2023-03-23, 23:18
Medlem
Hjälp blir galen på min Garmin. Skaffade den för att kunna mäta simning, fart och distans i såväl pool som i hav/sjö.
Ja den är vattentät och ska gå att använda till simning, men hur stället man in det på klockan ? Finns förvalta aktiviteter som, löpning, gång, cykling, men ej simning.
Jag har valt lägg till och skulle då välja aktivitet i appen, men där finns inte simning att välja? Har provat att välja "annan" .......men hur funkar det? Blir min simning rätt regisrerad då?
Citera
2023-03-24, 09:12
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubbabubben
Hjälp blir galen på min Garmin. Skaffade den för att kunna mäta simning, fart och distans i såväl pool som i hav/sjö.
Ja den är vattentät och ska gå att använda till simning, men hur stället man in det på klockan ? Finns förvalta aktiviteter som, löpning, gång, cykling, men ej simning.
Jag har valt lägg till och skulle då välja aktivitet i appen, men där finns inte simning att välja? Har provat att välja "annan" .......men hur funkar det? Blir min simning rätt regisrerad då?

Du får lägga till via appen Garmin Connect.

Connect -> Din klocka -> Activities and apps -> Swimming (pool och/eller open water)
Citera
2023-03-24, 09:47
Medlem
Har försökt det, men där finns bara vissa alternativ, inget poolswim
Citera
2023-03-24, 14:12
Medlem
Garmin 45 stödjer inte simning som aktivitet vad jag vet (har en själv). Du får ställa på allmän konditionsaktivitet och sedan justera aktivteten där du laddar upp data (om du gör det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in