Resultat: Kommer Stegra gå i konkurs innan 2027?
Ja
89,58%
473 röster
Nej
10,42%
55 röster
Igår, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Men uppgiften 20 mdr kommer ju från Stegra självt. Det är bl.a. därför bolaget kallat till möte med investerarna idag. Eller är det en lögn? Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Vissa säger 20 andra 10 så ligger väl där omkring säger jag inte emot. Men tror det kommer bli ett sista dödsryck i full skala där inne med folk och maskiner innan stegra går omkull.
Citera
Igår, 14:38
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokkenPekka
Vissa säger 20 andra 10 så ligger väl där omkring säger jag inte emot. Men tror det kommer bli ett sista dödsryck i full skala där inne med folk och maskiner innan stegra går omkull.
20 är väl det nya golvet med tanke på att det kommer från Stegra självt. Andra hävdar 30-40 med tanke på att bara 60 procent är färdigställt. Vi får se, 31 mars verkar ju i alla fall vara något av ett ödesdatum om man ska tro på Hallstan eller vad hon heter.
Citera
Igår, 14:43
Medlem
Citat:

Tror du verkligen det? Tror entreprenörerna drar öronen åt sig nu när det är tal om att det är ytterligare 10 mdr som saknas
Citera
Igår, 14:43
Medlem
Citat:
20 är väl det nya golvet med tanke på att det kommer från Stegra självt. Andra hävdar 30-40 med tanke på att bara 60 procent är färdigställt. Vi får se, 31 mars verkar ju i alla fall vara något av ett ödesdatum om man ska tro på Hallstan eller vad hon heter.

Var hittar du något från Stegra själv?

DI säger "enligt källor".

Kan ju vara vem som helst som spekulerar eller så är det någon av finansiärerna som glappar. För egen vinning?
Citera
Igår, 14:44
Medlem
Citat:
ja vi får väl se. varit många ödesdatum redan men ändå verkar dom hålla sig flytande
Citera
Igår, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Tror du verkligen det? Tror entreprenörerna drar öronen åt sig nu när det är tal om att det är ytterligare 10 mdr som saknas
mjo men hade inte fransoserna tagit över huvudentreprenören där inne? där av jag väntar på ett sista dödsryck
Citera
Igår, 14:54
Medlem
Citat:
mjo men hade inte fransoserna tagit över huvudentreprenören där inne? där av jag väntar på ett sista dödsryck

Jo det blev väl så, men grk tar ju bellmangruppen med sig nu när dom sticker. Men dom fanns ju redan i rullarna. Att någon ny tar dit sina maskiner när dom har miljardskulder,det vette fasen faktiskt.
Citera
Igår, 14:54
Medlem
Utbuads avatar
Lunchat ett par dagar med ett par taxichaufförer. Går taxibilar i skytteltrafik från Kallax flygplats (Luleå)
Till Stegra i Boden denna vecka.
Utländska finklädda herrar som den ena uttryckte det
Citera
Igår, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jo det blev väl så, men grk tar ju bellmangruppen med sig nu när dom sticker. Men dom fanns ju redan i rullarna. Att någon ny tar dit sina maskiner när dom har miljardskulder,det vette fasen faktiskt.
mjo hörde jag också att grk tar med sig bellmans. är väl det ''bråken'' handlar om där inne. företag och maskiner finns det nog som går på det, som jag skrev här igår kommer bli vilda västern där inne
Citera
Igår, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad
Lunchat ett par dagar med ett par taxichaufförer. Går taxibilar i skytteltrafik från Kallax flygplats (Luleå)
låter intressant!
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad

Det är nog Indierna som kommer nu!
Citera
Igår, 15:04
Medlem
Citat:
mjo hörde jag också att grk tar med sig bellmans. är väl det ''bråken'' handlar om där inne. företag och maskiner finns det nog som går på det, som jag skrev här igår kommer bli vilda västern där inne

Jag förstår hur du tänker, men jag tror det är ganska osannolikt. Det stora har andra projekt, och de små har för mycket att förlora.

Om inte dom får fakturera i förskott, men ligger stegra nu 20 mdr back så kommer ju inte det heller funka. Så jag tror det blir lite moment 22. Men jag vet inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in