Citat:
Ursprungligen postat av
TheComebackKid
Deras "frys- och sänk"-utspel är alldeles utmärkt! Men väldigt sällan du kan "plocka ihop tre dagars behov" på Lidl. Handlar själv yoghurt och bananer där, av ren snålhet. Ingenting emot Lidl.
EDIT: Köpte smör på ICA idag för 49:-/500 gr - kostade 59:90 på Lidl...
Min lokala ICA handlare har också extrapris på smör denna veckan från Arla förra veckan var det deras egna för 40 kr... är det så att du jämför extrapris med ordinarie.. för i min jämförelse kring ekologisk emv grädde och vanlig på andra ställen så var det ordinarie pris. Sen är jag iofs tvungen att köpa den billigare ekologiska på Lidl då de i liten förpackning inte har liten vanlig vispgrädde där jag bor och jag inte vill gå till annan butik för dyrare.
Om du handlar där av snålhet så är det väl egalt. Så länge man är nöjd med produkterna.
Och självklart handlar jag på såväl ICA som Willys och ibland Copp eller Citygross... jag handlar gärna extrapris där samt på de 2 förstämnda varor jag inte hittar hos Lidl...
Svenska konsumenter måste lära sig att vara mer otrogna.
Med en vettig shoppinglista där man i förväg vet EXAKT vad man ska ha i en butik där man bara tänker shoppa extrapris så tar shoppingen inte så mycket längre tid.