2023-03-22, 14:42
Medlem
Mondhers avatar
Helt sjukt. Ofattbart. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg att Sveriges Television som finansieras av massornas pengar ägnar hela 75 sekunder till att analysera en fejk bild av Putin när han knäböjer framför Kinas president.

Alltså slösa pengar, tid och resurser på att förklara något som detta är lite fö mycket för mig att förstå. Om det finns människor som tror att en sådan bild är på riktigt så får dom väl fortsätta tro det. Om en människa kan tro på något sådant då har ju inte människan så mycket att göra i det offentliga ändå och drar absolut ingen nytta av att bli "upplyst". Är man så dum att man tror att en sådan bild är sann då hjälper det ju inte hur mycket man förklarar.

Hur tänker idioterna på SvT egentligen? Eller tänker dom ens?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...och-xi-jinping
Senast redigerad av Mondher 2023-03-22 kl. 15:01.
Citera
2023-03-22, 14:50
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Helt sjukt. Ofattbart. Jag kunde inte tro mina ögon nör jag såg att Sveriges Television som finansieras av massornas pengar ägnar hela 75 sekunder till att analysera en fejk bild av Putin när han knäböjer framför Kinas president.

Alltså slösa pengar, tid och resurser på att förklara något som detta är lite fö mycket för mig att förstå. Om det finns människor som tror att en sådan bild är på riktigt så får dom väl fortsätta tro det. Om en människa kan tro på något sådant då har ju inte människan så mycket att göra i det offentliga ändå och drar absolut ingen nytta av att bli "upplyst". Är man så dum att man tror att en sådan bild är sann då hjälper det ju inte hur mycket man förklarar.

Fan gnäller du om, din lågintelligenta apa?

Märkliga ögonblicket när Putin knäböjer framför Kinas ledare: Så ser du att bilden är en AI-fejk

Du borde väl snarare hoppa jämfota att SVT gör ett uppslag där de påtalar att bilden är fejk och hur man ska känna igen en fejkad bild.
Citera
2023-03-22, 14:50
Medlem
MrDonutss avatar
Håller med, de borde sjunga efter din pipa…
Citera
2023-03-22, 14:55
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Märkliga ögonblicket när Putin knäböjer framför Kinas ledare: Så ser du att bilden är en AI-fejk

Du borde väl snarare hoppa jämfota att SVT gör ett uppslag där de påtalar att bilden är fejk och hur man ska känna igen en fejkad bild.
Alltså du är så dum. Dom behöver självklart inte förklara något som detta. Eller i värsta fall om man verkligen vill göra det så borde man valt en annan bild men inte en bild på Putin knänöjandes framför en annan president. Alla med IQ över 50 förstår att Putin aldrig skulle göra något sådant. Dom som tror att bilden är sann kommer absolut inte övertygas om annat oavsett hur mycket man än förklarar för dom hade ju varit dumma från början och trott att bilden är på riktigt. Det finns mao inte så mycket hopp i såna människor så varför slösa tid och pengar på att försöka upplysa dom? Blev det tidigare nu dummis?
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Håller med, de borde sjunga efter din pipa…
Tack. Ska låtsas att jag är autistisk och inte förstår sarkasm.
Citera
2023-03-22, 15:03
Att alla som skulle initialt tro på att bilden är äkta automatiskt skulle vara omöjliga att kunna ändra sig efter en förklaring låter som ett vilt och ogrundat antagande från din sida.
Citera
2023-03-22, 15:18
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Alltså du är så dum. Dom behöver självklart inte förklara något som detta. Eller i värsta fall om man verkligen vill göra det så borde man valt en annan bild men inte en bild på Putin knänöjandes framför en annan president. Alla med IQ över 50 förstår att Putin aldrig skulle göra något sådant. Dom som tror att bilden är sann kommer absolut inte övertygas om annat oavsett hur mycket man än förklarar för dom hade ju varit dumma från början och trott att bilden är på riktigt. Det finns mao inte så mycket hopp i såna människor så varför slösa tid och pengar på att försöka upplysa dom? Blev det tidigare nu dummis?

Tack. Ska låtsas att jag är autistisk och inte förstår sarkasm.

Du är ganska autistisk, va? Tror att för att du kan se att en bild är fejk så kan valfri Boomer också göra det?

Bildens motiv har jag inte mycket att säga om, Putin hade garanterat slickat Xi's nyskitna röv om det inneburit att han fått kinesiska vapen. Du tror obviously motsatsen, vilket är halledudande så gulligt.
Citera
2023-03-22, 15:22
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

TS är antagligen döv, eller så har han sett klippet utan ljud och missat hela poängen.
Citera
2023-03-22, 16:08
Medlem
Är ju bra att Svt avslöjar detaljerna som avgör att det är en fakebild.
Citera
2023-03-22, 16:26
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Helt sjukt. Ofattbart. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg att Sveriges Television som finansieras av massornas pengar ägnar hela 75 sekunder till att analysera en fejk bild av Putin när han knäböjer framför Kinas president.

Nej jag tycker att det är bra att dem belyser hur fejkade AI bilder fungerar. Folk som är 35-40+ kan knappast förstå att den är fejk.
Citera
2023-03-22, 16:29
Medlem
Dock fastnar bilden i minnet hur mycket de än förklarar att den är fake.
Så det är propaganda mot puttler. Men det är ju bara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in