2023-03-26, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Jag har ingenting emot Elin.
Vila i frid.

Men, nyss satt hennes syster i Tv4 morgonsoffa.
I nära 30min satt och bredde ut sig.
Snacka om tragisk attentionwhore

Att sätta sig i fokus efter sin systers bortgång är en märklig sak.

Att sveriges i särklass största riksTV ägnar en hel halvtimma åt spektaklet är lika märkligt.

Hon visade upp nån mobilfilm där hon dansade loss, ålade sig i tajta jeans och slängde med sitt hår. En syn och egenhet unga kvinnor gör på Harrys dansgolv i åldern 20-24. J

Men vad är det att visa upp? Och påstå man gjorde det för Elins skull.

Nä fy fan. Jag hade inte kunnat tala av sorgen efter bara två dagar efter systerns död.
Citera
2023-03-26, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
För de som behandlar sin cancer med diet? Finns olika typer av bröstcancer (mindre aggressiva och mer aggressiva) och väldigt många dör av bröstcancer som spridit sig (stadeie 3 och 4?). Nästan 9 av 10 av alla som får diagnosen bröstcancer överlever 10 år men det är förmodligen mycket tack vare att cancern upptäcks i ett tidigt skede i många fall.

Givetvis med sjukvård, herregud.
Citera
2023-03-26, 14:01
Medlem
Jag tror att får man cancer innan 40 år så är det nog för det mesta genetiskt. I Elins fall en mutation i en gen som styr ett protein som i sin tur orsakar cellförändringar i exempelvis lungorna. Som sedan leder till cancer.
Citera
2023-03-26, 14:49
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jo men med en bra livsstil och bra kost har man i af gjort allt för att undvika sjukdom eller hur? Till skillnad från människor som skriker och lipar om de får en diagnos och tycker det är orättvist, som inre gjort något för att försöka hjälpa sin egen kropp.

Man kan ju intala sig det iaf. I min värld blir det på gränsen till ett dåligt skämt att argumentera den linjen i en tråd där en kvinna som levt exakt det livet men ändå fått lungcancer???

Poängen är att blir du sjuk på riktigt kommer det inte spela roll om du ätit mcdonalds eller hemlagad burgare i veckan.

Folk är så upptagna med att tippetåa försiktigt för att nå säkert fram till döden. Det är lustigt tycker jag, du kommer inte undan Oavsett om du äter chips eller inte liksom...
Citera
2023-03-26, 17:08
Medlem
Det där med cancer är ett h-vete. I vissa fall kan rätt kost hämma utveckling att illsint cancer, och i andra fall är det hopplöst och ingenting hjälper. Sett en hel del trovärdiga källor på YouTube som hävdar att viss form av cancer kan man upptäcka på egen hand genom att hålla koll på sin hud, får man mycket utslag så kan det vara ett tecken på att man äter fel och det i sin tur kan leda till att cancer utvecklas. Hudutslag kan också vara ett förstadie till andra sjukdomar, som exempelvis diabetes.
Citera
2023-03-26, 18:18
Medlem
JustZlatans avatar
Egentligen vill jag inte ta upp vaccin men tog hon covidvaccinet? Det är bevisat och erkänt att mRNA-vaccinet försvagar immunsystemet och om hon då redan hade ett dåligt immunförsvar efter cellgifter etc så kan cancern ha spridit sig ännu fortare.
Citera
2023-03-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon dog av hjärtstopp.
Hon fick ett hjärtstopp men de räddade henne tillbaka till livet. Dock kom hin inte helt tillbaka efter det och lades i resp.
Citera
2023-03-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Egentligen vill jag inte ta upp vaccin men tog hon covidvaccinet? Det är bevisat och erkänt att mRNA-vaccinet försvagar immunsystemet och om hon då redan hade ett dåligt immunförsvar efter cellgifter etc så kan cancern ha spridit sig ännu fortare.
Säkert...
Hon var ju första att testa ett nytt vaccin mot cancer, innehållande mnra det med.
Magisk cocktail..

Läs mer på genterapi.se vad mnra består av och bad det tidigare orsakat...Och vad det fortfarande orsakar
Citera
2023-03-26, 20:41
Medlem
Midnightcamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Klart att träning och kost bättre, annars hade det inte varit rekommenderat för personer med fetma för att minska risker för hjärt- och kärlsjukdomar.

Säkert att hennes fysik gjorde att hon kunde hålla ut lite längre. Sen vet jag väl inte, dehär med "kärlek o mod" och att aldrig visa sig svag känns lite som att stoppa huvudet i sanden också. Hon pratade om acceptera diagnosen men känns som hon kämpade emot fysiskt ganska länge.
Njea...

Fantastiskt att hon levde så länge "över tiden" ändå med tanke på vad läkarna trodde från början också.

Håller verkligen med om detta.
Inget ont mot Elin, det kanske var hennes sätt att försöka hantera situationen, men jag har väldigt svårt när folk eldar på narrativet om att cancer kan besegra med någon slags mental styrka.

Hon kallade tumörerna för ”besökare” och cancern för ”utmaning”. Det får man ju göra om man vill men är man offentlig så bidrar man ju till att förstärka den här bilden som jag personligen inte tror är till gagn för personer som drabbas av cancer och anhöriga.

När hon var med i Framgångspodden andra gången påstod i princip att tumörerna minskat och att hon var övertygad om att det var tack vare hennes mindset.

Är själv närstående till en person som avled i cancer och jag vill nog påstå att i princip alla cancerpatienter kämpar så gott som kan, men det som avgör har med medicinska faktorer att göra, hur snabbt cancern upptäcks osv.

Det känns som att man applåderar folk som är i fruktansvärda situationer som är ”positiva” för att det blir lättare för en själv. Dödsångest och dylika känslor vill folk inte kännas vid och därför blir det nästan en sektlik stämning kring folk som väljer att inte låtsas om sin sjukdom utan bara uppvisar en leende fasad.
Citera
2023-03-26, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Hon fick ett hjärtstopp men de räddade henne tillbaka till livet. Dock kom hin inte helt tillbaka efter det och lades i resp.
Varför räddades hon första gången?

Jag känner de som i unga år haft prostatacancer.
Citera
2023-03-26, 22:02
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Säkert...
Hon var ju första att testa ett nytt vaccin mot cancer, innehållande mnra det med.
Magisk cocktail..

Läs mer på genterapi.se vad mnra består av och bad det tidigare orsakat...Och vad det fortfarande orsakar

Ja, vad kan man säga. Kanske litade hon lite för mycket på "vetenskapen" och "experterna".
Citera
2023-03-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja, vad kan man säga. Kanske litade hon lite för mycket på "vetenskapen" och "experterna".

Hon hade dött iallafall. Hennes prognos var bara några månader innan hon tog ”cancervaccinet”. Nu blev det istället några år.

Den normala tänkande människa lutar då mer åt slutsatsen att vaccinet kanske förlängde hennes liv, inte tvärtom. Inte att hon levde längre än prognostiserat pga ett vaccin som skulle döda henne snabbare. ”Logiskt tänkande” är inte något alla kan, tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in