2023-03-29, 11:36
Medlem
Bojan är en uttalad del av AIK familjen där det råder ovillkorlig lojalitet. Tror snarare att det är detta Bojan representerar snarare än något annat, för honom trumfar AIK alla dagar i veckan det svenska landslaget. När Bojan attackeras finns det en armé av som blodsbröder som är redo att rycka ut till hans försvar.

Bojan var en gång en lovande spelare som snackat till sig en TV-karriär. Hans spelarkarriär präglades av många klubbbyten och skador, mesta tiden satt han på bänken. Hans främsta merit är att han vann SM-guld med AIK 2009, detta har jag googlat fram då jag inte minns att han skulle varit någon av guldmakarna när AIK vann eller att han ens var med i truppen.
Ligger nära till hands att tro det funnits en växande irritation hos Janne Andersson att efter varje match tvingas konfronteras av en person han inte respekterar fotbollsmässigt och vars främsta syfte varit att profilera sig själv istället för det journalistiska.
Citera
2023-03-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tycker fortfarande det borde vara mer reaktioner på Ljungbergs uppträdande. Först står han tyst som en fågelholk och säger ingenting. När Janne sedan lämnat totalsågar han Jannes uppträdande och dagen efter fortsätter han med "vi stöttar Bojan".

Efter att ha misslyckats med sin tränarkarriär och ingen längre vill ha honom, verkar det som att han tror att han kan få ta över efter Janne. Och drevar som värsta Robinson-paktaren när Janne inte kan försvara sig. Ljungberg har sjunkit som en sten i min bok senaste dagarna.

Ser ut som att Ljungberg ler när ordkriget pågår, kanske ett nervöst leende, enligt hand egna utsago blev han chockad av händelsen.
Citera
2023-03-29, 11:44
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det.

Jag tycker dock inte att Janne ska be om ursäkt. Han kan ju inte be om ursäkt för att någon uppfattar honom felaktigt, medvetet eller omedvetet. Ursäkten är sannolikt ett PR-råd. Janne korrigerar sitt misstag. Blatten ser det som en svaghet. Hoppas båda ryker. Janne kommer vara märkt av Bojans rasistpåhopp i sin uttagning av framtida spelare i landslaget, om han inte redan var det.
Nja,tycker man ska tåla kritik som förbundskapten.
I detta fall ser jag det lite som att brevbäraren skjuter budbäraren.
Citera
2023-03-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Så jäkla töntig kommentar från Bojan 😂

Kränktheten personifierad.
Citera
2023-03-29, 11:50
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Kränktheten personifierad.
Ni är yngre personer.
Citera
2023-03-29, 11:54
Medlem
Sett klippet ett par ggr nu, så jävla skönt med en svenne som kommit upp sig o ändå "tappar det" totalt. Janne steg hos mig där, vi svennar är alldelles för kuvade.

Han borde dock inte be om ursäkt (för vad?) då faller hela grejjen.
Citera
2023-03-29, 12:00
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Sett klippet ett par ggr nu, så jävla skönt med en svenne som kommit upp sig o ändå "tappar det" totalt. Janne steg hos mig där, vi svennar är alldelles för kuvade.

You go Janne. Tappar det totalt för en fråga, pratar med gråten i rösten, känner sig trängd inför fyra personer (varav tre inte säger något), passiv-aggressiv sorti på anabola och ber sedan om ursäkt för något han inte ens sagt.

Den svenske mannen reser sig 😂
Citera
2023-03-29, 12:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Bojan feltolkar en sur Janne. Bojan vågar inte stå för sitt misstag. Janne står för sitt. Slut.

Precis så. Förutom att det är slut, då. För media hakar på och spelar oförstående, låtsas att de gör samma tolkning som Bojan för att kunna fortsätta rapportera och göra en höna av något som egentligen inte ens är en fjäder. Om Bojan feltolkar, så fultolkar media - helt medvetet. Bojan var uppjagad och stirrig i stridens hetta, medan medias representanter - för att inte tala om diverse aktivister - har hur mycket tid i världen att lyssna på och analysera vad som egentligen sades och göra en annan tolkning än Bojans, men avstår. Det är verkligen uselt.
Citera
2023-03-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick

Han var tvungen till att be om ursäkt för att få behålla jobbet. Notera att han bad om ursäkt för att Bojan missförstod, ett alternativ vore att Bojan själv bad om ursäkt för att han missförstod.
Citera
2023-03-29, 12:05
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Han var tvungen till att be om ursäkt för att få behålla jobbet. Notera att han bad om ursäkt för att Bojan missförstod, ett alternativ vore att Bojan själv bad om ursäkt för att han missförstod.

Varför är det fulaste som finns i Sverige att bli arg?
Citera
2023-03-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister

Varför ska Bojan be om ursäkt? Han gjorde inget fel.
Citera
2023-03-29, 12:08
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Janne har känt sig pressad och ifrågasatt från alla håll och kanter. Rätt eller fel så är det så han har känt. Man vinner med 5-0 och han blir fortsatt ifrågasatt. Aggressivt dessutom, Bojan är inte direkt Andre Pops eller för den delen David Fjäll. Det brister för Janne och det är oprofessionellt.

Sen säger Janne "vem/vad representerar du"? Man kan tolka det som rasism. Jag tror inte det för fem öre. Vad sägs om de här förklaringsmodellerna istället?

1 - Antingen så är Janne lack och säger "Du är en avdankad spelare, vem fan representerar du? Det är jag som är landslagstränare! Du är tv-gubbe men borde sluta leta konflikt och sluta upp bakom landslaget istället."

2- Janne ifrågasätter vems intressen Bojan egentligen företräder. Är det någon tränare som vill ha Jannes jobb? Någon agent som vill se sina spelare på planen? Någon på bänken som läcker till Bojan och vill ha startplats?

Det hela påminner inte så lite om delar ifrån Trumps manual (förutom att the Donald gör det med större charm och vana). Finns presskonferenser där han ställer motfrågor till pressen ”who are you with” för att få svar på vilka intressen/tv-station företräder. Men Janne är så cuckig att han tar ett steg tillbaka direkt efter frågan och bara ställer sig och glor vilket kan tolkas som att han inte hade några bra kontringar och om han hade det så hade det kommit ut något ännu sämre. För detta ber han sedan om ursäkt. LOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in