2023-03-22, 20:29
Medlem
Min lokala Lidl-butik är fantastisk.
Fräschare varor än något Ica, coop eller willys i hela kommunen.
Dom har kalsonger och sockar som är sköna, hållbara och billiga.
Köper inte sängkläder speciellt ofta men även det finns i billiga alternativ som är sköna att sova i.
De har några chokladdoppade kex som inte verkar finnas någon annanstans. Dom är svingoda!
4 kassor och bortsett från kvällstid så är minst 2 alltid öppna. Har aldrig fått vänta speciellt länge.

Jag har själv inga problem med några matpriser men jag tycker det är bra att de gör så här för de som inte har det lika gott ställt.

Hade inte liknande beslut gjort att inflationen i Norge hade gått ner något? Det är väl precis det vi är ute efter?
Citera
2023-03-22, 20:30
Medlem
Även folk i de fina områdena överger ICA o handlar på Willys så Lidl o Willys kommer oka i marknadsandelar
Citera
2023-03-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Lidl är fattigmansbutik.

De kom hit för de skulle va ett budgetalternativ till de andra stora typ ica coop osv men de e fan lika dyrt och riktigt SKIT!

Lidls varor är budget så vill man leva som en jude kan man ju handla där.. jag fortsätter handla på de större kedjorna dä jag vill ha kvalitet.

Extremt jobbigt att handla på lidl då man måste stressa o packa ner allt pga 1cm långt kassabord.
Max 1 kassa öppen trots extrem kö..
Ska jag behöva gå i 2 butiker om jag vill storhandla? Nej tack lidl har ju knappt de man vill ha vilket ica o coop osv har

Vilken värld lever du i?? Lidl har i stort samma eller bättre varor en Ica.
Citera
2023-03-22, 20:37
Medlem
Imnshos avatar
Inget fel på Lidl. Brukar handla där ofta, trots att jag är adlig.

Det är bara att dra över sig hoodien och ett par solglasögon.

Skämt åsido, dom har godaste 3,5-orna (Perlenbach), bara det ett skäl att åka dit. Även annat åker ner i matvagnen.
Citera
2023-03-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Var i en Lidl affär i Kroatien. Såg likadant ut i den butiken, som alla de andra jag varit inne i. Verkar vara uppstyrt hur produkterna är uppradade i en Lidl butik.

Finns ett par bra varor, men överlag så känns det lite konstigt med kassorna och så.

Jag har varit i Lidl några gånger när jag har sett bra extra erbjudanden i reklambladet jag får i brevlådan. När jag har kommit dit så har varorna varit slut. Detta häder nästan alltid. Varor med extrapris tas bara hem i liten mängd och vid lunchtid finns det inga varor kvar. Ska du handla billigt på Lidl får du gå dit när dom öppnar kl 08:00.

Det blir nog ännu värre nu när fler personer kommer till Lidl för att handla prissänkta varor som bara finns i liten mängd. Detta är bara ett sätt att locka kunder till deras butiker. DE räknar med att när kunden är där köper dom även deras dyrare varor.
Citera
2023-03-22, 20:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Vilken värld lever du i?? Lidl har i stort samma eller bättre varor en Ica.
Lögn. Lidl har inget fullsortiment vilket gör att man ALLTID måste komplementhandla vilket man slipper på ICA, Coop eller Willys. Vem orkar göra det i längden när en butik aldrig har vad man eftersöker?
Citera
2023-03-22, 20:43
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Priskontroller är fullständigt meningslöst och kontraproduktivt. Det leder bara till brist på varor. Så folk får köa istället.

Nä, korkad idé. Även om jag hatar att priserna gått upp som alla andra, är å andra sidan realist och lever i verkligheten.

Statliga priskontroller, ja. Men det är det inte på tal om här. Snarare har Lidl såsom privat företag valt lägre vinst till förmån för bättre priser till slutkund.

/AI
Citera
2023-03-22, 20:49
Medlem
Om det varit någon annan butik än Lidl så kanske det gjort någon skillnad. Lidl hittar man möjligtvis någon roligt glassort, men utöver det så har Lidl ett totalt jävla värdelöst utbud.
Citera
2023-03-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Låter som ett smart reklamjippo inget annat.

Mer kunder = kan pressa priserna mer = ännu mer kunder = större marknadsandelar. Smart.
Citera
2023-03-22, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Lidl är fattigmansbutik.

De kom hit för de skulle va ett budgetalternativ till de andra stora typ ica coop osv men de e fan lika dyrt och riktigt SKIT!

Lidls varor är budget så vill man leva som en jude kan man ju handla där.. jag fortsätter handla på de större kedjorna dä jag vill ha kvalitet.

Extremt jobbigt att handla på lidl då man måste stressa o packa ner allt pga 1cm långt kassabord.
Max 1 kassa öppen trots extrem kö..
Ska jag behöva gå i 2 butiker om jag vill storhandla? Nej tack lidl har ju knappt de man vill ha vilket ica o coop osv har

Tack vare tacky medelklass som dig som ICA m.fl. kan fortsätta råna sina idioter till kunder. Lidl har samma produkter i annan förpackning för halva priset. Jaja fortsätt du bli rånad så skrattar ICA-ägarna hela vägen till banken.
Citera
2023-03-22, 20:52
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Statliga priskontroller, ja. Men det är det inte på tal om här. Snarare har Lidl såsom privat företag valt lägre vinst till förmån för bättre priser till slutkund.

/AI

Det var på tiden... för 5-6 år sedan var man över 10% lägre i prisnivå än Ica och Coop, nu är det ungefär samma men med sämre utbud...
Citera
2023-03-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
JAG SKREV INTE ALL MAT. Vilken del fattar du inte?
Jag skulle aldrig gå dit för det du skriver. Mitt liv inkluderar inte lågpris matvaror eller butiker.

Så du äter aldrig hel majskyckling, högrev, ekologisk blandfärs, flat iron steak eller kycklinglårfilé.

Nä gillar du inte sån svenskproducerad mat så håll dig borde din dryga bonde.
Vad jag försöker förklara för dig är att Lidl har kvalitetsvaror också som är svensktillverkade.
Men du använder kanske inte mejeriprodukter alt gärna betalar en tia eller mer för 1/2 kg svenskt smör.

Att dissa en butik för att den har lägre pris även på kvalitetsvaror.
Inte oförväntat när det kommer från dig.
Men ha get gott med att betala för mycket för samma varor fast i annan förpackning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in