• 1
  • 2
2023-03-27, 14:08
Medlem
TheSamePersons avatar
Det var p en mosk i sdra Tyskland som en tysk man konverterade till islam tillsammans med sin fru och tv barn. Man kan se att mannen hade tatueringar bl.a i ansiktet samt ser ut att ha levt ett sekulrt och spirituellt fattigt liv. Det bra med islam r att det inte spelar ngon roll hur man hade levt innan utan allt brjar rknas frn och med den dagen blivit muslim.

https://m.facebook.com/1000342224321...?locale2=sv_SE

Frgestllning: kommer fler och fler tyskar och europer inse att islam r den rtta vgen och r den religionen som inte dmer folk utan accepterar dem oavsett bakgrund?
Citera
2023-03-27, 14:17
Medlem
Tycker det r fint s lnge man gr det av rtt anledningar och inte bara som ngon grej. Fr mnga med tidigare dysfunktionella liv kan nog religion utgra en stark pelare. Mrks p en del med tidigare beroendeproblematik som gtt tolvstegsprogram. Kan frst att vissa vljer Islam i vst dr man fortfarande utver religion rigorst.
Senast redigerad av kidnappadIRL 2023-03-27 kl. 14:21.
Citera
2023-03-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Det var p en mosk i sdra Tyskland som en tysk man konverterade till islam tillsammans med sin fru och tv barn. Man kan se att mannen hade tatueringar bl.a i ansiktet samt ser ut att ha levt ett sekulrt och spirituellt fattigt liv. Det bra med islam r att det inte spelar ngon roll hur man hade levt innan utan allt brjar rknas frn och med den dagen blivit muslim.

Frgestllning: kommer fler och fler tyskar och europer inse att islam r den rtta vgen och r den religionen som inte dmer folk utan accepterar dem oavsett bakgrund?

Sknt d fortstter jag punda supa och knulla s tar jag min Shahada p ddsbdden.
Citera
2023-03-27, 14:26
Medlem
Islam kar starkt om hela Europa och mer n vad som kan frklaras genom invandring. Det r mycket bra. Fred, krlek, acceptans och harmoni r grundpelarna i Islam. Bara gott kan komma ur detta.
Citera
2023-03-27, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson

Jag vet inte hur det skulle skilja sig frn kristendomen, eller judendomen, mer n att man behver engagera sig lite sjlv fr de senare regligionerna, med dop och konfirmation, jmfrt med islam, som njer sig med att du lser trosbeknnelsen tv gnger infr en muslim.

Med det sagt, s r religion generellt bra. Det skapar struktur och ordning i livet. Framfrallt ser jag grna att mnniskor blir kristna, men islam r nog bttre fr en vilsen mnniska n inget alls.
Citera
2023-03-27, 17:08
Medlem
Firestarter123s avatar
Varfr r det relevant att han har ansiktstatueringar? Det frhindrar vl inte att han kan konvertera? Hur mnga gngkriminella muslimer finns det inte med trar i ansiktet?
Citera
2023-03-27, 17:50
Medlem
cold17s avatar
Det r super enkelt att konvertera. Gller vl upprepa en mening om deras Allah och profet, sen r det klart..

Det r mer intressant nr muslimer faktiskt lmnar islam. Att lmna islam r bland det farligaste, speciellt i en islamistisk milj, dr ven slkten kan gra en illa p grund av detta.

Tycker mest synd om naiva europer som konverterar till islam, speciellt om de har sm barn. Vad exakt r de ute efter undrar jag? Vad r det med islam som lockar den vita mannen?
Citera
2023-03-27, 19:20
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSM
Jag anvnder alltid islamtramset och regnbgstramset som en slags "frskring" nr jag har med myndigheter att gra. Kan vara sjukvrd, Arbetsfrnedringen eller liknande.

I Swedistan anser man att muslimer och fikusar/transor str lite hgre, och r lite mer vrda.

S jag kr med att jag r muslim, och transkvinna. Blir behandlad med silkesvantar, rda mattan och ppna drrar.

Man kan vnda tramset till sin egen frdel!
Men varfr r du inskriven p en pajasfrmedling till att brja med?
Citera
2023-03-27, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Men varfr r du inskriven p en pajasfrmedling till att brja med?

Vad brukar man skrivas in p Arbetsfrnedringen fr?

Jvla pulver.
Citera
2023-03-27, 19:44
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSM
Vad brukar man skrivas in p Arbetsfrnedringen fr?

Jvla pulver.
Du r vl inskriven dr fr du fr ditt lilla bidrag genom hvda du muslim och sitta hemma och runka varje dag , har jag rtt?
Citera
2023-03-27, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Du r vl inskriven dr fr du fr ditt lilla bidrag genom hvda du muslim och sitta hemma och runka varje dag , har jag rtt?

Bidrag? Jag fr inget bidrag.

Har en ersttning som jag fr ut, eftersom jag har arbetat och betalat fr en frskring. Och uppfyllt alla villkor.

Svider det, s fr du runka lite frsiktigare hemma i din lilla socetta i ghettot.
Citera
2023-03-27, 20:59
Moderator
Pusts avatar
Folk som konverterar hade inte uppmrksammats s mycket att det mste skapas en trd varje gng det intrffar om det var vanligt att gra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in