Citat:
Ursprungligen postat av
AnonOnMouse
Jag vet inte vad som krävs på den nivån men nuvarande VD visste inte ett skit tror jag om ståltillverkning när Stegra drog igång. Jag vet inte om det är relevant men lekmannen i mig säger att det inte är HELT oväsentligt. Senast hörde jag att en eller flera planerade galvaniseringslinjer är strykna eller uppskjutna pga de (eventuella) finansiella problemen eller att de helt missar datummålen.
Att folk tjänar pengar har jag inga problem med. Men tänk om Peter Carlsson och de andra som bestämmer i Stegra är … inkompetenta? De tog eller har tagit sig vatten över huvudet?
Tänk om Stegra också konkar. Det vore inte ett bra betyg till Sverige. Jag anser det inte helt otroligt. 🤷🏼♂️
Carlsson var en väldigt duktig INKÖPARE på Ericsson och Tesla men han har nog noll erfarenhet av PROCESSINDUSTRI som det var frågan om på Northvolt.
Och jag tror som du, nuvarande VD:n visste inte ett skit om ståltillverkning när Stegra drog i gång.
Jag tänker mycket på det vad Christian Sandström sa för några dagar sedan, att han blir inte förvånad alls om det kommer allvarliga nyheter angående Stegra inom kort.