2023-03-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Och vad tycker du själv? Jag vet redan svaret förvisso.
Jeg vet nok allerede svaret på hva du og samtlige andre svensker mener, så det går fint.
Citera
2023-03-26, 12:30
Medlem
Känns lite som Kalvå bara "skakar loss" benen. Även det en minimal fördel. Kanske psykiskt. Men det ser lite extra illa ut kanske för att hon hade bra skidor. Tror inte hon fick nån extra fart. Frågan är vad som hänt i situationen om hon var tvungen att ha "stela" klassiska skär där. Fanns kanske inte rum för det.

Blir nog gult kort bara. Kanske inte heller protest.
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Så du sprinten i går? Hvis det var disk i dag så skulle ALLE vært disket under sprinten.

Det er grunn til å lure på hvor mange klassiske renn flere av dere faktisk har sett.
Gled dere over sølv, og slutt med griningen.

Vadå sölv? Det delas inte ut några medaljer i världscupen.

Självklart hade Norge protesterat blixsnabbt om Frida, Ebba eller Jonna gjort samma sak. Det här blir ju helt avgörande för utgången av loppet.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
han blev diskad för att han fick sitt andra gula kort....

Jaaaaaaa jag veeeeeet det. Läser du inte vad jag skriver. Han fick ”bara” en varning för att hans skejtande inte påverkade utgången av medaljfördelningen.
OM skejtandet hade påverkat medaljfördelningen så hade han blivit diskad rakt av, inte varnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Jeg vet nok allerede svaret på hva du og samtlige andre svensker mener, så det går fint.

Du skäms alltså så mycket så du inte ens kan skriva ut att du tycker att Kalvaas skejt är ok. Du kan väl i alla fall stå för dina åsikter.
Citera
2023-03-26, 12:31
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jaaaaaaa jag veeeeeet det. Läser du inte vad jag skriver. Han fick ”bara” en varning för att hans skejtande inte påverkade utgången av medaljfördelningen.
OM skejtandet hade påverkat medaljfördelningen så hade han blivit diskad rakt av, inte varnad.
ja och jag har inte sagt något annat det är du som tjafsar över något jag inte har sagt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
din lilla ohederliga norrman, det var ju solklart matchavgörande skejt av Kalvå idag din lilla norska rumpnisse!

Når løpere går gjennom kurver så tar de skøyteskjær, likeledes blir det et par skøytetak når man skifter spor. Dette er fullt lovlig selvsagt - noe annet er ikke mulig.
MEN - når norske løpere gjør det som alle andre gjør, så er de "fuskare" i følge noen uopplyste svensker.
Citera
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Så langt virker det som "alle" i Sverige mener det er disk og "ingen" i Norge mener det er disk. Sundby i norske studio er helt uenig med Peterson når man viser bildene. Alt som forventet med andre ord. Så da får vel de andre nasjonene avgjøre det da

Hahaha att en dömd dopare och fuskare sitter och kommenterar är väl som om Ted Bundy sitter och diskuterar människorättsfeågor. Stor humor av fusknorge.
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:

Vilken tur då. Att vinna på ett fair sätt är inte det viktiga för oljenationen Norge.
Citera
2023-03-26, 12:32
Medlem
Norrmännen förnekar sig inte.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Vet inte vad man är mest upprörd över, det systematiska norska fusket, eller att Sverige konsekvent vägrar protestera.
Citera
Medlem
bcdefgs avatar
Jonna körde idag sitt åttonde lopp på tolv dagar - total placeringssiffra är 17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in