2018-02-01, 15:59
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handelsinstitutet
Bröd och skådespel åt folket...han har levererat båda sakerna och av god kvalitet, maten god och hans rollfigurer har karaktär.
Tycker inte att du har fog för att klaga på hans livsinsats vad gäller att bidraga till övriga människor.

Fog och fog....? Jag vet inte?
Hans bidrag av kultur åt folket är med tanke på den enorma mängd insatser av så oändligt många olika människor, att betrakta som mycket ringa enligt mig. Inget att skriva hem om.
Hans "framgång" eller framgång som uppmärksammad publik gestalt tog fart med succén "Vad blir det för mat".
Resten är historia.
Dock inte av konstnärlig art.

´
Citera
2018-02-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Hans bidrag av kultur åt folket är med tanke på den enorma mängd insatser av så oändligt många olika människor, att betrakta som mycket ringa enligt mig. Inget att skriva hem om.
Hans "framgång" eller framgång som uppmärksammad publik gestalt tog fart med succén "Vad blir det för mat".
Resten är historia.

´

Ja han har alla fall klarat och försörjt sig själv, och icke behövts curlas med en evig statlig konstnärslön som vissa andra som av folket setts som mediokra och ointressanta...aktörer, konstnärer och författare.
Citera
2018-02-02, 09:46
Medlem
Citat:
Resten är historia.

´
Du är för ung för Rederiet?
För övrigt är Per grym.
Citera
2018-02-02, 12:34
Medlem
Citat:
Per Morberg är en komplex jävel kan man tycka.
Men jag tror inte det.
Jag tror att han är otroligt bitter över att han aldrig har blivit en framgångsrik skådespelare.
Eller skådespelare öht. Inte ens framgångsrik. En roll.
Hans, in i märgen, inte bara lust utan också hans behov.
Men han är inte bra. Han är bara en roll. Sig själv.
Och av det blir han inte attraktiv på scen eller film.
Därför, enkelt nog, får han inga erbjudanden. Inte nu. Inte förr.

Alternativet, som nu fallit ekonomiskt mycket väl ut och där han i största allmänhet kan bete sig hur han vill för att överkompensera sin sorg, gör honom mest bara tragisk och sorglig när "Vad blir det för mat" är hans lilla eskapism och chans att få komma så nära en roll som det gick för honom.
Visst har jag skrattat nån gång eller två men mest är han bara jävligt otrevlig.
Och innerst inne väldigt ledsen.

Han är det utmärkta exemplet som visar att enbart av pengar blir man inte lycklig nånstans.

´

Så tror jag med.
Citera
2018-05-17, 18:28
Medlem
mjukmjukares avatar
Såg att Per Moberg, den "totalt enastående" skådespelaren i särklass samt Matcreatören utan motstycke och i stort sett allsmäktig, nu helt har sålt ut sig genom TV-reklam för ett spelbolag på nätet.
The botten is nådd.
Dessutom har han mage att ha gått och blivit plufsig. Fyrkantig.
Svambob Fyrkant-jobbet ledigt, ring Sell-Out-Per!!

Att Mikael Persbrandt, Zlatan m.fl. gått samma väg är inget försvar.
Killen är över nu. Sagt förut, jag vet, men Herregud... it´s over now.
Laga mig aldrig Rotmos igen!
(även om jag genom det väldiga ljuset hör hans pekoraler om varför han är undantaget i detta sell out)

Så sjukt pinsamt detta är.

Citera
2018-05-17, 18:36
Medlem
Jamen, Morberg har jag spelat poker mot i en lagenhet pa Soder. Jag forlorade som fan, men mycket trevlig person!!!
Citera
2018-05-18, 19:15
Medlem
Citat:
Såg att Per Moberg, den "totalt enastående" skådespelaren i särklass samt Matcreatören utan motstycke och i stort sett allsmäktig, nu helt har sålt ut sig genom TV-reklam för ett spelbolag på nätet.
The botten is nådd.
Dessutom har han mage att ha gått och blivit plufsig. Fyrkantig.
Svambob Fyrkant-jobbet ledigt, ring Sell-Out-Per!!

Att Mikael Persbrandt, Zlatan m.fl. gått samma väg är inget försvar.
Killen är över nu. Sagt förut, jag vet, men Herregud... it´s over now.
Laga mig aldrig Rotmos igen!
(även om jag genom det väldiga ljuset hör hans pekoraler om varför han är undantaget i detta sell out)

Så sjukt pinsamt detta är.

Varför är det okey att Mikael Persbrandt, Zlatan m.fl. får gör reklam men inte han ?
Citera
2018-05-19, 22:01
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Varför är det okey att Mikael Persbrandt, Zlatan m.fl. får gör reklam men inte han ?

Ja, du har sagt det. Dom är sell outs. Inga konstnärer som hävdar att dom är av allra bästa rang.
Men Per Moberg själv utser sig själv som en skådespelare, en kulturprofil, av allra högsta rang.
Då stinker allt han har gjort, sagt och nu senast med "spelbet" ja då då är han sig själv.
Gött. Gott att se vad han är.
Vi missade ingenting.

Citera
2018-05-19, 22:32
Medlem
Har aldrig gillat denna svettiga tjockis, men för mig växte han enormt med spelbolagsreklamen. Hela "storyn" handlar ju om att förlöjliga hans stora ego, och att han ställer upp på det visar på en självdistans jag alltid har trott han saknade.
Citera
2018-05-20, 01:29
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har aldrig gillat denna svettiga tjockis, men för mig växte han enormt med spelbolagsreklamen. Hela "storyn" handlar ju om att förlöjliga hans stora ego, och att han ställer upp på det visar på en självdistans jag alltid har trott han saknade.

Kan inte annat än att hålla med dig!!!!

/
Citera
2018-05-20, 01:37
Medlem
Astrorbits avatar
Är det bara jag eller har han blivit mer "störd" eller har han alltid varit så extremt märklig? Tycker att det har blivit mer av det senaste åren.
Citera
2018-05-20, 02:28
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Är det bara jag eller har han blivit mer "störd" eller har han alltid varit så extremt märklig? Tycker att det har blivit mer av det senaste åren.

Ja, helt friskt är det inte.
Kvittot på att pengar gör inte människor lyckliga.

/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in