2008-08-04, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det är iofs inte omöjligt att han har lapp i blodet. Vi får bara hoppas att det är ordentligt utspätt..

Heldre sameblod än något annat europeiskt skit.
Citera
2008-08-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda

Njaa! Lite gammalt hederigt ariskt blod kanske skulle sitta bättre än lappblod...
Citera
2008-08-04, 11:08
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda

Ja, tänk om det varit tyskt eller brittiskt blod i hans ådror!
Citera
2008-08-04, 12:01
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creamy
Nån mer än jag som såg avsnittet av Jakt där han var i sydafrika och jagade?

Vid ett par tillfällen sa guiden åt honom att bara skjuta när djuret vände bredsidan till, när skjuter Per? När viltet nästan vänt sig helt. Enligt mig ett skott i ett "dåligt" läge, ett farligt skott. Visserligen gick skottet in diagonalt och fällde djuret, tur och tillfällighet skulle jag säga. Att han dessutom fick beröm för "ett perfekt skott" efteråt kändes rätt felaktigt..men det var vid det andra tillfället jag började tvivla. Dom sitter uppe på ett litet berg..får syn på ett djur å siktar in sig..kameramannen har djuret i bild..å vid skottillfället syns en rökpuff i marken någon meter ifrån djuret. Djuret springer snabbt iväg och ser inte skadat ut. Kameramannen filmar flykten..som ser ut att stanna i en träddunge..sen tappar kameramannen bort djuret.

Per och kameramannen resonerar om skottet efteråt, tar upp rökpuffen osv. men avslöjar sen att guiden gått bort och hittat djuret liggandes längre bort..åter igen "Ett perfekt skott"

Enligt kameravinkeln såg det inte ut att vara öppet läge vid skottet, trädgrenar i mellan geväret och viltet (enligt kamerans vinkel då, vet ju inte hur det såg ut i kikarsiktet) dessutom stod viltet vänt snett mot skytten. Jag klassar det som ännu ett osäkert skott.

Min tanke är att dom letade rätt på ett annat djur dom sköt, å iscensatte allt för att dölja att Per missade. Allt för att Per inte skulle framstå som en dålig skytt. Då kan man dock tycka att det vore dumt att ta med filmningen överhuvudtaget, å det har jag inget bra motargument till.
Allting såg väldigt mysko ut i allafall.

Herr Moberg med sällskap i Syd Afrika på TV4 sport nu

Edit: måste hålla med om skottet med rökpuffen. Det är ju en dundermiss. ("rök från hovarna när djuret drar iväg"---yeah right)
Senast redigerad av Gothenburger 2008-08-04 kl. 12:15.
Citera
2008-08-04, 12:12
Medlem
Kända Fakta:
# Bor vid tullgarnsslott i hölö
# Har en dotter som gick ut hölöskolan i år (Som Heter Molly förövrigt)
# Jagar ofta, Har jagat med kungen vid flera tillfällen (Vid Tullgarn då)

Har träffat honom vid några få tillfällen, sätt honom i trakterna runt hölö desso mer.. Verkar vara en trevlig person, bra pappa och högst ovillig att prata Jobb på skolavslutningar
Citera
2008-08-04, 12:38
Medlem
TWISTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
3:e äldsta dottern Alida (21 år) är ju rätt så söt.

http://www.stureplan.se/articles/288...232164f411.jpg
http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGa..._729_488_1.jpg

jaa, hon gick inte av för hackor....
Citera
2008-08-04, 16:49
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Njaa! Lite gammalt hederigt ariskt blod kanske skulle sitta bättre än lappblod...
Nu undersökte nazisterna samerna i jakten på den ariska rasens ursprung på 30-talet, likväl som om buddha var arisk och om arierna härstammade från grottorna på kanarieöarna. Dom kunde inte komma överrens eller hitta nåt ariskt så dom hittade på själva vad en arier var. Så har han sameblod kan han mycket väl vara mer arier än nån här på FB.
Citera
2008-08-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Han har ju 5 stycken döttrar, inte är han väl bög då.

Jag tycker att han är bra i jakt. Senast jag såg så jagade en liten tax (?) iväg honom från ett fällt vildsvin, men han stegade snabbt tillbaka och röt ifrån "Mig morrar du fan inte åt"

Inte bög, men lite klena gener kanske han har som bara får flickor. Han glömde att lägga motorsågen under sängen. Det garanterar nämligen att det blir pojkar.
Citera
2008-08-05, 11:27
Medlem
Tog reda på mer!

Ålder & Namn på hans 5 döttrar:
Janina 33 år, Liza 26 år, Alida 23 år,Molly, 16 år och Astrid 9 år.

Obs att jag tog det från en gammal tidningsartikel och plusa på åren jag vet gått sen artikeln trycktes, så alla kanske inte har fyllt ovanstående ålder.

Han har en övernattinslägenhet i stockholm, men bor oftast ute på tullgarn när han inte jobbar?

Hans fru Ines är psykoterapeut, såg henne utanför en mataffär i hölö omårdet, verkade lite deppig.

Han har varit professionell kock på ställen som Riche, Café Opera och Alexandra i Stockholmsområdet

Gick ut med dåliga betyg på gymnasiet, förutom i Idrott, vilket enligt honom själv beror på att han var hyperaktiv som mindre

Önödigt vetande:
Hans hund är uppkallad efter idolen Marlon Brando.
Hans katt heter stella
Han är född kräftan

Citat:
Ursprungligen postat av Phalanx
Det står på Wiki att han är född Andersson.

Varför har han bytt namn?

Saxat från interjuv med Alex Schulman:

Varför bytte du namn från Andersson till Morberg?
– Därför att min mamma hette Morberg och jag tyckte förut att Andersson var för folkligt. Jag ångrar det väldigt mycket i dag. Det har jag sagt till min pappa också.

Var pappa besviken?
– Nej. Han sa bara helt lugnt: ”Jag tyckte det var lite löjligt att du bytte namn.”

Edit: kan bara lägga till att när hans dotter Molly (16 år) gick ut ur hölöskolan höll hon och en kompis en avlustningsfest utanför tullgarn, där flera fjortisar tog med sej kopriösa mänger alkohol som dom förtärde under kvällen..
Senast redigerad av ScriptTroll 2008-08-05 kl. 11:30.
Citera
2008-08-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScriptTroll
Ålder & Namn på hans 5 döttrar:
Janina 33 år, Liza 26 år, Alida 23 år,Molly, 16 år och Astrid 9 år.

Obs att jag tog det från en gammal tidningsartikel och plusa på åren jag vet gått sen artikeln trycktes, så alla kanske inte har fyllt ovanstående ålder.

Han har en övernattinslägenhet i stockholm, men bor oftast ute på tullgarn när han inte jobbar?

Hans fru Ines är psykoterapeut, såg henne utanför en mataffär i hölö omårdet, verkade lite deppig.

Han har varit professionell kock på ställen som Riche, Café Opera och Alexandra i Stockholmsområdet

Gick ut med dåliga betyg på gymnasiet, förutom i Idrott, vilket enligt honom själv beror på att han var hyperaktiv som mindre

Önödigt vetande:
Hans hund är uppkallad efter idolen Marlon Brando.
Hans katt heter stella
Han är född kräftan

Saxat från interjuv med Alex Schulman:

Varför bytte du namn från Andersson till Morberg?
– Därför att min mamma hette Morberg och jag tyckte förut att Andersson var för folkligt. Jag ångrar det väldigt mycket i dag. Det har jag sagt till min pappa också.

Var pappa besviken?
– Nej. Han sa bara helt lugnt: ”Jag tyckte det var lite löjligt att du bytte namn.”

Edit: kan bara lägga till att när hans dotter Molly (16 år) gick ut ur hölöskolan höll hon och en kompis en avlustningsfest utanför tullgarn, där flera fjortisar tog med sej kopriösa mänger alkohol som dom förtärde under kvällen..

Hur gammal menar du att han är om första ungen är 33 år!?? Om han fick henne 17 år gammal så är han i dagsläget 50!?? Sen är det bara att plussa på för troligen så var han äldre vid födseln.
Citera
2008-08-05, 18:11
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Hur gammal menar du att han är om första ungen är 33 år!?? Om han fick henne 17 år gammal så är han i dagsläget 50!?? Sen är det bara att plussa på för troligen så var han äldre vid födseln.
Enligt säker källa så är äldsta dottern inte hans, utan fick henne på köpet när han träffade sin några år äldre fru. Per är väl 48 eller så, hon lär vara 55+.
Citera
2008-08-05, 18:54
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Enligt säker källa så är äldsta dottern inte hans, utan fick henne på köpet när han träffade sin några år äldre fru. Per är väl 48 eller så, hon lär vara 55+.
54 bast borde hon vara nu

Inese Aleksandra Bergs Morberg

Hon hette alltså Bergs innan. Ingen träff på Janina Morberg men på Janina Bergs bergs söder om stockholm blir det en träff på. Född mitten av 70talet så det verkar som att den äldsta är bonus. Nu kommer ju den typiska följdfrågan för FB:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in