2023-03-24, 19:18
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hur mycket jag än gillar Ingvild, så skulle jag aldrig byta bort Jonna, hon är inte bara den bäste rent tekniskt (i fristil), hon är den mest sympatiske. Måste samtidigt säga att jag gillar verkligen Skistad - ta vara på henne
Ikke om jeg erbjuder deg en merkbar transfersum heller ? Nei, forstår jo att det er en umulighet. Men vi er jo sådan her over kjølen da, at hur populære åkere er på youtube eller andre sosiale kanaler etter løpene, det skiter vi fullstendig i. Det er hur de låter skiene tala vi bryr oss om, og det er der Jonna tiltaler oss til den milde grad.
Som vi ser det, burde de som har så stort behov for sådant, heller nyte et skirenn først, og sedan dekke sitt behov for fnissiga rosa-bloggers og andra "inteligenta" influencers på en eller annan obskur kanal sän. Gir deg en tanke. Se for deg Jonna i Norge, hvor det enda kravet er att hun skal trenes opp til å bli verdens snabbaste på ski. Ingen krav til meningsløse jippoer, kun en målrettet innsats til å bli enda snäppet bedre. Tuff og målrettet trening, gjerne med en måned sammen med Klæbo for å finslipe alle viktige moment genom en hel sprintdag, for å ende opp ensam på toppen, gang på gang.
Da ville vi ha skapat uslagbart monster, noe som Byström &co dessverre ikke har verken potensiale eller bestemthet til å utvikle.
Citera
2023-03-24, 19:19
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fullkomligt ointressant, tur att jag slipper ditt liv.
Haha säger snubben med 46000 inlägg på Flashback
Citera
2023-03-24, 19:24
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Tom och Jerry.

Listan kan göras lång. Tänker mig Jonna och Ribom som en modern svensk (snäll) version av Batman och Robin. Calle som ena halvan av bananer i pyjamas (vilken halva oviss). Poromaa kan gästspela som matadoren i "tjuren Ferdinand"?
Citera
2023-03-24, 19:43
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Tom och Jerry.

...där Tom helt plötsligt har börjat vinna...
Citera
2023-03-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Listan kan göras lång. Tänker mig Jonna och Ribom som en modern svensk (snäll) version av Batman och Robin. Calle som ena halvan av bananer i pyjamas (vilken halva oviss). Poromaa kan gästspela som matadoren i "tjuren Ferdinand"?
(ql!)

Nä, Jonna passar bättre med nån man kan ösa en massa aggression på. Jävla Linn Svahn t ex. Fan, durå. Pucko! (får Jonna tillbaka och presterar bättre nästa lopp)

Emma och Johanna Hagström passar bättre ihop. Giggel-Giggel. Johanna går hårt från början i alla lopp (inga krav, bara flow. UTNYTTJA prologkapaciteten!) och Emma får vara ankaret allt hänger på och avgöra och bli hjälte. Och bli av med hjälpredastämpeln.

Jag vill INTE se Emma Ribom imitera E.T.!

Vilka har vi kvar? MDFK? - Ja, där rök den vänskapen.

Garanterad Feng Zhui needed: Märta och Moa L
Senast redigerad av ccnut 2023-03-24 kl. 20:49.
Citera
2023-03-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Haha säger snubben med 46000 inlägg på Flashback

Härdad!
Citera
2023-03-24, 21:59
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Eller Rocky vs Ivan Drago?

Zidane mot Materazzi (för de som minns den VM-finalen).
Citera
2023-03-24, 23:09
Medlem
Så Anger ville åka masstarten för att öka sina chanser till att bli topp 10 i världscupen men petas enligt honom själv på grund av distansloppet i Falun där han gjorde fel skidval när han gick på rugg och var borta direkt.

Byström fortsätter komma med icke-svar och uttagningarna fortsätter te sig märkliga.

Stämmer detta känns det helt hål i huvudet om man petar någon som vill köra och har chans på topp 10 i totalen och istället låter Simon Andersson åka.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/petad-nu-vill-edvin-anger-ha-svar-forstar-inte/
Citera
2023-03-24, 23:11
Avslutad
Jonna måste få till sin hoppskejt, hon hoppar ju mer uppåt i luften än vad hon åker framåt. Det är säkert därför hon får spö av jättebäbisen från Norge, hon får inte till tillräckligt med försprång i sista backen.
Citera
2023-03-24, 23:41
Medlem
om jag nu tolkat resultatlistan rätt så var Moa I snabbast av alla på sin första sträcka.
Hon hade iofs ett jaktläge men starkt ändå.

Med risk att jag missat något så hade hon den 3:e snabbaste tiden på hela tävlingen endast slagen av Emma och Myhre.

formen verkar finnas där, tyvärr flera veckor för sent.
Citera
2023-03-25, 06:41
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Har fantastisk skiterreng rett ved der jeg bor. Bildet er herfra med mine trofaste Åsnes Mountainrace 48, så skal godt gjøres om noen her på forumet åker så mye själv som meg.
Bra val av skida!
Citera
2023-03-25, 06:45
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
om jag nu tolkat resultatlistan rätt så var Moa I snabbast av alla på sin första sträcka.
Hon hade iofs ett jaktläge men starkt ändå.

Med risk att jag missat något så hade hon den 3:e snabbaste tiden på hela tävlingen endast slagen av Emma och Myhre.

formen verkar finnas där, tyvärr flera veckor för sent.
Moa I gör det bra, men en åkare som verkligen imponerar på sträcka 2-4-6 är Sofie Krehl som är snabbas på dessa totalt sätt (sträcka 6 är klart längre än övriga sträckor så svårt jämföra med sträcka 1-3-5. Hade Tyskland kört Gimmler - Krehl så hade de slagit Norge och nog tvingat Jonna att köra ännu snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in