Citat:
Jag tror inte en sekund på att du arbetar som affärsjurist. Gör du det så borde du inte göra det, för du saknar de mest grundläggande kunskaper inom området. Dina kunskaper brister t.ex. i att du inte förstår följande:Jag dor av skratt.
Ar du helt dum i huvudet? Kontraktsratten inom civil law ar baserad pa common law din javla pundare. Du tror att svensk avtalsratt sarskiljer sig fran brittisk? ahahahahaha. Valkommen till verkligheten din javla tratt. Men lat mig oversatta till dig da du ar helt javla efterbliven:
anbud
accept
beaktande
tillräckligt specifika termer
Till skillnad fran dig sa arbetar jag som affarsjurist just inom denna branschen.
Nu forstar inte din lilla hjarna att om en operator inte har ett avtal med spelinspektionen (SI) sa kan SI hava licensen helt utan anledning precis nar de vill. Men det kan dem saklart inte din clown. Hela IDEN med en licens ar for bada parterna SI och operatoren skall kunna verka i sin bransch med tydlig riktmarken sa att konsumenterna kan skyddas och for att SI inte skall slosa med skattemedel samt forstora en stor del av naringslivet, vilket spelbranschen ar en del av.
Ar du helt dum i huvudet? Kontraktsratten inom civil law ar baserad pa common law din javla pundare. Du tror att svensk avtalsratt sarskiljer sig fran brittisk? ahahahahaha. Valkommen till verkligheten din javla tratt. Men lat mig oversatta till dig da du ar helt javla efterbliven:
anbud
accept
beaktande
tillräckligt specifika termer
Till skillnad fran dig sa arbetar jag som affarsjurist just inom denna branschen.
Nu forstar inte din lilla hjarna att om en operator inte har ett avtal med spelinspektionen (SI) sa kan SI hava licensen helt utan anledning precis nar de vill. Men det kan dem saklart inte din clown. Hela IDEN med en licens ar for bada parterna SI och operatoren skall kunna verka i sin bransch med tydlig riktmarken sa att konsumenterna kan skyddas och for att SI inte skall slosa med skattemedel samt forstora en stor del av naringslivet, vilket spelbranschen ar en del av.
1. Consideration är en del av common law. Man lär sig väldigt tidigt inom avtalsrätten att i svensk avtalsrätt så saknas det en motsvarighet till consideration - och ja, detta klargörs uttryckligen. Vilket du hade vetat om du faktiskt studerat avtalsrätt under kompetenta lärare.
2. Ingående av avtal inom svensk avtalsrätt kräver bara anbud och accept.
3. Du tror att en licens är ett avtal bara för att man ansöker om den och måste underkasta sig vissa villkor (om jag tolkar dig rätt, det är svårt att avgöra exakt vad du menar då du inte är konsekvent - för ett inlägg sen påstår du t.ex. att consideration krävs för att ingå ett avtal [vilket är helt felaktigt], för att sedan inte nämna det alls i det här inlägget - jag misstänker starkt att du inte vet vad consideration faktiskt är utan bara googlade fram något lite snabbt för att verka cool, och gjorde misstaget att avslöja din okunskap genom att skriva ett krav som alla kunniga vet inte existerar inom svensk avtalsrätt).
4. Du inte förstår skillnaden mellan offentligrättsliga regler och avtalsvillkor.
Sen ska du få ett icke-juridiskt tips också: att lägga till fler "hahaha" eller personliga förolämpningar i ett inlägg gör inte att du framstår som klokare, ej heller att din motpart framstår som okunnigare. Det får dig att framstå som ohyfsad och oförmögen att argumentera som en vuxen människa.