2006-07-23, 23:47
Medlem
Jack Danielss avatar
Råkade sparka på en "blomsterlåda" av betong igår och det kändes direkt att det tog illa. Idag kan jag inte böja på stortån och den är jävligt öm och blå. Ät det lönt att låta en läkare undersöka den?
Citera
2006-07-23, 23:49
Medlem
Packans avatar
Jag har själv brutit stortån en gång. Detta hände när jag gjorde en pinsam grejj som jag inte vill tala om

Iaf, jag ringde till vårdcentralen och dom bad mig hålla ut 3-4 dagar och att inte försöka röra på tån.
Mycket riktigt, tån läkte med tiden, den vart lite blå, men annars inga problem.
Citera
2006-07-24, 00:04
Medlem
Fittslaktarns avatar
Beror väl på hur den har brutits. Har du endast fått en spricka är det väl bara att låta läka, men har du brytit den mer allvarligt eller krossat den så är väl en läkare att rekommendera

Var med om en svår olycka för en hel del år sedan med många benbrott till följd. Bara i lillfingret och ringfingret på högerhanden hade jag 7 frakturer. Dock gjorde de inte något annat än att gipsa hela armen och lite av fingrarna (bröt den också).
Idag är mitt ringfinger 1,5cm kortare, jag mer eller mindre saknar en knoge till det, och jag några betydelselösa rörelsehinder. Så det kan ju gå illa om det inte blir ordentligt gjort =/

Men det krävs väl en läkare för att bedöma om det enbart är en spricka eller mer allvarligt kanske.
Citera
2006-07-24, 00:28
Medlem
UT64s avatar
Jag bröt en stortå för ett par år sedan. Tappade en 20kg skiva på den
Gjorde förstås ont som satan och var nära att svimma.

Efter 8 timmars väntan på akuten blev jag röntgad och man kunde
tydligt se att den var AV. Det intressanta var att doktorn sa att det
inte går att gipsa eller göra något åt det förutom vila och smärtstillande.

Lyckligtvis var brottet så snyggt och jämt att det läkte ihop utan problem.
Citera
2006-07-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Det intressanta var att doktorn sa att det
inte går att gipsa eller göra något åt det förutom vila och smärtstillande.

Lyckligtvis var brottet så snyggt och jämt att det läkte ihop utan problem.

Jag har samma erfarenheter efter en vild framfart i ilska mot en bänk i gympasalen ajajaj
anno1800frost eller något liknande....

gympa var ju verkligen mitt favvoämne-NOT

Men summasummarum så är det skönt att inte tåhelvetet blev missbildat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in