• 1
  • 2
2006-07-23, 20:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Nån göteborgare eller annan som kan hjälpa mig.

När jag hälsat på kompisar i Göteborg har jag ätit en hönökaka som definitivt är godare än den man köper i affärerna här uppe (Pågens är det väl).

Jag minns inte vad den i Gbg heter men det är en fiskargubbe på förpackningen. Har för mig det är nåt litet bageri som gör den (orkar inte Googla då datorn rensar hårddisken samtidigt)

Skulle gärna prova att se om min lokala butik kan ta hem den.
Citera
2006-07-23, 20:38
Medlem
Konrad Haifas avatar
Åkes heter fabrikatet, bageriet också tror jag. Ligger i Torslanda.

Edit: länk http://www.akes-hembageri.se/
Citera
2006-07-23, 23:53
Medlem
quDoss avatar
Åkes Hönökaka is the shit!
Citera
2006-07-24, 00:30
Medlem
Mysonoxens avatar
Tackar för infot!
Citera
2006-07-24, 01:32
Medlem
Tycker själv att Hönökaka är väldigt äcklig. En mjölig degklump är det ju typ.......... Lite OT är att jag har en polare som nästan bodde grannne med bageriet
Citera
2006-07-24, 07:59
Medlem
Skints avatar
Åkes Hönökaka i all ära, men bäst är hmmm Skints Björkökaka. Heheheh jag har släktingar som bor på Björkö, ligger granne med Hönö. En gång om året åker jag ut dit och är med på brödbakning. Detta bröd bakas efter ett hemligt recept och gräddas i en vedeldad brödugn. Att äta detta bröd, helt nygräddat, med lite smör och en god ost slår nog det mesta
Citera
2006-07-24, 12:45
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Åkes Hönökaka i all ära, men bäst är hmmm Skints Björkökaka. Heheheh jag har släktingar som bor på Björkö, ligger granne med Hönö. En gång om året åker jag ut dit och är med på brödbakning. Detta bröd bakas efter ett hemligt recept och gräddas i en vedeldad brödugn. Att äta detta bröd, helt nygräddat, med lite smör och en god ost slår nog det mesta

Intressant, du kanske borde slå dig på att konkurrera på brödmarknaden...
Citera
2006-07-24, 13:56
Medlem
tapirs avatar
Jag tror mig ha läst på Willys förpackningar att de är tillverkade av åkes bagerier.. Om du har svårt att hitta åkes menar jag.. Men läs en gång extra, det kan ju ha ändrats :P
Citera
2006-07-24, 18:16
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint

dregel... mums
Citera
2006-07-24, 19:30
Medlem
Byfånens avatar
Hembageri ? Har Åke bageri i hemmet ?
Citera
2006-07-24, 19:32
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Hembageri ? Har Åke bageri i hemmet ?

Den är förmodligen kiosklagad.
Citera
2006-08-01, 09:51
Medlem
hejje_99s avatar
Min kompis, gammelfarfar - Äger hönökaka.

Hallå.

Jadu, Jag bor i Torslanda i Göteborg. En kille i min klass, även en bra kamrat till mig. Hans gammelfarfar som desvärre är död, Skapade hönökaka.
Nu ägs det av hans mormor som också bor i Torslanda.
Hönökaka görs här, i en fabrik. Man kan gå dit och köpa färskt på morgonen.
Annars tror jag det ska vara hyffsat färska hönökakor i affärerna runt häromkring. Med tanke på att det är snabb leverans tid från fabriken till affären. Lycka till med att hitta ditt bröd! ;D

Btw, Inte för att skryta. Men det är ett jävligt gott bröd och jag får färskt när jag vill.. hihi!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in