Citat:
Ursprungligen postat av
TheContender
Låter lite som du letar efter möjligheter att smussla in droger dit tycker jag. Du skall ta vården på allvar för DIN egen skull. Inte för att imponera på någon annan!
Det låter snarare som att han är orolig över att sitta med såna människor då han inte vill ta återfall.
OnT: har bara varit på ett behandlingshem, är där nu faktiskt, så kan bara uttala mig om hur det funkar här.
1. Alla har nyckel till sitt rum som man får låsa som man vill. Personalen har också nyckel och kan låsa upp. En stöld har skett medan jag varit här, och personalen sökte inte igenom några rum då de, enligt dem, inte får.
2. Det här behandlingshemmet är, åtminstone under tiden jag varit här, väldigt förskonat från droger. En person har blivit utskriven för återfall, annars har det varit lugnt. Vid inskrivning och permission söks packningen igenom men inga kläder visiteras.
Vissa är mindre seriösa än andra och det är som du säger, man får hålla sig till rätt folk. Det är en jävla fin och stärkande gemenskap i en bra grupp!
Stort lycka till på din resa, du låter motiverad och verkar ha krigat ihop en bra grund med en månads nykterhet samt placeringen! Släng iväg ett meddelande om du har några fler frågor eller bara vill skriva!