore mäklare speciellt när de har med dubai att göra.

Varför tar de endast insättning/uttag via kryptovalutor ? Det är en stor exchange risk som jag tar här.

Jag gillar finansiella instrument där man kan se orderflow men när de gäller forex så finns det inte.
Har läst en bok om valutahandel och är intresserad av att testa. Men det finns så många skumma mäklare.
Citera
2023-03-30, 10:08
Medlem
Finans.killens avatar
Har du kollat på IBKR? De är väl ECN?

https://www.interactivebrokers.com/e...currencies.php

Länge sedan jag trade FX men har gjort det innan och då med bland annat IBKR, de var ganska bra på sin tid.

Har fortfarande IBKR kontot där jag har mesta mitt privata sparande men inte någon FX depå längre med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in