2008-01-21, 00:45
Bannlyst
En ganska bitig nalle, stora tassar;

http://www.blackbearheaven.com/world...izzly-bear.htm
Citera
2008-01-23, 11:45
Medlem
orvarens avatar
STÖRST eller TYNGST?
(Gissar på att isbjörnen är tyngst och kodiaken störst?)
Citera
2008-01-26, 20:09
Medlem
Quorthons avatar
Var det så jävla viktigt att få ett svar på vilken björn som är störst då?
Är det något sorts vitalt behov att få uttrycka sig med superlativ?
Citera
2008-01-27, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Kodiakbjörnen (Ursus arctos middendorffi) som är en underart till brunbjörnen, och isbjörnen (Ursus maritimus) anses vara lika stora. Folk stör sig på detta, de verkar vara ett faktum som många människors intellekt inte klarar av. De verkar måste kunna ha en björn som är störst.

Rätt svar är sådeles att isbjörnen tillsammans med kodiakbjörnen är världens nu levande största björnarter.

Världens största björnexemplar ska har blivit skjuten med en .22:a, de ni. Detta är bara vad jag hört, så ta inte mitt ord på det.

jag stör mej åxå!, på de som tror att kodiakbjörnen är största brunbjörnen... eftersom brunbjörnen på peninsula blir ännu större! om den åxå klassas som "kodiakbjörn" eller bara som "coastal brown bear" vet jag faktist inte men den ÄR iaf större än den variant som påträffas på kodiakhalvön...

isbjörnen är snäppet större ändå
Citera
2008-01-27, 22:57
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xism
jag stör mej åxå!, på de som tror att kodiakbjörnen är största brunbjörnen... eftersom brunbjörnen på peninsula blir ännu större! om den åxå klassas som "kodiakbjörn" eller bara som "coastal brown bear" vet jag faktist inte men den ÄR iaf större än den variant som påträffas på kodiakhalvön...

Det verkar också vara så enligt Wikipedia:
"Polar bears rank slightly larger than the Kodiak bear...." (http://en.wikipedia.org/wiki/Polar_Bear)

Men du, var ligger den där "peninsula" du skriver om i dina inlägg? Peninsula betyder ju halvö och därför är det omöjligt att veta vilken jäkla halvö (i Alaska?) du menar....
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Var det så jävla viktigt att få ett svar på vilken björn som är störst då?
Är det något sorts vitalt behov att få uttrycka sig med superlativ?
Viktigt och viktigt.... men jag tycker det är intressant att veta vilket av dom björnarterna som är störst, ungefär som att det intressant att veta vilket djur som är störst, längst eller minst... eller vilken flod som är längst eller vem som är snabbaste människan att springa 100 m..... Inte dödsviktigt men ändå intressant.......
Citera
2008-01-27, 23:31
Medlem
Cohibas avatar
Intresserade av björnars storlekar uppskattar säkert denna bild. Det biffiga monstret bakom isbjörnen är en Arctodus simus störst tills för sisådär en 12 000 år sedan, då den dog ut samman med en mängd större däggdjursarter i Amerrikat i samband med människans ankomst. Den lilla malajbjörnen främst skulle som alla förstår vara ett utmärkt alternativ till en grand danois.
Senast redigerad av Cohiba 2008-01-27 kl. 23:35.
Citera
2008-01-27, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Det verkar också vara så enligt Wikipedia:
"Polar bears rank slightly larger than the Kodiak bear...." (http://en.wikipedia.org/wiki/Polar_Bear)

Men du, var ligger den där "peninsula" du skriver om i dina inlägg? Peninsula betyder ju halvö och därför är det omöjligt att veta vilken jäkla halvö (i Alaska?) du menar....

Viktigt och viktigt.... men jag tycker det är intressant att veta vilket av dom björnarterna som är störst, ungefär som att det intressant att veta vilket djur som är störst, längst eller minst... eller vilken flod som är längst eller vem som är snabbaste människan att springa 100 m..... Inte dödsviktigt men ändå intressant.......

http://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Peninsula
Citera
2008-02-10, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Intresserade av björnars storlekar uppskattar säkert denna bild. Det biffiga monstret bakom isbjörnen är en Arctodus simus störst tills för sisådär en 12 000 år sedan, då den dog ut samman med en mängd större däggdjursarter i Amerrikat i samband med människans ankomst. Den lilla malajbjörnen främst skulle som alla förstår vara ett utmärkt alternativ till en grand danois.

"den lilla malajbjörnen" är extremt farlig... och 60 kg är inte så litet när den väl attackerar dej med tänder och klor
Citera
2008-02-15, 23:40
Medlem
vildens avatar
Isbjörnen störst, ja, brunbjörnen därefter, där Kodiakbjörnen/Kamtjatjka är en variant (Grizzly också brunbjörn). Kodiakbjörnarna tenderar att bli djävulskt feta...
Citera
2008-02-16, 02:14
Medlem
Ta ni hänsyn till att ju längre björnen gå i ide desto mer måste deras vikt variera? Björnen är tyngst innan den ska gå i ide för att den har ätit upp sig och väger minst när den precis vaknat ur idet för den har förbrukat allt fettreserv.
Citera
2008-02-16, 23:26
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xism

Allting du vet har du lärt från wikipedia. Du tror att du är bildad, men det är du inte. Tvärtom, du är obildad.

Det kan du förstås göra någonting åt.
Citera
2008-06-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba

Någon som kan lägga upp en bild med dom engelska/svenska namnen på djuren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in