Citat:
Ursprungligen postat av
flat7
Jag kpte en ltt begagnad frra ret och gillar den skarpt. Den r relativt rejl (tung) och samma chassi finns ju som 125cc eller 250cc p andra marknader. Tyngden och 4-takt gr den trtt med 50cc. Jag har bytt till en CDI utan varvtalsstopp och d toppar den 65 km/h ungefr. Ligger man p Max s varvar den nstan 11 000varv s dr ligger man inte lngre strckor men runt 55km/h marscher den fint. Vcker alltid uppmrksmhet nr man kommer med den och jag gillar ljudet frn den lilla fyrtaktaren. Den r euro 4 klassad fortfarande nr den sljs idag vilket gr att den inte r laglig att kra med i Sverige d euro 5 gller nu. De begagnade euro 4 som rullar redan r sklart godknda. Jag har satt i ett mindre huvudmunstycke i frgasaren (80 tror jag) och d r den inte lika sur vid start och tndstiftet har en bttre frg s jag skulle rekommendera att byta. Original tycker jag den osar ofrbrnt brnsle lite fr mycket.
Det R en billig kinamskin som inte r s billig att kpa ny och kvaliteten r lite halvbra skulle jag sga, ramen tex knns haffsigt ihopsvetsad p sina stllen och du gr bst i att kontrollera alla bultar du kommer t d den vibrerar ordentligt vilket knns i underarmar och rumpa efter lngturer. Gr stabilt p vgen. Motorn gr jttefint fmb 139-b och r en kopia p en gammal beprvad hondamotor. Driftsker tycker jag nd. Jag har kpt 70cc cylinder som jag ev slnger i till sommaren. Det finns ven liran 125cc motor att stta i som ska passa om man samtidigt byter ljuddmpare men d r det ju ingen moped lngre. Helt klart s har den MC-knsla och ven jag blir hlsad p av motorcyklister p vgen, bara att vinka tillbaka d! Stor tank som rymmer massor av bensin gr att du kommer lngt innan du behver tanka. Gr bra att skjutsa p den ocks.
r du tillfreds med att meka lite s kr p! Allt som allt tycker jag det r den coolaste moppen p svenska marknaden. Frresten, dess rtta namn r Hanway Scrambler 50. Viarelli r den svenska brandingen och pminner mig om italiensk scooter vilket inte gr denna sknhet rttvisa s jag har debrandat min.Har inte haft ngot problem med elektroniken mer n att hastighetsmtaren (km-rknaren terstllts och neutrallampa flmtar). Min str inomhus, jag tror att det r nyckeln till ett problemfritt gande faktiskt. Detta har d inte hjlpt att hastighetsmtaren strulat s jag funderar p att byta ut den om det blir mer problem med den.
Hej, vart sitter CDI boxen, och r drt bara byta eller behver man klippa ngon kbel mm?